29 juni Vaals - Aftertalk

Op initiatief van mountainbikers van deze site worden tochten georganiseerd. Onder begeleiding van een plaatselijke routekenner gaan we gezamenlijk modder en stof verplaatsen.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Fanman schreef:Klein beetje off topic, maar ik heb een vraagje. Kon er vorig jaar helaas niet bij zijn, maar heb beide rondjes dit weekend nagereden. Erg mooi overigens. Nou heb ik wel een vraagje. Die ronde die via Duitsland gaat, welke kant "moet" die nou om gereden worden? (Volgens mij heb ik hem de goede kant rondgereden, maar mijn gps-ontvanger had wat moeite met deze route.) Wij hebben hem nu zo gereden dat we die singletrack met die korte heeeeele steile afdalingen ook als afdaling hebben gereden (een "route 2" in Duitsland als ik me niet vergis). Die waren onmogelijk omhoog te rijden. Toch kwam ik verder in de route ook stukken tegen die ik dan wel omhoog moest rijden en als jullie daar omhoog gereden zijn.... :o

Voor mensen die hem nog eens willen rijden, die ronde door Duitsland is langs het spoor momenteel wat lastiger te rijden. Veel omgegooide bomen over de originele track.

Verder prachtige rondes!
De "Aakenroute" zoals wij die maar genoemd hebben (de andere noemden we de Vijlenroute) start vanaf het 3LP door meteen na de parkeerplaats aan Belgische zijde rechts te gaan, en dan een stenig singletrackje afdalen (je steekt daarbij 2x een weg over). Later kruist de route zichzelf nog, en dat kan wat verwarrend zijn. Eerlijk gezegd ga ik daar zelf ook nog weleens een ander paadje in, ondanks de gps en het feit dat ik 'm inmiddels wel een keer of 10 gereden heb :oops: :D
Afstappen is bijna nergens nodig, alleen enkele keren heel kort voor een te steil obstakeltje (als je richting het spoor rijdt). Helaas hebben ze langs het spoor inderdaad wat huisgehouden met de bomenvernieling, was een mooi stukje van de route...

Credits voor het uitzetten mogen naar Thasingletrackmaster, ik was er telkens wel bij maar meer voor de gezelligheid ;-)

Ik heb Carrot inderdaad met iets wat op twee wortels leek in z'n neus zien fietsen op de bikersdag...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
woeker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5009
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 10:37
Mijn mountainbike: stevens manic, klein pulse pro Kona Hahanna, Commencal Meta 5.5.2, Giant AC1, Colnago Dream

Ik ga van de zomer op vakantie in Limburg. Zou de route van dag 2 graag nog eens rijden... Als iemand dan wil gidsen... Ik heb geen gps :(
Fanman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4554
Lid geworden op: ma 26 september 2005, 00:20
Mijn mountainbike: SC Blur LTc & Salsa El Mariachi
Contacteer:

kermit schreef:....start vanaf het 3LP door meteen na de parkeerplaats aan Belgische zijde rechts te gaan, en dan een stenig singletrackje afdalen....Afstappen is bijna nergens nodig, alleen enkele keren heel kort voor een te steil obstakeltje (als je richting het spoor rijdt). Helaas hebben ze langs het spoor inderdaad wat huisgehouden met de bomenvernieling, was een mooi stukje van de route...
Aha, dan heb ik hem verkeerd om gereden :oops:. Tnx voor de uitleg.
Work... the eight hours between bicycle rides.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

woeker schreef:Ik ga van de zomer op vakantie in Limburg. Zou de route van dag 2 graag nog eens rijden... Als iemand dan wil gidsen... Ik heb geen gps :(
Als je (ruim) vantevoren effe een mailtje stuurt -zodra je een datum weet- kan ik wel kijken of ik tijd heb.
Beloven kan ik nog niks, zoals velen heb ik in die periode ook met vakanties te maken :)

@Fanman: petje af hoor!
Andersom is-ie ook leuk ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Tyrese
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1117
Lid geworden op: wo 27 september 2006, 13:12
Mijn mountainbike: Yeti Kokopelli

woeker schreef:Ik ga van de zomer op vakantie in Limburg. Zou de route van dag 2 graag nog eens rijden... Als iemand dan wil gidsen... Ik heb geen gps :(
ik heb ook geen gps maar zou graag mee willen biken dan:)
roep maar een datum:)
proud owner of a yeti kokopelli.

schil·der·ach·tig (bijvoeglijk naamwoord; schilderachtiger, schilderachtigst; schilderachtigheid)=> geschikt om het onderwerp van een schilder te vormen, bekoorlijk

mister dislecticus
Smoked
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 681
Lid geworden op: za 23 februari 2008, 23:15
Mijn mountainbike: Cannondale Rz one-twenty one
Contacteer:

Ik ben ook wel geintresseerd. Was een mooie tocht toen.

Mischien een idee om hier een topic voor te opennen?
woeker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5009
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 10:37
Mijn mountainbike: stevens manic, klein pulse pro Kona Hahanna, Commencal Meta 5.5.2, Giant AC1, Colnago Dream

moeten we eerst een gids hebben (en ik moet ff kijken wanneer ik vakantie heb)
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

Een dergelijk topic graag in "Let's ride" openen.

Dit heeft allang niks meer te maken met aftertalk ;)

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
roger77
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1298
Lid geworden op: vr 18 januari 2008, 22:22
Mijn mountainbike: kona hei hei deluxe 29r Giant Fathom 29er 1 2019

Laat even weten als er hierover een topic wordt geopend in let's ride (zal zelf ook kijken). Heb destijds de tocht eerder moeten verlaten maar ga zeker proberen mee te gaan als er gefietst gaat worden. :-q
HAPPY TRAILS!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

woeker schreef:
Bas schreef:Met dank aan Walter :-q : de GPS tracks van de routes:

Hier de tracks vd bikersdag, in gpx en gdb formaat.
Tevens een kml file om 't in Google Earth te bekijken.
Daarvan zijn helaas de kleurtjes niet consistent, mag iedereen zelf even aanpassen in de weergave.
2008 Vaals: Bikersdag_beide_tracks.gdb
2008 Vaals: Bikersdag_beide_tracks.gpx

Voor Google Earth:
2008 Vaals: Bikersdag_beide_tracks.kml
Mooi! Ik zou deze rit zeker nog eens willen rijden, echter niet zonder gids!
Ahum, kuch kuch kuch, deze bedoelde ik.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Welke van de 2 is de mooiste? De Duitslandroute denk ik?
Bicycle, bicycle, bicycle
woeker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5009
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 10:37
Mijn mountainbike: stevens manic, klein pulse pro Kona Hahanna, Commencal Meta 5.5.2, Giant AC1, Colnago Dream

De duitsland is zwaarder. Ik vond de route van de 2e dag persoonlijk mooier
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Tuurlijk, Wortel was toen van de partij ;)
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

En Rob* niet te vergeten... :kiss:
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Kan ik hem het beste als track zonder enige vorm van aanwijzingen gebruiken of toch mij laten navigeren door de gpx file?
(ik blijf die gps een onhandig werkend ding vinden...*schaam schaam*)
Bicycle, bicycle, bicycle
Plaats reactie