Snerttocht Amerongen 14-12 (PAGINA 17)

Op initiatief van mountainbikers van deze site worden tochten georganiseerd. Onder begeleiding van een plaatselijke routekenner gaan we gezamenlijk modder en stof verplaatsen.
Demo8pro rider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4402
Lid geworden op: di 8 februari 2005, 21:29
Mijn mountainbike: een paar Transitions
Contacteer:

M@rk schreef:Wat ook mooi was tijdens het wegen; ik ging m'n epicje aan de haak hangen maar eigenlijk was het niet nodig; Demo wist het gewicht zo ook al.... : Suprised :
Krijg je ervan met die Epic`s, zijn zo standaard, dat ook het gewicht van te voren wel zo ongeveer bekent is.
"There`s no such thing as failure, only results and feedback. Feedback will help you learn, correct and improve, because failure is your very own, guaranteed ego crusher"


* A couple of Transitions
* Something new is in the make
Gebruikersavatar
Opperhoofd
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1813
Lid geworden op: vr 11 april 2003, 17:47
Mijn mountainbike: hangt op zolder aan de muur

Demo8pro rider schreef:Krijg je ervan met die Epic`s, zijn zo standaard, dat ook het gewicht van te voren wel zo ongeveer bekent is.
Ik heb wel een Epic aan de hangweegschaal gezien alleen de rest niet gehoord.
Wat zei Demo als gewicht en wat was het gemeten gewicht dan?
Gebruikersavatar
The Flying V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9492
Lid geworden op: vr 25 april 2003, 19:42
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SL 8.9

Meen dat het 12,5 tegen 12,6 was.
Canyon Grand Canyon CF SL 8.9 | Canyon Grail CF SL 8.0 SL | Strava
HM'78
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1513
Lid geworden op: do 28 augustus 2008, 17:36
Mijn mountainbike: on one inbred 29er,trek roscoe7
Contacteer:

ja reetegoed.. er was een zwaardere fiets.. 13.6 deed de mijne niet schoon aan de haak..(met bidon en zadeltasje..)

erg fijne ochtend , kon lekker mee komen ondanks mijn griepje.. alleen die klim bij het torentje(dank je rob , voor de foto als ik aan het klunen ben het laatste stuk..) ook niet echt sprake van 3x scheepsrecht..

geef mij dan die afdaling ernaast maar over het trappetje.. (alleen volgende keer lock-out even ontgrendelen..)daar kom ik met die 13.6 kg een stuk sneller over heen..

was top en volgende keer weer voor herhaling vatbaar , ik houd dit topic in de gaten..
oja , is er nog iemand speciaal te bedanken voor de warme choco? beviel me erg goed!!
zag trouwens nog een bidon liggen...

modder viel mee btw..
Afbeelding
even boenen nu..
Moet maar eens wat meer gaan fietsen..
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Was het een zilvergrijskleurige bidon...? Die kan van mij zijn... was mn vriendin de dag ervoor verloren...:(.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Demo8pro rider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4402
Lid geworden op: di 8 februari 2005, 21:29
Mijn mountainbike: een paar Transitions
Contacteer:

The Flying V schreef:Meen dat het 12,5 tegen 12,6 was.
Het was zelfs nog erger, ik had het over 12,50, hangt ie hem aan de schaal, geeft ie 12,46kg aan. Veel dichter kun je er niet bij zitten lijkt me 8)
"There`s no such thing as failure, only results and feedback. Feedback will help you learn, correct and improve, because failure is your very own, guaranteed ego crusher"


* A couple of Transitions
* Something new is in the make
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

rogersantos schreef:tja, dat was niet mijn schuld, dus ook geen rede mij te bedanken voor een kras hè.
Ik dacht dat het jouw standaard was :~ Ik had het ook idd niet tegenaan moeten zetten. Lekkere happerT :lol:

HM'78 schreef:.. alleen die klim bij het torentje(dank je rob , voor de foto als ik aan het klunen ben het laatste stuk..)
Tja er zijn fietsers die onderweg een theekransje houden om zo in twee gedeeltes naar boven te komen :-q
M@rk
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 180
Lid geworden op: vr 21 december 2007, 09:23
Mijn mountainbike: LV301MK8 140/140 26er -- & -- Liteville 301Mk12 650b 150/140 is klaar!

Demo8pro rider schreef:
The Flying V schreef:Meen dat het 12,5 tegen 12,6 was.
Het was zelfs nog erger, ik had het over 12,50, hangt ie hem aan de schaal, geeft ie 12,46kg aan. Veel dichter kun je er niet bij zitten lijkt me 8)
Ja ik dacht ook, hij heeft die schaal effe gemanipuleerd :D
Niets is wat het lijkt



Love is the feeling you get when you like something as much as your mountainbike; vrij naar Hunter S. Thompson
Gebruikersavatar
volvosurfer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 609
Lid geworden op: zo 17 augustus 2008, 10:57
Mijn mountainbike: staat in de garage
Contacteer:

HM'78 schreef:...zag trouwens nog een bidon liggen....
Oh wat voor kleur had die bidon? :wink:
Assumption is the mother of all fuckups.
Swimmie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 5 september 2008, 12:49
Mijn mountainbike: Cube Reaction-R

mtbpie schreef:Leuke foto's !! ...
Hoi Bikers,
Het lijkt me dat jullie een mooie dag gehad hebben afgelopen zondag.
Het lijkt me leuk er ook eens bij te zijn, maar zondagsmorgens kan ik niet.
Ik fiets wel wekelijks over de Amerongense berg dus lijkt het me wel leuk die foto's ook te zien.
Waar kun je die zien? Of zijn die alleen voor deelnemers te zien?

Verder las ik dat het tempo wel aan de hoge kant lag. Kunnen jullie een gemiddelde snelheid geven zodat ik kan inschatten of ik überhaupt wel mee kan komen? :-{

Toen ik zondagmiddag met 3 vrienden over de berg ging kon ik wel zien dat jullie geweest waren! Veel half ontdooide sporen :lol:

Nah, groetjes van een medezwoeger :)
Swimmie
Bulls 3.0 / Cube Attention / Cube Reaction-R(ohloff) met VDO HC 12.6 en Garmin Colorado 300
Fanman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4554
Lid geworden op: ma 26 september 2005, 00:20
Mijn mountainbike: SC Blur LTc & Salsa El Mariachi
Contacteer:

Speciaal voor jou:
Robster zijn pic's
De mijne
Meer waren er geloof ik niet.

Die had je overigens ook zelf gevonden als je wat terug gebladerd zou hebben.... :wink:
Laatst gewijzigd door Fanman op di 16 december 2008, 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Work... the eight hours between bicycle rides.
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Swimmie schreef: Verder las ik dat het tempo wel aan de hoge kant lag. Kunnen jullie een gemiddelde snelheid geven zodat ik kan inschatten of ik überhaupt wel mee kan komen? :-{

Swimmie
Hoi Swimmie,

De gemiddelde snelhied lag denk ik rond de 15 km/u :P . Mede door het vele stilstaan (wachten, wat geen straf was met het prettig gezelschap). Als er gefietst werd, ging het vooraan best stevig, maar op iedereen werd gewacht, en er waren ook "begeleiders" die met de minder snelle deelnemers fietsten. Ik heb niet het gevoel dat ze zich alleen gevoeld hebben :winkie:

Swimmie schreef: Toen ik zondagmiddag met 3 vrienden over de berg ging kon ik wel zien dat jullie geweest waren! Veel half ontdooide sporen :lol:

Swimmie
Dus de illusie blijft: was het ontdooid door de snelheid waarmee het parkoers "genomen" werd, of door de stilstaande meute (zie koude voeten van sommige deelnemers, die daardoor bijna de tweede ronde miste :lol: ).

Ciao,

Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

de gemiddelde rijsnelheid op het eerste stuk lag tegen de 20, en dat is voor een bikersdag ongekend. Er zijn veel bikers die daarvoor al diep in de buidel moeten tasten. Het is evenwel zo, dat de bikersdag altijd op iedereen zal wachten, het is immers geen wedstrijd maar een gelegenheid om je collega-members eens te spreken. En natuurlijk is er de mogelijkheid om af en toe even lekker los te gaan op de pedalen, maar daarna zal toch even pas op de plaats worden gemaakt om te hergroeperen.

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
Gebruikersavatar
Opperhoofd
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1813
Lid geworden op: vr 11 april 2003, 17:47
Mijn mountainbike: hangt op zolder aan de muur

Het tempo was lekker. Omdat er veel hoogteverschil was ging men de stukken omhoog er flink tegenaan (ff laten zien wat je kan) Degene die minder voluit wilde deed dat (of dat leek zo :P ) en kon later zo weer bij de wachtende groep aansluiten.
Mijn hartslag schoot regelmatig flink omhoog (180+). Dat was vaak voor korte duur want daarna was het tempo dusdanig dat ik weer bij kom komen. Van de totale rijtijd, als ik me goed herinner, van 2:30 uur heb ik 1:15 met een hartslag tussen de 152 en 180 gereden. Hiervan een groot deel tussen de 160 en 170 en zo'n 10 min boven de 180.
Overigens is de hartslag erg persoonlijk. Maar je moet zien dat hoger dan 180 ik maximaal zit te rammen.
Swimmie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 5 september 2008, 12:49
Mijn mountainbike: Cube Reaction-R

Fanman schreef:Speciaal voor jou:
Robster zijn pic's
De mijne
Meer waren er geloof ik niet.

Die had je overigens ook zelf gevonden als je wat terug gebladerd zou hebben.... :wink:
Hé Fanman, thnx!
Ofwel Fanman is ook Robster, ofwel één van de links is niet goed :wink:
Maar toch heel leuk. 'k Herken wel veel plekjes.
De volgende keer moet ik er toch maar bij zijn, maar 's zondagsmorgens is altijd lastig voor me...

Wat de snelheid betreft, dat mag geen probleem zijn. De één zegt rond de 20 km/u gemiddeld, en de ander 15. Ik neem aan dat het één zonder, en het ander met wachttijden is :-D

Nah, wie weet komen we elkaar nog wel eens tegen (in ieder geval 17 januari natuurlijk tijdens de boswerkdag, maar dan zonder fiets).

gr. Swimmie
Bulls 3.0 / Cube Attention / Cube Reaction-R(ohloff) met VDO HC 12.6 en Garmin Colorado 300
Plaats reactie