Extra info clinic Houffalize 11-12-13 april 2003

Op initiatief van mountainbikers van deze site worden tochten georganiseerd. Onder begeleiding van een plaatselijke routekenner gaan we gezamenlijk modder en stof verplaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rogier
Site owner
Site owner
Berichten: 1514
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Afbeelding

Volgende week nog zal het parcours voor de clinic worden uitgezet door niemand minder dan Karst Zijlstra (bekend van het Magazine Fiets en interviews met Corine Dorland, Ned Overend in Amerika etc) en Bas van Dooren die goed bekend is met de omgeving dankzij de World Cups.

Wat vorig jaar in Houffa begon als een idee is inmiddels dan zover. Een weekend voor bikers die hun skills verder willen ontwikkelen, grenzen willen verleggen en wat dieper op de materie in willen gaan die "mountainbiken" heet. Naast tips en info bestaat er uiteraard ook de mogelijkheid om zelf vragen te stellen tijdens een fantastische rit door het mountainbikeparadijs Houffa

Het vele klimmen en dalen, de boomwortels, de steeds veranderende ondergrond (stenen, bosgrond, blubber, zand, weiland) maken Houffalize tot het perfecte parcours om je techniek verder te ontwikkelen. Het spreekt voor zich dat een helm een absolute must is!

De clinic is niet bedoeld voor starters, tenzij een basis/gemiddelde conditie aanwezig is.

Kort overzicht:

Vrijdag aankomst Of zaterdag vroeg als dat je beter uitkomt

Zaterdag clinic,
Begeleiding Karst Zijlstra en Bas van Dooren. Bijzonder mooie afwisselende tocht, waarnaar je als pro door het leven kan, alleen nog een beetje je conditie verder opkrikken wellicht?

Zondag,
Tocht met een aantal mooie downhill afdalingen. Boze Sloopkogel (Mark) komt al 10 jaar in Houffalize en kent de betere afdalingen, deels niet bekende routes. Voor de pure XC-ers als mij zijn deze ook prima te doen, zij het met lagere snelheid, maar dat gaat prima. Aanrader, afgelopen jaar gedaan en super gaaf!

Maandag,
Ben je al lang weer thuis en baal je dat het weekend zo snel voorbij ging.

Nog een update:
We hadden ook het plaatselijke bierrestaurant afgehuurd etc, maar er kwamen wat reacties of het zonder de extra's kon. Afijn, dat is nu allemaal geregeld, waarmee de kosten slechts 75 euro zijn. Een aantal ontvangen hierover dus nog een email.

Het park bestaat uit slechts 6 huisjes, dus het blijft een leuke selecte groep. Ps, volgende week neemt KPN de clinic op in zijn personeelskrant, oplage 30.000 waarnaar het weekend snel vol zal zitten

Info en inschrijven

Het weekend wordt verzorgd door 'ATB fellowship' bestaande uit Rogier, Bastien, Mike, Peter, Mark en Nathalie. Clinic, Karst Zijlstra en Bas van Dooren
It's a little like wrestling a gorilla. You don't quit when you're tired- you quit when the gorilla is tired.
Jass
Reporter
Reporter
Berichten: 4080
Lid geworden op: wo 15 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: ::: Specialized SX Trail ::: Trek Ticket :::
Contacteer:

Ik heb me al lang ingeschreven :D
.:Actionsports - Lifestyle - Photography:.
::: Jasper Leenarts Photography :::
ikeizer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 175
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Nog steeds dezelfde...

Tof initiatief Rogier, op een top locatie...enjoy!
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

wie gaat er in mei... heb zelf wel zin om daarheen te gaan...
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Ferry
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1104
Lid geworden op: do 22 augustus 2002, 08:52
Mijn mountainbike: roept alweer

Jep, jep.
Ik ben mei aan het plannen.
If you can't ride it, BIKE IT ! ! ! !
Junkie XC
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: di 29 oktober 2002, 16:53
Mijn mountainbike: Orbea Scape

Ik ga ook in Mei. Lijkt me een hele leuke/leerzame ervaring!
Boze Sloopkogel
All rounder
All rounder
Berichten: 69
Lid geworden op: ma 25 maart 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Trek of course VRX 400 en Fuel 90 voor in Houffa

extra informatie:

voor April is het zeker dat zowel Karst Zijlstra als Bas van Dooren de clinic op zaterdag begeleiden.

voor Mei wordt de clinic op zaterdag in ieder geval door Karst Zijlstra begeleid, maar de komst van een tweede bekende mountainbiker staat nog niet vast. Nu is Karst alleen ook erg goed, dus ook al genoeg reden om te komen in Mei.

En de zondag is helemaal vrij te besteden. Ik zag dat ik eventueel een groepje meeneem om de steilste afdalingen op te zoeken in de Houffa omgeving, maar je kan ook een korte (15 km) of een lange (40 km) tocht fietsen op eigen gelegenheid of met de rest van de organisatoren die ook lekker gaan biken. Zondag = vrijheid blijheid
Jass
Reporter
Reporter
Berichten: 4080
Lid geworden op: wo 15 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: ::: Specialized SX Trail ::: Trek Ticket :::
Contacteer:

Boze Sloopkogel schreef:En de zondag is helemaal vrij te besteden. Ik zag dat ik eventueel een groepje meeneem om de steilste afdalingen op te zoeken in de Houffa omgeving
Ja, droog weer en steile afdalingen, o.a. die steile afdaling die we in december hebben gedaan :P
.:Actionsports - Lifestyle - Photography:.
::: Jasper Leenarts Photography :::
Junkie XC
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: di 29 oktober 2002, 16:53
Mijn mountainbike: Orbea Scape

Junkie XC schreef:Ik ga ook in Mei. Lijkt me een hele leuke/leerzame ervaring!
Ik heb het weekend omgeruild voor april aangezien me dat toch beter uitkomt.
Jeffrey
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 874
Lid geworden op: di 2 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Storck Rebel Pro
Contacteer:

Lijkt me gaaf zeg! Een beetje mijn conditie nog opbouwen de komende maand. Techniek is altijd leuk en kan altijd beter :-q
Boze Sloopkogel
All rounder
All rounder
Berichten: 69
Lid geworden op: ma 25 maart 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Trek of course VRX 400 en Fuel 90 voor in Houffa

Gaaf... er hebben zich ook tweelingsbroers uit st Maarten ingeschreven. Hoe dat met vervoer moet weet ik niet.... maar ik ga even vragen of ze er zelf al een oplossing voor hebben... Wordt erg internationaal !
Diwwek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 337
Lid geworden op: zo 14 juli 2002, 12:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 900
Contacteer:

Ik heb me ingeschreven (Samen met Jasper aka Yasp0). Ik zal strax proberen te telebankieren zodat de overboeking wat sneller gaat.

Ik heb er zin in :-q
. .. ... .... ..... ......http://www.get-id.nl...... ..... .... ... .. .
Feanbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 292
Lid geworden op: za 5 januari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element Team SC 2003
Contacteer:

Diwwek schreef:Ik heb me ingeschreven (Samen met Jasper aka Yasp0). Ik zal strax proberen te telebankieren zodat de overboeking wat sneller gaat.

Ik heb er zin in :-q

Voor April of Mei???


Ene die sneeuw is mooi Alleen staat er een rare BeOne in beeld :tong
Statisch gezien, zijn vrouwen minder voorspelbaar dan een mountainbike op semi-slicks in de modder.
Diwwek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 337
Lid geworden op: zo 14 juli 2002, 12:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 900
Contacteer:

Feanbiker schreef: Voor April of Mei???

Ene die sneeuw is mooi Alleen staat er een rare BeOne in beeld :tong
Je bent gewoon jaloers :tong
Ik ga in april. Neem jij je Element mee?
. .. ... .... ..... ......http://www.get-id.nl...... ..... .... ... .. .
Feanbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 292
Lid geworden op: za 5 januari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element Team SC 2003
Contacteer:

Diwwek schreef: Neem jij je Element mee?

Was ik wel van plan mits ik op tijd me voorvork heb.
Statisch gezien, zijn vrouwen minder voorspelbaar dan een mountainbike op semi-slicks in de modder.
Plaats reactie