Bikersdag 2009

Op initiatief van mountainbikers van deze site worden tochten georganiseerd. Onder begeleiding van een plaatselijke routekenner gaan we gezamenlijk modder en stof verplaatsen.
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Wel opschieten, de agenda is bijna vol !
Tamarinde
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4416
Lid geworden op: vr 19 mei 2006, 09:56
Mijn mountainbike: Paid Attention..

Als 't in de agenda's past kan ik evt wel weer van die vieze smerige onverkoopbare sandwiches maken :D
woeker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5009
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 10:37
Mijn mountainbike: stevens manic, klein pulse pro Kona Hahanna, Commencal Meta 5.5.2, Giant AC1, Colnago Dream

Tamarinde schreef:Als 't in de agenda's past kan ik evt wel weer van die vieze smerige onverkoopbare sandwiches maken :D
dat onthouden we! vieze smerige onverkoopbare sandwiches zijn altijd welkom! :winkie:
ott
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma 22 augustus 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Ss= kona humu""" 26+ kluncker orgineel, gravelrace= kona jake fluor
Contacteer:

shiverer schreef:Dat moet je voor Rheden ook, en laat dat nou net dezelfde sticker zijn ;)
Oosterbeek ook :tong
A.K.A. Kale gek met gat in het oor
http://www.singlespeed.nl/forum/" target="_blank
http://www.bikepacking.net" target="_blank
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

ott schreef:
De bedoeling van een bikersdag is gezamelijk fietsen toch?
Idee is dat locals de route gaan uitzetten en je ontkomt niet aan vaste routes want je mag niet overal fietsen (vergunning nodig) Laat je verassen 8)

De bikersdag is ooit verzonnen door Maiko, om de leden van het forum eens in het echt te ontmoeten. De tweede reden was om nu eens ergens te fietsen waar jezelf de weg niet kent, maar waar locals je tracks en trails laten zien waar je anders nooit zou komen.

Daarom word er nooit gekozen om een vaste route te fietsen. Zo is in het verleden al heel vaak voorgesteld om in Schoorl een bikersdag te houden, maar deze is nooit doorgegaan, omdat je hier uitsluitend op de vaste route mag fietsen.

Naar mijn weten is er ooit maar 1 bikersdag gehouden waarbij voornamelijk een vaste route werd gevolgd en dat was in Amerongen en persoonlijk vond ik dat de minst leuke, omdat door het rijden op een vaste route minder snel op elkaar wordt gewacht om dat iedereen de route weet door de paaltjes.
Met als gevolg een grote versnippering van de groep tussen snelle en langzamere goden.

Een stukje vaste route ontkom je nooit aan, maar als je nu 75% van een bestaande route gaat rijden is het wat mij betreft geen bikersdag.

Ik verheug me overigens nu alweer op die kleffe broodjes van T. :tong
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Ik snap de redenering van CrazyCarrot wel, maar daarbij moet wel worden aangetekend dat er sinds de eerste bikersdag (2002?) er wel het een en ander veranderd is m.b.t. de lobby tegen het fietsen buiten de vaste routes.

Het gedoogbeleid gaat meer en meer over in een handhavingsbeleid en daardoor zijn de mogelijkheden om buiten vaste routes te fietsen steeds beperkter geworden.

Om het concept van de bikersdag in stand te kunnen houden moet je naar mijn mening niet eindeloos blijven vasthouden aan de regel dat er niet op vaste routes gefietst wordt.

Anders is elke bikersdag voortaan alleen nog maar in Limburg, zo lang als het daar nog duurt...
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

Laten we niet op de zaken vooruit lopen. "Wij" locals weten op de Veluwezoom nog voldoende locaties waar jullie als vreemden nog niet van gedroomd hadden / op gekomen waren om daar te biken, en waar je ook gewoon nog legaal mag rijden. Dat laatste is een strikte voorwaarde, anders denk ik dat ik wel durf te stellen dat de crew sowieso niet achter een dergelijke bikersdag staat.

Dat een bikersdag bij voorkeur een vernieuwend is, lijkt ook mij zeer wenselijk.

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

Ik wil dus zeggen dat ik niet alleen maar over een vaste route wil rijden, maar ook wat nieuws wil zien.

En Nederland is groter dan alleen Limburg, met genoeg plekken waar je nog gewoon vrij mag rijden..

Maar als er een mooie tocht wordt uitgezet met combi van bestaand en iets nieuws ben ik er zeker bij.
Alleen die broodjes van T. is voor mij al reden genoeg om te komen :tong

Ik ben iig benieuwd wat de route uitzetters uit de hoge hoed toveren!
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

OTT en eventuele crew kennende gaat dat wel goed komen.
kon wel eens de eerste bikersdag worden die ik bij ga wonen :-q
(tenzij ik weer een van mijn sjachrijnige zeikbuien heb en het forum weer eens zat ben tegen die tijd :tong )
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
woeker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5009
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 10:37
Mijn mountainbike: stevens manic, klein pulse pro Kona Hahanna, Commencal Meta 5.5.2, Giant AC1, Colnago Dream

We zijn bezig met Montferland/Elten... gedeeltelijk vaste route, gedeeltelijk niet vaste route... binnenkort (zeer binnenkort) zal een topic geopend worden met een voorstel. Weekendje Arnhem gaat sowieso door, het eerste weekend van juli!
ott
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma 22 augustus 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Ss= kona humu""" 26+ kluncker orgineel, gravelrace= kona jake fluor
Contacteer:

Opzet:

Vrijdagmiddag, voor de liefhebber, locaal rondje oosterbeek.
s`avonds naar Arnhem of op de camping hangen. Er is een AH in Oosterbeek op fiets afstand. Camping: http://www.campingwarnsborn.nl" target="_blank voor info en kosten.

Zaterdag: "Shivv country", laat je verrassen door de mooi plekjes die een local je kan bieden op de Rhedenroute.
BBQen op de camping.
Daarna "Het Nederlands open kampioenschap Nachtrijden" een rondje wordt uitgezet om overheen te crossen in het donker.

Zondag: Bikersdag en 29er meeting, in de omgeving van de montferland route en een uitstap naar het buitenand. Net de auto naar Beek.
A.K.A. Kale gek met gat in het oor
http://www.singlespeed.nl/forum/" target="_blank
http://www.bikepacking.net" target="_blank
woeker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5009
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 10:37
Mijn mountainbike: stevens manic, klein pulse pro Kona Hahanna, Commencal Meta 5.5.2, Giant AC1, Colnago Dream

nu heb je alles al verklapt :wink:
ott
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma 22 augustus 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Ss= kona humu""" 26+ kluncker orgineel, gravelrace= kona jake fluor
Contacteer:

Kon me niet inhouden en het duurt nog zo lang, hoeveel nachtjes slapen is het nog?
A.K.A. Kale gek met gat in het oor
http://www.singlespeed.nl/forum/" target="_blank
http://www.bikepacking.net" target="_blank
HotSnail
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3209
Lid geworden op: zo 17 april 2005, 17:25
Mijn mountainbike: Iron Horse MKIII; OnOne 456; Commencal Supreme MiniDH (in opbouw)
Contacteer:

Hier inschrijven?
Don't believe the hype!
woeker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5009
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 10:37
Mijn mountainbike: stevens manic, klein pulse pro Kona Hahanna, Commencal Meta 5.5.2, Giant AC1, Colnago Dream

HotSnail schreef:Hier inschrijven?
niet nodig, komt een nieuw topic voor...
Gesloten