2010: Is het niet weer eens tijd...?

Op initiatief van mountainbikers van deze site worden tochten georganiseerd. Onder begeleiding van een plaatselijke routekenner gaan we gezamenlijk modder en stof verplaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

Ja, maar de discussie is al eens eerder gevoerd. Dat er een bikersweekend komt is aan het initiatief van, jawel, de initiatiefnemers. Een bikersweekend is echter geen bikersdag, en het geniet geen voorkeur om ze te combineren. Er zijn nu éénmaal teveel bikers die puur afkomen op een bikersdag, en het verleden heeft geleerd dat een integratie tot teveel onduidelijkheid leidt. Dat er bij een bikersdag kleine of grotere initiatieven zijn om voor de bikersdag zelve op een camping alvast wat te samenscholen gebeurt vaker, maar daarmee is de campeeractiviteit een aanhangsel van de bikersdag. De bikersdag moet geen aanhangsel zijn van een ander weekend.

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
tekkie2009
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 723
Lid geworden op: vr 1 januari 2010, 20:01
Mijn mountainbike: Scott genius 10 RC carbon

Ik geloof dat je het verkeerd begrijpt ..

Als mensen er een weekend van maken.. buiten de rest om.. en de groep..

Je geeft nu de indruk dat mensen naar huis moeten na deze dag.. daar is toch iedereen vrij in ?

Ik denk de sommigen als het ver weg is, en in een mooie omgeving hiervan een weekend weg zullen willen maken..dat zou ik ook doen.. en dit niet tegen kan houden, hier zijn we de meesten oud en wijs genoeg voor , en het commentaar is ook niet bedoeld aan aanhangsel van "de bike dag" maar individueel per persoon.

Als ik bijvoorbeeld 200 tot 300 km of meer moet rijden voor een dagje uit (heen).. ga ik echt niet dezelfde dag terug..
Life is what you make it, celebrate it.. (talk Talk )
maw geniet van het leven , het duurt maar even ..
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Natuurlijk is iedereen vrij om te doen en laten wat hij wil :roll:

Het is niet ongebruikelijk dat er om de bikersdag heen door een groep gekampeerd en gereden wordt bijvoorbeeld, kijk maar in de verslagen van de eerdere bikersdagen. Het is echter wel van belang dat er een duidelijk georganiseerde bikersdag is en de ervaring leert dat op die dag de grootste groep aanwezig is.

Laten we deze discussie echter niet hier voeren, hier gaat het om wat, waar en vooral wie, dus...
Guust
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 455
Lid geworden op: wo 8 april 2009, 09:19
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 9.8 SL

Als ik zeg brabant......
(c)
GijsJUH
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1536
Lid geworden op: zo 30 september 2007, 20:03

Guust schreef:Als ik zeg brabant......
dan zijn we nog steeds geen slag verder. Als je dan al een suggestie hebt, kom dan met iets concreets. Voor het geval je het nog niet door had, Brabant is geen plaats, maar een provincie, dus toch wel een tamelijk ruim begrip :wink:

Maar qua soort route lijkt het idee van de afgelopen bikersdag wel wat (voor de niet wetende: Zeddam en voor de liefhebbers een stukje Elten erbij). Dit is een parcours met voor ieder wat wils, en ook niet al te lang (±25km).
tekkie2009
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 723
Lid geworden op: vr 1 januari 2010, 20:01
Mijn mountainbike: Scott genius 10 RC carbon

Als ik denk Brabant.. denk ik Drunense / loonse duinen !!!
Life is what you make it, celebrate it.. (talk Talk )
maw geniet van het leven , het duurt maar even ..
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Ja, doe die maar eens :-q
tripod
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3644
Lid geworden op: vr 6 juli 2007, 20:00
Contacteer:

Dan denk ik rond 1:05 a 1:10 uurtje later er weer uit ? laten we hem 3 maal doen, denk niet dat dat zo leuk is voor een bikersdag wel :P
NextBikeParts
Ride your own way!
D.run
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2169
Lid geworden op: do 22 maart 2007, 18:47
Mijn mountainbike: Specialized Carve

Brunsummerheide :-q jammergenoeg niet echt centraal gelegen met zn zuid limburg :lol:

Wel erg gaaf :-q
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

Ideëen zijn natuurlijk goed, maar concrete plannen, of in ieder geval voorstellen die je zelf uit zou kunnen werken nog beter ;)

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
jdjager
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 12 mei 2008, 00:32

Ik ben voor Schoorl!
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

jdjager schreef:Ik ben voor Schoorl!
Tsja...
shiverer schreef:Ideëen zijn natuurlijk goed, maar concrete plannen, of in ieder geval voorstellen die je zelf uit zou kunnen werken nog beter
Schoorl is overigens al vaak geopperd en is om meerdere redenen niet zo geschikt. Het is er in weekenden druk en het parcours is op veel plekken smal. Niet erg gezellig om met een grote groep te rijden. In combinatie met het PWN gebied kan het een optie zijn maar laten we dat nu nét met de laaste snertbikersdag in de winter al gedaan hebben...

Ideeën over waar en andere losse flodders van nu af aan svp hier: http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 13&t=60382

...en dan hier alleen nog reageren met concrete(re) ideeën over het daadwerkelijk organiseren van de bikersdag 2010. Thx.
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Als jullie er niet uitkomen....

Mgoed, Apeldoorn is al een keer geweest :roll:
AllAboutSpeed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 287
Lid geworden op: zo 25 april 2010, 17:59
Mijn mountainbike: Cube LTD Comp '10 Reba XX

Nou, ik heb wat van die filmpjes gekeken van jullie, zie er leuk uit zeg!

Is de veluwe niet iets leuks voor jullie?
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

George schreef:
jdjager schreef:Ik ben voor Schoorl!
Tsja...
shiverer schreef:Ideëen zijn natuurlijk goed, maar concrete plannen, of in ieder geval voorstellen die je zelf uit zou kunnen werken nog beter
Een paar posts meer lezen behalve de startpost en de laatste voorkomt dat je slechts ten dele ingelezen bent.. Dan had je ook gelezen dat we vorig jaar al 2 keer op de Veluwe geweest zijn. Terecht natuurlijk, dat wel.

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
Plaats reactie