Bikersdag 2012 in Nijmegen

Op initiatief van mountainbikers van deze site worden tochten georganiseerd. Onder begeleiding van een plaatselijke routekenner gaan we gezamenlijk modder en stof verplaatsen.
Gebruikersavatar
Rhazer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 557
Lid geworden op: vr 3 juni 2011, 16:00
Mijn mountainbike: Cube Elite HPC pro 29

Ik ben er zelfs nog even op mijn "gemakkie" bij gaan liggen, zo ontspannen waren we aan het fietsen :winkie:
Volgens de dokter mag ik doen wat ik kan met mijn gipskorset, en het zou absoluut geen kwaad kunnen
als ik een beetje op een hometrainer zou gaan peddelen op een lage weerstand, dat gaan we dan maar eens doen :-q
Deze ruimte niet beschrijven.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Dan een gaaf MTB filmpje voor je neus houden en dan lijkt het net echt, je voelt alleen de kou buiten niet en dat is toch geen gemis...
Probeer alleen geen jumpie te maken met zo'n ding. :wink:
Prutser
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: vr 24 augustus 2012, 20:29
Mijn mountainbike: Bulls Bushmaster 1 Disc 2013

mud mate schreef:Ja ja smoesjes, geef het materiaal maar de schuld, gewoon niet lullen en fully erbij nemen en volgend jaar ook een paar uur heerlijk op je comfortzone meerijden :wink: Trouwens effectief hebben we maar de helft van de tijd (hooguit) gefietst. Zat nog een lunch bij en een chainsuck, stukjes terug voor de liefhebber, even wachten op een krampgevalletje :oops: , dan hadden we een niet nader te noemen fietser die zijn bril liet liggen en zo nog wel wat dingetjes...
De meneer met de bril kon wel goed de bril spontaan terugtoveren op z'n neus. :p

@filmpje: Erg mooi. Er is iemand die heel goed langs de modder af kan lopen zag ik, met een Rockhopper Expert..
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Nou ja, het leek meer op strompelend steppen... :lol:
Prutser
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: vr 24 augustus 2012, 20:29
Mijn mountainbike: Bulls Bushmaster 1 Disc 2013

Ja, wilde niet weer tot over m'n enkels in de modder belanden zoals eerder gebeurde. :p
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Kleine update betreffende dat filmpje....

Heb een klein beetje de boel aangepast... wat effecten erin met PiP.

Denk dat ik het zo bij laat... enjoy (Y)

https://vimeo.com/52412974" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Hij is prima :-q
Prutser
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: vr 24 augustus 2012, 20:29
Mijn mountainbike: Bulls Bushmaster 1 Disc 2013

Inderdaad.

Ik heb overigens op de bikersdag nog van één of meerdere mensen de tip gekregen om rem en schakelhendel om te draaien en ze verder naar binnen te schuiven. Eerste gaat niet volgens mij, door de stand van de hendels. Het naar binnen schuiven heb ik wel gedaan (centimeter of drie) en dat werkt inderdaad een stuk fijner. Had niet verwacht dat dat soort kleine dingen zo'n verschil zouden maken
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Yep, size matters...
Gebruikersavatar
Rhazer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 557
Lid geworden op: vr 3 juni 2011, 16:00
Mijn mountainbike: Cube Elite HPC pro 29

Update!

Ik ben vandaag weer in het ziekenhuis geweest, het Erasmus MC in Rotterdam deze keer, dat is toch wat dichterbij.
Ze hebben daar foto's gemaakt en die liegen er niet om :-{ Ik had na 1 week eigenlijk geen pijn meer, en hoopte dat de arts in het Erasmus zou zeggen "Waarom heb je gips om?" Ik had mezelf al aangepraat dat ik niets mankeerde......
Stom he?

Toen kwam het verlossende woord.... Nog 6 weken in het gipscorset! Tering! Ik had verwacht deze week weer op de fiets te zitten.... Planning was om in April de "Grande Traversée du Limousin VTT" te rijden in Frankrijk... Maar ik weet niet of dat 'm gaat worden :-{

Afbeelding

Fotootje van vandaag, daar zie je dat halverwege een wervel zit die niet meer vierkant/rechthoekig is, die is zeg maar horizontaal gebroken en ingezakt, dat hoort dus niet zo....

We zien wel..... :((
Deze ruimte niet beschrijven.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Tjeemig dat is zwaar kl*ten zo'n tegenvaller...
Sterkte, maar ik denk niet dat de "Grande Traversée du Limousin VTT" het belangrijkste is.
Mij lijkt eerst maar eens herstellen....

Sterkte
Gebruikersavatar
vin100
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 561
Lid geworden op: do 24 november 2011, 10:21
Mijn mountainbike: Transition Sentinel, Nordest Bardino, Genesis Longitude

leuk filmpje! jammer dat ik er niet bij kon zijn...volgende keer beter!
Gebruikersavatar
blondie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 11 april 2011, 10:43

@Rhazer
Dat is een flinke tegenvaller zeg. Het beetje geluk is dan dat het nu toch bagger weer is. Maar eerst idd rustig herstellen. Veel sterkte!
Gebruikersavatar
Jelle1707
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2096
Lid geworden op: vr 26 juni 2009, 17:26
Mijn mountainbike: Trek X-Caliber 9

Inderdaad een tegenvaller. Veel beterschap gewenst in het verdere traject! En dat je maar snel weer op de fiets mag klimmen. :-q
Gebruikersavatar
Rhazer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 557
Lid geworden op: vr 3 juni 2011, 16:00
Mijn mountainbike: Cube Elite HPC pro 29

Weer een Update,

Ik mag fieten!!! :D Op de hometrainer :(
Ik ben afgelopen week in het Erasmus ziekenhuis geweest en heb daar een uitgebreid gesprek met mijn arts gehad.
Foto's zagen er goed uit, voor zover het goed kan zijn natuurlijk.. Ik mag mijn gipscorset gaan gaan afbouwen, wel in samenspraak met mijn Fysio. Ik heb samen met mijn Fysio een programma samengesteld waarmee ik de spieren in mijn rug weer ga aansterken en opbouwen, daarnaast gelijk de benen maar meepakken :wink: onder het motto "We zijn er nu toch" Hij heeft er tenslotte een mooie fitnesszaal voor.

De arts wist mij ook te vertellen dat als ik van het corset af ben (Wat vanaf nu nog 5-7 weken is) ik weer mag gaan mountainbiken. Ook belangrijk is dat er voor de rest geen nare risico's meer aan kleven, dus de kans dat de ingezakte wevels verder beschadigen is er niet.. Ik mag weer gaan biken als voorheen (zonder de crashes :winkie: )
Alles bij elkaar ben je toch snel 5 maanden verder :-{


Rien..
Deze ruimte niet beschrijven.
Plaats reactie