Maar toch bleef het kriebelen. Die afdalingen waren toch wel erg gaaf om te doen. De natuur was mooi en via youtube toch maar eens gaan verdiepen in het MTB'en. Toen is er eerst een cube attention SL gekomen die beviel opzich uitstekend maar op de wat wildere trails toch wel erg stuiteren.
Via het kanaal van tree dodger charles kwam ik toen de Ibis Ripmo AF tegen. Nog veel getwijfeld en naar andere fietsen gekeken maar toen ik een net exemplaar in Savina red tegenkwam op ebay kleinanzeigen toch maar de knoop doorgehakt en hem gekocht en zie hier dit Topic.
Nadat de Ripmo binnen was gekomen kreeg ik 2 dagen later corona
Maar na een week gelukkig weer beter en toen maar een paar setup rondjes gedaan rondom Arnhem nog niks te heftigs want de conditie heeft een dikke klap gekregen.
de upgrade naar een fully met voor 160 en achter 147 was even flink wennen. Nu de Suspension van DVO Diamond voor en Jade X coil achter goed is ingesteld is het echt alsof je rijd op een zeer soepele wolk. Alle kleine stukjes worden weg gefilterd en met DW link heb je zo goed als geen pedal bob wat de fiets ook nog leukt maakt op de niet heftigere routes.
Plannen om de fiets eens goed te testen in Duitsland en omgevingen worden op dit moment gesmeed maar benieuwd of dat nog lukt voor de zomer vakantie ook qua conditie
Wat betreft banden als eerste gereden met dubbel assegai (assguys?
Plannen zijn nog om de remmen te vervangen voor iets krachtigers de huidige GUIDE T zijn een stuk minder happerig dan mijn vorige XT set van Shimano. Misschien Hope of Magura of een krachtigere versie van SRAM we gaan het zien.
De fiets is wel echt een raket en je kan er bizar schuin mee door de bochten tot nu toe zeer content
Specs: https://www.ibiscycles.com/bikes/ripmo-af
Pics for attention