Pole Machine

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Deze heb je dus zonder bib gedaan?

Sowieso al mad respect voor een rit zoals deze.

Bijna 16 uur is een lange zit..
Trekrules
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 620
Lid geworden op: di 18 september 2012, 23:21

Vorige week naar de Harz geweest dacht neem mijn Pole Machine ook maar mee naast de Downhill bike, kwam goed uit op de Vrijdag het was slecht weer in het Bikepark dus perfect ritje voor trail rijden rond om Hahnenklee. Hele dag regen gehad in het dal regende het lichtjes maar eenmaal weer hoger op was het gewoon veel regen.

Mijn rit voerde tussen Hahnenklee-Goslar & Lautenthal met pittige klimmentjes, pakte ook paden waar de houtenkap machines over gingen dat was wel prima te doen met de Pole met zijn bijna 80 graden zithoek.Mooie omgeving & natuur jammer dat een Tor voor heel veel boom sterfte zorgde(was het minder zichtbaar bij Hahnenklee maar richting Brocken/Braunlage nog vele malen erger). Hier wat plaatjes.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Downhill is where it’s at,real proper shredding on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Zo heb ik de Harz ook ervaren, mooi, helaas veel dood naaldbos (spar) door de leterzetter. En veel regen :lol:

Maar genoten dus? En de machine ook de trails in Hahnenklee afgejaagd? De Enduro lijnen vond ik toch wel erg gaaf :-q
Poldertoerist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 195
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 12:54
Mijn mountainbike: idworx Rockn Rohler - rough

Afgelopen herfst daar ook geweest, grappig.zelfde soort foto's maar.dan met zon 😀
Trekrules
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 620
Lid geworden op: di 18 september 2012, 23:21

Afgelopen Zondag dagje naar Zuid Limburg geweest daar op Vaalserberg wat trails gereden alleen het was beetje van korte duur, in 1 van mijn afdalingen heb ik mijn Specialized Purgatory Grid band aan gort gereden :-{ helaas ruste voor mij geen andere optie om te blijven & maar naar huis te gaan want in totaal 10u met de trein retour is wel erg zuur.
Afbeelding


Enkele dagen later had ik weer nieuwe rubber heb dit keer gekozen voor Kenda banden deze had ik overgenomen van Remco, er zit nu een Hellcat Pro Trail voor en HellDiver Pro Trail achter.
Afbeelding
Downhill is where it’s at,real proper shredding on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Lol, zo is de cirkel weer rond. Ik zag bij Remco al weer Continentals :lol:
Band naar zijn grootje is wel zuur idd. Ik reed afgelopen week ook een snee van 2cm.
Trekrules
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 620
Lid geworden op: di 18 september 2012, 23:21

Vorige week eventjes naar de mtb route van Wijster geweest helaas na 2 jaar niet te hebben gereden daar is het nog steeds 10x niks, weg gegooide potentie deze route had zoveel beter verdiend om iets grandioos te worden maar die kans is nooit gepakt door de route bouwers. Ten minste de rockgardens die erg grof zijn zijn ten minste nog een wond op de pleister & oh die schapen maken de route al helemaal shit met al dat schapenstront wat over de hele route ligt :lol: .

Hier wat plaatjes
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Downhill is where it’s at,real proper shredding on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Deftige rockgarden wel!
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4102
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

MarkMeisner schreef: di 9 augustus 2022, 12:34 Deftige rockgarden wel!
Niet de moeite om er speciaal voor heen te rijden hoor ;)
⛧⛧⛧
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

xRemcox schreef: di 9 augustus 2022, 13:46
MarkMeisner schreef: di 9 augustus 2022, 12:34 Deftige rockgarden wel!
Niet de moeite om er speciaal voor heen te rijden hoor ;)
Heb hier op Papendal bij mijn werk nog wel een uitdagende rockgarden liggen. Scheelt een stuk rijden inderdaad :D
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

En je hebt wel een goede bril voor de schapenstront :lol:

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Trekrules
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 620
Lid geworden op: di 18 september 2012, 23:21

Na 3 maanden gaat de Manitou Mezzer alweer weg uit de Pole ik heb ervaren dat het is gewoon niet de juiste vork voor mij is, te complex en niet soepel genoeg. Mijn vorige vork de Marzocchi Z1 beviel me stukke beter dan de Mezzer maar helaas niet in 180 versie in 29er verkrijgbaar, dus ik moet binnenkort maar weer opzoek naar een andere vork voor de Pole.
Downhill is where it’s at,real proper shredding on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

wordt dan dus de meest cheap fox vork, ws de 38 dan, in 180mm. die is vergelijkbaar met de Z1
Bird Aeris 9 blurple
Trekrules
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 620
Lid geworden op: di 18 september 2012, 23:21

novaterra schreef: do 11 augustus 2022, 14:16 wordt dan dus de meest cheap fox vork, ws de 38 dan, in 180mm. die is vergelijkbaar met de Z1
Dat weet ik zo niet of het een 38 gaat worden we zullen wel zien wat het uiteindelijk gaat worden.
Downhill is where it’s at,real proper shredding on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
Trekrules
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 620
Lid geworden op: di 18 september 2012, 23:21

Gisteren naar Teutoburgerwald geweest in de buurt van Bielefeld, super mooie trails daar liggen steile & technische routes en ook andere routes die dikke fun zijn.

Hier wat plaatjes
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Downhill is where it’s at,real proper shredding on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
Plaats reactie