Een oudje: GT RTS team (XTR m900 P5)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Scottie2000 schreef: di 26 mei 2020, 08:51 Iets met een witte (voornamelijk) Honda en iedere vrijdag met de bus naar de Mac... Dat waren andere tijden :)
Afbeelding

Indeed :winkie:
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Ik heb de RTS aangevallen met polijst pasta. :winkie: Ik moet er binnenkort maar weer eens mee op pad.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

(Ik mocht het gras niet maaien van de vrouw...)
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

kijk em shinen 8)

En met die stuurpen kun je thuis aankomen, (al hoort er eignelijk een Kore exemplaar op)
Ik mis ook mijn barends soms nog wel eens, maar van de stijlpolitie mag het echt niet meer.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

BLING!! 8)

Ziet er goed uit hoor, en nu Pole weer gepolijst alu frames produceert is hij ook weer helemaal hip. Setje Spin wielen die wilde ik vroeger ook zoooo graag hebben, dat zou hem af maken.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Mooi man, tijd voor een ritje.
Daarna waardeer je je moderne 29ers extra :)
Yeee-ti!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: vr 28 mei 2010, 20:41
Mijn mountainbike: '93 Yeti Pro FRO, 94' Yeti ARC AS LT, '94 Dean Ti, '09 Yeti ARC, '22 Canyon Lux World Cup CF7

Mooi man (het gras ook)!
Scheelt mij weer een hoop poetsen, nu ik weet hoe dat frame er gepolijst dus uit ziet.. :-D

Veel rijplezier, hopelijk hebben omstanders degelijke zonnebrillen op 8) .

Ik heb gemerkt dat die achterbrug echt flexibel is; na wat trail en error heb ik nog geen afstelling gevonden van de remmen waarbij ze als ik aanzet niet de velg raken..
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Afgezien van die enorme stuurpen en dat wat ielige vorkje (I know, period-correct ;-)) zit er gewoon een supermooie lijn in deze fiets.
Veel mooier dan heel wat moderner spul imo, en ik ben (qua mtb's iig) helemaal niet zo van de oldskool.

Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Yeee-ti! schreef: do 11 juni 2020, 08:24 Ik heb gemerkt dat die achterbrug echt flexibel is; na wat trail en error heb ik nog geen afstelling gevonden van de remmen waarbij ze als ik aanzet niet de velg raken..
kleine topic hijack, maar herkenbare issue voor veel fullies, Wat voor quick release heb je achter?
Mijn ervaring is dat specifiek op de achterwiel QR veel te halen is om deze issue te verhelpen.

Optie 1) Bruut geweld.
Vergeet even "Quick" of "Release" en draai de doppen tot het veeel kracht kost om hem te sluiten.
Simpele actie heeft bij mij al meer dan eens goed merkbare verbeteringen opgeleverd.

Optie 2) Andere QR
Niet alle QRen zijn gelijk. Je zoekt een model met een flinke excenter en een stijve constructie
Gewone LX/XT Shimano QRen zijn goede voorbeelden van de soort. Opnieuw merkbaar beter.

De ultieme versie is een set naven/wielen met steekassen voor 135QR frames.
kan ook period correct want Ritchey deed dit al in de 90's, het probleem is niet nieuw

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

kermit schreef: do 11 juni 2020, 08:55 Afgezien van die enorme stuurpen en dat wat ielige vorkje (I know, period-correct ;-)) zit er gewoon een supermooie lijn in deze fiets.
Veel mooier dan heel wat moderner spul imo, en ik ben (qua mtb's iig) helemaal niet zo van de oldskool.

Afbeelding
Fiets mocht wat langer zijn (en daardoor kortere stuurpen), maar inderdaad, mooi fietsje als zeg ik het zelf :) En ja, de flex. Vroeger was dat nou eenmaal zo. Die vork flext als Ronnie Flex en de achterbrug is ook niet al te stijf, al vind ik het niet super opvalled veel flex op deze fiets.

@Yee-ti: Dit heeft me slechts 30 minuten gekost, dus echt veel werk is het niet. Maar als je frame nogal was krassen heeft of het alu is heel erg dof, dan is het meer werk. Je moet het een beetje bijhouden.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Ik was bezig met opruimen van wat foto's toen ik de foto's van de RTS tegen kwam. Ik had hem nog niet op VitalMTB staan, dus maar even een bike check gemaakt. Et Voila:

Afbeelding
Plaats reactie