Pipedream Skookum custom yellow ssS, Nieuwe wielen en remmen P14

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Vonnie
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: wo 24 november 2010, 21:38
Mijn mountainbike: Koga X29-Runner(staat stil), Kona Unit SS(mag er soms uit),Trek Farley 9,8(moet altijd mee!)

mooi gesproken ja.... 2e plek SS voor de ander..... juist
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5238
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Vonnie schreef:mooi gesproken ja.... 2e plek SS voor de ander..... juist
:winkie: . Je Kona is ook een blijvertje hoorde ik :-q

Gulberg SS doen????

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Vonnie
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: wo 24 november 2010, 21:38
Mijn mountainbike: Koga X29-Runner(staat stil), Kona Unit SS(mag er soms uit),Trek Farley 9,8(moet altijd mee!)

Gulbergen is in september.... wij mogen dan weer op vakantie. Anders was ik naast je komen zitten.
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5238
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Vandaag de Pipedream weer eens uitgelaten. Hij was even geared opgebouwd, maar zaterdag even teruggebouwd. Ook andere wielen gebouwd om met zo breed mogelijke banden te kunnen fietsen. (29mm intern). Banden zijn nu:
Voor: Nobby Nick 2.6
Achter: Mountain King 2.4

De NN voor bevalt goed, je kunt met best weinig druk rijden. De MK wordt vervangen, die rolt niet echt lekker als achterband. Dus op zoek naar een Rocket Ron, Racing Ralph of een bede Maxxis Ikon.

Er ligt nog best veel sneeuw hier in de bossen. Alles was behoorlijk opgevroren, dus de brede banden kwamen goed van pas. Niet alleen qua comfort, maar ook grip.

Paar foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Extra motivatie, zodat je weet wat er thuis in de koelkast te wachten staat,
Afbeelding

Afbeelding

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Mooie updates Jan, en hij knalt echt van het scherm af!

Star .. Staal .. en Singlespeed. Met grote wielen voor mij nog altijd DE perfecte combinatie.
Ik heb een 29er voorwiel in de maak voor de Jones, toch eens goed naar de NoNi 2.6 kijken.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Dik zo met die NoNi!
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Ohja, die had je ook nog. Blijft ook een superbike! op de een of andere manier blijf ik toch een zwak voor dit merk houden. Weet überhaupt niet of ze nog bestaan?
Gele naven staan em ook goed, nieuw?

Heb op mijn starre SalsaSS ook voor de NoNi in 2.6sinds enkele weken. Vind ik een hele fijne band om star mee te rijden, door het volume toch wat meer comfort. Achter ook een Rara liggen in 2.4, voor de Groesbeekse bossen is dat een ideale combi.
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Gebruikersavatar
remon
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: za 20 oktober 2012, 15:08
Mijn mountainbike: Salsa Fargo APEX1, Giant Chaos (staal)

Oh interresant die bredere velg. Wat voor velg is dat en rij je nu tubeless?

Rij nog steeds naar volle tevredenheid op de Skookum maar wel geared want de knieen gingen wat protesteren dus nu 1X7 van Sram erop, meer dan genoeg. Maar wil ook naar een andere wielset en dan liefts tubeless en breder.
Groeten, Remon.

Steel is te real deal
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5238
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Rilson schreef:Ohja, die had je ook nog. Blijft ook een superbike! op de een of andere manier blijf ik toch een zwak voor dit merk houden. Weet überhaupt niet of ze nog bestaan?
Volgens mij bestaan ze nog, maar er komt geen reactie meer uit de UK op vragen oid. Dus Erveha is er wel klaar mee. Een van de 2 oprichters/eigenaren is er in ieder geval mee gestopt. Jammer. Er staat nog wel een Sirius aangekondigd geschikt voor 27,5+ banden.
Rilson schreef:Gele naven staan em ook goed, nieuw?
Nukeproof Generator naven, overjarig. Zien er goed uit en lijken goed in elkaar te zitten qua constructie/afdichting van de lagers. Kleur is ander geel dan het frame, maar dat boeit me niet zo. Ze lopen lekker en de voornaaf is gemakkelijk om te bouwen van 15mm naar QR.

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Mooi ding!

Lijkt het nu enkel zo of rij je SS met een ovaal blad? Zo ja, geen probleem dus?
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5238
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

maverick76 schreef:Lijkt het nu enkel zo of rij je SS met een ovaal blad? Zo ja, geen probleem dus?
Scherp :-q . Inderdaad met een ovaal NW blad. Buitendiameter blijft gelijk, dus dat werkt gewoon.

Is maar heel even wennen. Je trapt wat gemakkelijker over het dode punt heen. Als je niet kunt schakelen is dat soms net dat beetje extra kracht om de vaart erin te houden.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
remon
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: za 20 oktober 2012, 15:08
Mijn mountainbike: Salsa Fargo APEX1, Giant Chaos (staal)

Hey Jan the Man, je hebt m'n post net gemist.

Wat voor velgen zijn dat nu dan en rij je nu tubeless? En wat is de clearance achter?
Groeten, Remon.

Steel is te real deal
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5238
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

remon schreef:Wat voor velgen zijn dat nu dan en rij je nu tubeless? En wat is de clearance achter?
Velgen zijn Ryde Trace 29, en rijd ze tubeless. 30mm yellowtape en gaan.

Clearance met de 2.4 MK's is ruim voldoende, maar ik denk dat een 2.6 NN niet gaat passen. Die past overigens wel gemakkelijk in de voorvork (Salsa).

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5238
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Van de week nog even SS het bos in gegaan. De achterband is nu een RR 2.4, en wat valt dit breed op een 29mm velg :o . Past net in de achtervork, wel genoeg clearance voor vuiligheid.

Ook weer een beetje met de bandenspanning gespeeld. Bij 0,6 bar in de voorband was het even schrikken toen ik een bocht op een stukje asfalt nam. Daar moet dus weer wat lucht bij. Maar onder de 1.0 moet kunnen.

Afbeelding

Afbeelding

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Van dik hout zaagt men planken...
Skön fietske :-q
Plaats reactie