Pipedream Skookum custom yellow ssS, Nieuwe wielen en remmen P14

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Zojuist een berichtje vanuit de UK dat m'n Skookum onderweg is. Om het wachten nog moeilijker te maken, hebben ze alvast een fototje gestuurd:

Afbeelding

Ruimte zat:
Afbeelding

Jos vindt het ook OK
Afbeelding

Kleur is speciaal door mij uitgekozen, en de (stalen starre) vork wordt ook in deze kleur gespoten. Ik kan wel melden dat deze bike "mede mogelijk gemaakt is door Erveha". Richard heeft weer hemel en aarde bewogen om dit voor elkaar te krijgen :-q

Dan kan het opbouwen echt beginnen :winkie:

Ciao
Jan
Laatst gewijzigd door Jan the Man op zo 17 oktober 2021, 13:25, 14 keer totaal gewijzigd.
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Nice!!!!! T duurt ff maar dan heb je ook wat :wink: Richard is weer goed bezig geweest :-q
En geel is een x wat anders dan die "groene bikes" die de laatste tijd voorbijkomen :winkie: Welke vork komt erin? Heb je de verdere afmontage al klaar liggen?
Zodat als je het frame binnen hebt je als een dolle kunt opbouwen en deze meenemen naar de steel-ride???? 8)
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Gebruikersavatar
maanfruit
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 525
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 22:18
Mijn mountainbike: Arnhem

WAUW! mag best geschreeuwd worden, wat een übercoole kleur zeg! Jij hebt 's avonds geen lampjes meer nodig :-q

Mooie rondingen ook, kan ik nu beter zien dan als het frame volhangt met van die onhandige toeters, bellen en wielen..... zie ik een frame opening voor een belt?! super- über :-q

Ben erg benieuwd hoe deze gaat worden.

Veel plezier met bouwen,

Maanfruit
My bike is built like me; cheap frame and heavy parts


Running is for prey :winkie:
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Mooi geel is niet lelijk! Maar we zullen je in ieder geval niet zomaar kwijtraken in het bos ;-)

Waarom heb je trouwens niet een gewoon frame laten komen en dat in NL laten spuiten? Gezien de snelheid waar Pipedream mee werkt had ik dat zelf wel gedaan.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
michel3vb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 6 februari 2010, 16:05
Mijn mountainbike: One-On Lurcher
Contacteer:

Gaaf!!
Een kleur die je niet vaak ziet en ik vind ik het eigenlijk toch wel mooi staan.
Snel opbouwen
Paul Dun
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2152
Lid geworden op: vr 27 maart 2009, 10:25
Mijn mountainbike: Salsa El Mariachi

Mooie kleur, mooi frame.........................meer moet dat niet zijn!
You can bomb the world into pieces but you can't bomb it into peace! (Michael Franti)



http://www.featherbikes.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mellowbikers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stayokay.com/bergenopzoom" onclick="window.open(this.href);return false;
Vonnie
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: wo 24 november 2010, 21:38
Mijn mountainbike: Koga X29-Runner(staat stil), Kona Unit SS(mag er soms uit),Trek Farley 9,8(moet altijd mee!)

Beter!!!!
dale c
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 832
Lid geworden op: vr 14 november 2008, 12:17
Mijn mountainbike: VS (29"steel, 26+alu), UK (700c steel, 29" steel)

Hoera Jan!
Dat ziet er super uit :-q Wanneer istie in het land?
Volgende keer SS op de Ginkel dus!?
"Every day, once a day, give yourself a present. It could be a new shirt at the men's store, a catnap in your office chair, or two cups of good, hot, black coffee"

For Sale: (Hope , Salsa , Surly, SRAM, Shimano)
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

maanfruit schreef:... zie ik een frame opening voor een belt?! super- über :-q
Yep, er kan met een Gates belt gereden worden. Dat wil ik op termijn wel gaan doen, maar vergt nogal extra investering. Dus eerst maar met een ouderwetse ketting rijden.
suravida schreef:Mooi geel is niet lelijk! Maar we zullen je in ieder geval niet zomaar kwijtraken in het bos ;-)
Waarom heb je trouwens niet een gewoon frame laten komen en dat in NL laten spuiten? Gezien de snelheid waar Pipedream mee werkt had ik dat zelf wel gedaan.
Het duurde wel iets langer dan een standaard kleur. Voordeel is nu dat de decalls er goed op zitten en de garantie ook nog in tact is. Het is geel geworden omdat ik van een uni kleur houd, en oranje, groen, blauw al in het assortiment zaten :roll: . Was een beetje een gok hoe het er op een frame uit zou gaan zien, maar bevalt me (zo op de foto iig) uitstekend.
dale c schreef:Wanneer istie in het land? Volgende keer SS op de Ginkel dus!?
Als het goed is deze week nog. Dan inderdaad lekker SS over de Ginkel en door de Sysselt :-q
Rilson schreef:Welke vork komt erin?
Vork wordt een Salsa starre stalen vork, in dezelfde kleur als het frame gespoten. Er lijken/leken wat leveringsproblemen te zijn mbt de vork, dus als dat te lang gaat duren overweeg ik om er tijdelijk de zwarte Fox Talas Terralogic uit de Niner RIP in te zetten of een cheap star alternatief op de kop te tikken.

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Dan doe je het toch niet slecht: als je starre vork niet op tijd is je uit pure armoede op een Terralogic moet gaan rijden ;-)

Maar kom je de 26e nou nog meedoen? Er beginnen wel erg veel groene fietsen mee te rijden, dus een andere kleur zou wel welkom zijn.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Crash and Learn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 689
Lid geworden op: di 10 mei 2005, 19:35
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 7.0 EX
Contacteer:

Kanonnen wat mooi!
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Goddelijke kanarie, mooi! :-q
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

suravida schreef:Maar kom je de 26e nou nog meedoen? Er beginnen wel erg veel groene fietsen mee te rijden, dus een andere kleur zou wel welkom zijn.
De Skookum gaat dan denk ik nog niet klaar zijn, maar een blauwe Sirius staat in de startblokken. Groot vraagteken is nog de fietsendrageroplossing van BMW.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Past er geen fiets IN die auto dan?
Dat lijkt me voor een mtb-er toch wel prioriteit nr. 1 ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

kermit schreef:Past er geen fiets IN die auto dan?
Dat lijkt me voor een mtb-er toch wel prioriteit nr. 1 ;-)
Klopt, maar als je voor een vermogen een speciale drager koopt omdat er geen trekhaak onder de auto past (de auto heeft een speciale bodemplaat voor de aerodynamica, zodat hij in de 20% bijtelling past) is het niet echt ideaal om een gedemonteerde fiets op de nieuwe witte lederen bekleding te vervoeren. Dat heb ik al geprobeerd, en dat zie je nog :o .

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Plaats reactie