Salsa el mariachi - verhuisbericht

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Klopt, liggen nu 2.35 banden op, alleen achter horizontaal weinig ruimte bij de zitbuis i.v.m. de voorderrie en dropouts in de kortste stand. Denk er wel over de wielen een keer te laten omspaken met bredere velgen en het wiel wat naar achteren te zetten, dan is 3 een optie.
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Knakker29 schreef:Klopt, liggen nu 2.35 banden op, alleen achter horizontaal weinig ruimte bij de zitbuis i.v.m. de voorderrie en dropouts in de kortste stand. Denk er wel over de wielen een keer te laten omspaken met bredere velgen en het wiel wat naar achteren te zetten, dan is 3 een optie.
Of de voorderrie er vanaf? 1 x zoveel of SS ?? Deze bike leent zich overal voor :-q Wat een veelzijdig frame is het toch ook :bier:
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Die 3" knard krijg je er achter niet in, voor wel waarschijnlijk.
Ik zit zelf te denken aan een setje Velocity Dually velgen (40 inw, tubeless ready 675gr) met achter een breed vallende 2.4 en voor een 3" knard , soort semi-29+ dus.
Zou ook kunnen met blunt 35 of ride trail velgen ( inw 30, 595 resp 500gr), lichtere wielen, maar dan valt je knard voor minder breed en heb je meer druk nodig.
Zou in beide gevallen wel eens ERG leuk kunnen rijden :D

Ik lees alleen minder goede verhalen over knard in modder (?!)
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Denk dat het net als op de Genesis 30mm inw. velgen worden i.c.m. een 2.3/2.4 band, rijdt offroad heel erg lekker, is breed genoeg voor mij in deze fiets. Welke het worden ga ik rustig bekijken, zal toch pas einde jaar of nog later worden.

Rilson; ik blijf triple rijden :-D
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Jij had toch blunt35 in je Genesis (?!) bevalt goed dus? Voel je het extra gewicht?
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Klopt, bevallen super, makkelijk op 1 bar te rijden, lekker confortabel met 2.3 banden en heel veel tractie. Zwaarte is wel voelbaar, heb ze niet exact gewogen maar gaan geloof ik over de 1900gr in 650b. Op verharde stukken is het met lage druk en lompe banden harder trappen, omhoog en omlaag in wat ruwer terrein voelt het daarentegen allemaal veel lekkerder aan. De Salsa blijft mijn toerfiets, dan zijn een beetje lichtere wielen wel fijn.
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Inmiddels 4000 big :D km's op de teller voor de Salsa. Aandrijflijn deze week vervangen en meteen 40-30-22 cranksets gemonteerd op de Salsa en de Genesis van de wederhelft. Paar lakbeschadigingen aan een van de achterpoten bijgewerkt met blanke lak, de Vector krijgt volgende week een nieuw laagje. Hiermee is de fiets wel echt helemaal af, komt alleen nog een keer een shadow-plus op als de huidige derrie aan vervanging toe is. Nieuwe pics op p1 :bier:
Gebruikersavatar
stevens
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 6 juli 2009, 18:34
Mijn mountainbike: Trek Superfly & Specialized Demo 8
Contacteer:

Geweldige fiets :-q

Ben aan 't brainstormen om een soortgelijke bike te gaan maken.
Push Yourself Harder
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mooi hoor !
Paste bij jou de remklauw goed ?
Knakker29 schreef: Afbeelding
Ik heb 2 CromotoGrandes en beide hebben een IS bevestiging die net niet haaks op de as staat.
Bij de eerste moeilijk gedaan met een vijl, de 2e gewoon met de bandschuurmachine bewerkt.
Uiteraard zou ieder normaal mens naar de lbs gaan om de nokjes te laten frezen...

En is je nieuwe Hiflex zwart, of ook donker grijs ?
Mijn zwarte spuitbus steekt wat af op het originele grijs ;)
Krasjes en schuurplekjes zijn wel netjes verdwenen, alleen wat kleurverschil.
Moet de overgang nog poetsen, dan zal 't wel geleidelijk overlopen, maar op de foto ziet de jouwe er zwart uit.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Bevestiging op mijn vork is goed, nog even gekeken, mooi uitgelijnd. Denk dat je pech hebt gehad (of ik geluk :wink: ).

De Hiflex heeft inderdaad een wat donkerder teint dan mijn oude, die meer overeen lijkt te komen met de kleur van de Vector sturen. Dacht dat het misschien met verkleuring door zonlicht te maken heeft maar mijn nieuwe Vector heeft dezelfde lichte kleur als mijn (2 jaar) oude. Heb het stuur even langs de pen gehouden bij dezelfde lichtinval:

Afbeelding

Stuurtje gisteren in de lak gezet, ziet er weer een stuk beter uit nu.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Knakker29 schreef:Bevestiging op mijn vork is goed, nog even gekeken, mooi uitgelijnd. Denk dat je pech hebt gehad (of ik geluk :wink: ). .
Jij geluk, denk ik......want ik heb aan mijn Salsa CromotoGrande ook al behoorlijk moeten vijlen om de remklauw er recht aan te krijgen.

Verder blijft het wel een ERG mooi fietsje :-q en nieuw XT triple :-q :-q ......ik begrijp soms niet waarom er zo veel geld en moeite wordt gestoken in het opheffen van versnellingen .....2x10......1x11....... :~ :bier:
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Triple is voor mij echt prima, rijdt offroad het meeste in Limburg/Ardennen, omhoog peddelen doe ik het liefst rustig op de 22/34-36, middenblad op het vlakkere en grote blad naar beneden. 40-30-22 bevalt qua verhoudingen beter dan de 44-32-24 waar ik dan een 22 granny op monteerde. Denk dat mijn vrouw het ook prettiger vind op haar 29-er :)
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Afgelopen weekend MH2D gereden op de Salsa, is me echt 300% meegevallen met de vaste vork, menig half en volgeveerde fietsen ingehaald in de afdalingen, alleen het laatste stuk van de lastige klim in de Epen route moeten afstappen na een slippertje, en op een tweetal voorheen onbekende spiertjes in de onderarm na weinig last van pijntjes. Ga steeds meer van dit fietsje houden :-D
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Haha, herkenbaar, gister ook de Groesbeeks Gruwelijkste Star gereden, voel ook wel aan mijn armen dat ik een paar heftige, lange afdalingen te pakken gehad heb :winkie: Maar dan weet je tenminste dat je gefietst hebt! Ook voor mij blijft dit mijn lievelingsfiets en zeker een fiets die ik NOOIT meer weg doe :-q
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
fonzie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1611
Lid geworden op: zo 2 februari 2003, 18:29
Mijn mountainbike: een stalen

ook hier Groesbeeks gruwlijkste de 90 km op de starre mariachi, en ook nog als singlespeed :D pure pret
Here’s to alcohol: the cause of, and solution to, all of life’s problems.” –Homer Simpson
Plaats reactie