Salsa el mariachi - verhuisbericht

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ja, die gaat wel in de papieren lopen zo te lezen.

Klinkt wel heel smakelijk. :bier:
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik heb de Cambium en vind 'm fijn.
De "gewone" Brooks vind ik dan weer net een hangmat.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Afbeelding

Going old-skool 8) Het wordt wel een iets lagere variant.

Nog te bepalen welk stuur op welke fiets gaat... sowieso nog een tijd wachten, ook bij bouwers is het retedruk momenteel :o
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Moonmen?

Wel weer erg tof.

Hij word wel helemaal mijn smaak zo te lezen.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Moonmen idd. Er komt nog een bijpassende stuurpen bij maar die durf ik pas te bestellen als ik zeker ben van de afmetingen :P
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Waarom geen Jones Ti Loop ?
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

maverick76 schreef: wo 12 mei 2021, 10:48 Waarom geen Jones Ti Loop ?
De dubbele bar voorwaarts van de Jones is niet zo mijn ding.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Daar kan ik me iets bij voorstellen, zelf duurde het ook een tijd voor ik ze tof ben gaan vinden.

Voordeel is wel echt die handposities op langere afstanden.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Eerst maar eens de Luv Handles en later de Moonmen uitproberen (4 maanden levertijd). De laatste heeft iets meer sweep (26 vs. 21.5) en een tikkie meer rise, mooie bijkomstigheid van de Moonmen is de hoogte waardoor ik geen spacers meer nodig zou hebben. De Salsa en de Idworx zijn allebei relatief lang, ik weet niet of ik met mijn handen veel verder vooruit zou willen zitten. Eerst maar eens de fiets binnenkrijgen, geplande levering is over 2 weken en nog geen bericht van meer vertraging, maar ik houd er toch nog een beetje rekening mee. Headset komt in ieder geval al later binnen, CK is echt nergens meer te krijgen.
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

Dit belooft een gave fiets te worden als ik de onderdelen zie!

Mijn korte reflectie. Ketting ipv riem is een goede keuze wat mij betreft. Ik heb een riem gehad en na een tijdje begon het nogal onbestembaar te piepen. Fm kreeg het niet opgelost. Uiteindelijk de reden geweest dat ik de fiets heb verkocht. Kortom, mooi concept maar zeker niet perfect.

Het GB zadel heb ik ook gehad. Die van mij is inmiddels helaas te ver doorgezakt om nog prettig te gebruiken, maar daar is wel jaren fietsplezier aan voorafgegaan in allerhande omstandigheden, inclusief modder, regen, etc. Daarvoor heb ik een Brooks gehad, maar die heb ik na 1000km opgegeven. Drama. De GB daarentegen was welhaast vanaf moment één comfortabel en werd daarna alleen maar beter. Let wel even op dat het buitenste gedeelte niet goed bruikbaar is, dus dat je misschien een maat breder nodig hebt dan je normaal nodig hebt.

Ik heb die van mij nog laten graveren. Zal eens kijken of ik daar nog een plaatje van kan vinden.
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

Dit was hem.

Afbeelding

Dit tasje had ik eraan hangen. Is inmiddels aanmerkelijk minder mooi geworden, maar mocht je het wat vinden, dan mag je hem gratis van me hebben.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Wat een gaaf stuur :-q
En de rest van de onderdelen zijn ook erg mooi, wordt een dikke fiets.
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Fatbiker schreef: vr 14 mei 2021, 08:31 Dit belooft een gave fiets te worden als ik de onderdelen zie!

Mijn korte reflectie. Ketting ipv riem is een goede keuze wat mij betreft. Ik heb een riem gehad en na een tijdje begon het nogal onbestembaar te piepen. Fm kreeg het niet opgelost. Uiteindelijk de reden geweest dat ik de fiets heb verkocht. Kortom, mooi concept maar zeker niet perfect.

Het GB zadel heb ik ook gehad. Die van mij is inmiddels helaas te ver doorgezakt om nog prettig te gebruiken, maar daar is wel jaren fietsplezier aan voorafgegaan in allerhande omstandigheden, inclusief modder, regen, etc. Daarvoor heb ik een Brooks gehad, maar die heb ik na 1000km opgegeven. Drama. De GB daarentegen was welhaast vanaf moment één comfortabel en werd daarna alleen maar beter. Let wel even op dat het buitenste gedeelte niet goed bruikbaar is, dus dat je misschien een maat breder nodig hebt dan je normaal nodig hebt.

Ik heb die van mij nog laten graveren. Zal eens kijken of ik daar nog een plaatje van kan vinden.
Thanks fatbiker en Jamis :-q Doel was een fiets die vaak gebruikt kan worden, onderhoudsvrij is en waar weinig tot niks meer aan te upgraden valt, een fiets om alleen nog maar mee te fietsen.

De riem is voor mij ook een beetje een experiment, ik ga het zelf een keer ervaren, mocht het niet bevallen is het weer eenvoudig om te bouwen naar een ketting (was dat bij jouw fiets geen optie?).

Het zadel is maar een heel klein beetje breder dan wat ik de laatste 10 jaar heb gereden, ik had vooral wat twijfels over de iets dunnere neus dan over de breedte, maar we gaan het gewoon proberen. De gegraveerde zadels zijn erg mooi, het is dat ik graag een zwarte wilde :-q
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Fatbiker schreef: vr 14 mei 2021, 08:42 Dit tasje had ik eraan hangen. Is inmiddels aanmerkelijk minder mooi geworden, maar mocht je het wat vinden, dan mag je hem gratis van me hebben.
Dank voor het toffe aanbod :-q Ik houd het even bij zwart en heb geen zadeltas besteld, jouw model vind ik nog wel aardig, de andere zijn mij wat te pompeus. Ik zoek alleen nog wat kleins en bijpassends voor op of onder de bovenbuis bij de stuurbuis.
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Nieuwe rolltops zien er wat moderner uit en zijn in de breedte goed aan te snoeren. Het canvas schijnt water behoorlijk goed buiten te houden terwijl het materiaal wat blijft ademen, maar als het echt nodig is heb ik nog een paar Ortliebs Gravel tassen liggen.

Afbeelding
Plaats reactie