Salsa el mariachi - verhuisbericht

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Getverderrie wat vervelend.
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Eerste ritjes met de dually erop zitten. Op de weg rijdt het een tikkie minder, je merkt bij het sturen goed dat de band liever rechtdoor wil. In het bos totaal ander verhaal, met bandendruk op de 'sweet spot' rijdt en stuurt het heerlijk. Voor offroad ritjes blijft deze er voorlopig onder.

Afbeelding
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Misstaat niet! En asfalt is inderdaad niet het natuurlijke habitat van de Knard ;-) (nou alleen die cassette en derailleur er nog vanaf :winkie: )
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2465
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Mooie El Mar,

Wat is die "sweet spot" voor de Chupa op een Dually bij jou?

Mijn Fat B Nimble 3.0 staat op een 30mm intern hookless velg. Ik kom op 0,7-0,75 bar uit.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1463
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Selfsteer neemt af als je de banden harder zet. Ik heb er met Knard op de Dually geen last van in ieder geval.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

@suravida; deze band gaat inderdaad weinig asfalt zien, maar blijft lekker geared.. ga al kapot als ik eraan denk, of moet een verzetje nemen waar ik mee achterop ga raken :winkie:

@heckler; geen idee hoeveel bar er uiteindelijk inzat, ik ben gestart op 0.8 (volgens pomp) en heb onderweg een aantal keren wat lucht eruit gelaten. In het begin voelde de voorkant een beetje springerig maar dat was aan het einde van de rit helemaal verdwenen.

@CC; klinkt logisch, onderweg naar het bos dus maar wat harder trappen en sturen :wink:
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Aarghh, ik zie nu dat je jouw wielen pas net in gebruik hebt genomen :-{ .....Hopelijk weer snel gefixt! Mooie fiets :-q
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

KleinPalomino schreef:Aarghh, ik zie nu dat je jouw wielen pas net in gebruik hebt genomen :-{ .....Hopelijk weer snel gefixt
Alweer gefixed met dank aan Bikeboutique :-q Alleen nog even kijken of de pad en kooi nog recht genoeg zijn.
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Afbeelding

Met wat buig- en stelwerk weer off the road :)
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Mooi (bijna zoek-)plaatje!
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Ruim 3 jaar verder en het einde van de salsa is nog laaaaaaang niet in zicht, dit gaat nimmer een 2e handsje worden :bier:

Fat-front combi is een blijvertje :-q Verder geen wijzigingen.. ik vind het wel best zo 8)
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Haha, herkenbaar!!! De mijne blijft ook lekker in de stal, kan me (nog) niet voorstellen dat de Salsa weggaat! Al eens Singlespeed gereden/overwogen?
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

:D

Wel eens aan gedacht, maar denk niet dat het iets voor mij is, ben niet zo sterk. Misschien dat ik nog een keer naar 1x ga omdat ik de laatste tijd weinig meer klim met de el mar. Eerste prio is weer meer gaan fietsen, door omstandigheden nog geen 400km getrapt dit jaar.
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Ja, ik moet ook weer aan de bak! Maar merk dat juist door de SS ik wel weer sterker wordt, op rondje Nijmegen kom ik overal wel rond met de Salsa. Het geeft juist een extra boost als je op de starre ss geared fullys bergop in kunt halen ( je moet daarna dan wel door kunnen rijden :lol: )

Maar die velgen en banden van jou El Mar zien er trouwens goed uit, wellicht zou zoiets nog een leuke upgrade voor de mijne zijn, voor past t toch wel allemaal.
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Inmiddels 8 jaar verder en 5 sinds de laatste update, en nog steeds even blij met deze fiets als op dag 1. 8)

Er is qua wijzigingen niet heel veel te melden geweest. De Middleburn crank zag er mooi uit maar ik kon er geen echte vrienden mee worden, deze is een tijdje terug verhuisd naar een forumgenoot en vervangen door 2x11 XT. Reguliere voorwiel heeft er al een hele tijd niet meer in gezeten (latex zal inmiddels wel flink stinken :lol: ), ik rijd eigenlijk altijd met de fat front. Misschien dat ik dit jaar nog een setje lichtere wielen laat spaken in dezelfde breedte, maar misschien ook niet. In ieder geval op naar de volgende 5. :)

Afbeelding
Plaats reactie