Salsa el mariachi - verhuisbericht

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Dat blijft toch een mooi strak fietsje zo, en in deze maat zijn de verhoudingen misschien wel het mooist van allemaal.
Ga je het fietsen weer wat meer oppakken? :-q
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Dank, daar ben ik het natuurlijk helemaal mee eens :wink: . Ik heb de laatste tijd weer wat regelmatiger op de fiets gezeten, voornamelijk een beetje toeren op de weg en in het bos, weinig spannende ritjes. De komende tijd wil ik me meer op on/off-road/gravel toeren gaan richten en weer wat vaker/langer/verder weg. Ik heb voor dat doel een mooie 'do-it-all' fiets gekocht (iets met titanium, een pinion en 29" wielen, maar geen 11ants :wink: ), enorm veel zin om daar deze zomer mee op pad te gaan.
Laatst gewijzigd door Knakker29 op zo 28 maart 2021, 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Fourteen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 321
Lid geworden op: do 18 maart 2021, 10:39

Leuke fiets zo'n El Mariachi :)
Knakker29 schreef: zo 28 maart 2021, 17:35 Ik heb voor dat doel een mooie 'do-it-all' fiets gekocht (iets met titanium, een pinion en 29" wielen), enorm veel zin om daar deze zomer mee op pad te gaan.
Klinkt ook als een interessante fiets :) Wat het voor iets?
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Het is een Idworx Opinion Ti BLT geworden. Het is in feite een MTB maar dan gericht op bikepacking :) Gelukkig redelijk normale levertijd, nog een paar weken wachten. Ik heb wel de 29" versie genomen, 27.5+ is wat overdreven tenzij je de echte wildernis in gaat.

Daar moet de frametas dus ook in komen ;)
Laatst gewijzigd door Knakker29 op zo 28 maart 2021, 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Mooie El Mar,

Altijd een sweet spot voor de El Mar gereserveerd, en mooie plannen ook. :-q

Enjoy!!

PS Ik googelde even "Pinion Tita 29er" en dan komen er nog best veel opties naast 11Ants uit: Pilot, Van NIcholas, Paragon maar ook Sonder en Nordest bijvoorbeeld.
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Heckler40 schreef: zo 28 maart 2021, 17:49 Mooie El Mar,

Altijd een sweet spot voor de El Mar gereserveerd, en mooie plannen ook. :-q

Enjoy!!

PS Ik googelde even "Pinion Tita 29er" en dan komen er nog best veel opties naast 11Ants uit: Pilot, Van NIcholas, Paragon maar ook Sonder en Nordest bijvoorbeeld.

Thanks!

https://www.idworx-bikes.de/nl/produkt/ ... _ti_blt-nl
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

:o :o

Da's een serieus dikke fiets! Heb er ondertussen bij mijn bijbaan al een paar mogen afleveren, maar ik kan de eigen ideeën en oplossingen altijd wel waarderen bij IdWorx. :-q (En de beste materiaalkeuze als je dan toch persé een Idworx wil ;-) )
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Fourteen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 321
Lid geworden op: do 18 maart 2021, 10:39

Knakker29 schreef: zo 28 maart 2021, 17:44 Het is een Idworx Opinion Ti BLT geworden. Het is in feite een MTB maar dan gericht op bikepacking :)
Die wilden ze bij idworx voor mij wel van de stand van BikeMotion halen voor een proefrit. Wát een fijne fiets! En ook zeker even inspiratie opgedaan bij het samenstellen van mijn fiets ;)

12 of 18 speed?
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Ik wilde een onderhoudsarme allround (tour)fiets met een Rohloff of Pinion waarmee ik zowel op de weg als in het terrein goed uit de voeten kan. Een Pinion had mijn voorkeur vanwege het zwaartepunt en de kleine stappen van de 18 bak, buiten dat ik het gewoon een heel mooi stukje techniek vind en het met betrouwbaarheid inmiddels ook wel goed lijkt te zitten. Testrit gemaakt en ik vond het fijn schakelen, dus dat was dat. De keuzes voor een fiets worden dan al wat kleiner, zeker als je graag een keer titanium wilt... Enige nadeel is dat er straks niks meer te upgraden of te sleutelen valt :lol: Ik heb wel gekozen voor een ketting i.p.v. belt, maar misschien dat ik dat in de toekomst nog eens ga proberen.
Laatst gewijzigd door Knakker29 op zo 28 maart 2021, 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Fourteen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 321
Lid geworden op: do 18 maart 2021, 10:39

Knakker29 schreef: zo 28 maart 2021, 19:56 Enige nadeel is dat er straks niks meer te upgraden of te sleutelen valt :lol:
Een Rohloff achterin voor 18x14 versnellingen? ;)
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

:lol: Ja ik las die suggestie ook op een ander forum.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ketting??? Das dan weer enorm zonde.... Ik zou hem per direct ombouwen naar riem, ik onderhoud een stuk of 8 van dat soort fietsen per week en wordt elke keer een beetje sip als er een deelbaar frame binnenkomt zonder riem. :-{
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Ik vind het een lastige keuze om eerlijk te zijn, de afgelopen tijd heb ik er veel over gelezen maar de enige conclusie die ik daaruit kan trekken is dat er net zoveel 'voorstanders' als ' tegenstanders' zijn. Ketting leek me makkelijker omdat ik dan geen rekening hoef te houden met spanning en omdat ik op dit moment nog regelmatig mijn wielen eruit zal gaan halen (moet nog een trekhaak onder de auto komen). Ik heb op dit punt de wijsheid zeker niet in pacht, daarom toch maar het advies van Idworx gevolgd...
Laatst gewijzigd door Knakker29 op zo 28 maart 2021, 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ah ja, als je Idworx volgt zal het geen riem worden. :lol: Maar wiel eruit is niet lastiger dan met ketting en daar waar je de riem over het algemeen 1x moet bijspannen moet je dat bij een ketting blijven doen. Stuur me maar een pb als je weer eens zo'n keus moet maken. (Over 150 jaar, als je BLT is versleten)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Peebee dan maar :-q
Plaats reactie