Voorstellen

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
remindme
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 0
Lid geworden op: zo 12 januari 2014, 13:42

Via deze weg wil ik me allereerst even voorstellen.
Ik ben Jeroen, 48 uit Geldrop en een tijdje geleden begonnen met fietsen. Begonnen met een Giant Anyroad maar recent een Trek Top Fuel 98 op de kop getikt. Volgens de verkoper is het een fiets opgebouwd uit top onderdelen maar ik heb er (nog) niet heel veel verstand van. Ik hoop op dit forum informatie te kunnen vinden en wellicht ook wat bij te kunnen dragen. Eerst ga ik maar eens het forum doorspitten (niet te lang want er moet ook gefiets worden).

Uiteraard wil ik graag weten wat jullie vinden van mijn fiets :-) en misschien nog tips ?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

grtn

Jeroen
sled9e
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: di 20 augustus 2013, 16:34
Mijn mountainbike: canyon nerve al+ 8.0se / cannondale sm600+

Enkel een een hallo en veel fietsplezier vanaf hier toegewenst, geen tips of oordelen want voor de rest ben ik ook een beginner :-D
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Welkom en leuke fiets! Als hij helemaal is afgemonteerd zoals de vork en de crank dan is het zeker geen rommel! (eventuele slijtage buiten beschouwing gelaten natuurlijk)
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Rommel is het niet, wel wat verouderd. De vork is geen wonder van stijfheid en ook nogal onderhoudsgevoelig, hoeft geen probleem te zijn als je niet al te zwaar bent en er geen al te agressieve rijstijl op nahoudt.

Het zadel staat wel laag voor deze maat en ook erg ver naar voren, het stuur staat dan weer erg hoog. Dat is allemaal niet optimaal maar er is maar een manier om erachter te komen wat voor jou goed werkt en daar gaat het natuurlijk om.

Veel plezier dus met je nieuwe fiets :-q
Tom045
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: wo 9 december 2009, 13:03
Mijn mountainbike: Superfly

Alleen al de wielen zijn het waard om deze fiets te kopen, die zijn top! Die zijn ook nieuwer dan de meeste andere onderdelen.
Verder ook goed afgemonteerd. Prima fiets dus.

Als je zadel trouwens op deze hoogte goed staat, dan lijkt de fiets wat groot voor je.
Gebruikersavatar
jasperb.
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: vr 22 oktober 2010, 11:09

Ik zou graag willen weten wat voor type ketting beschermer op je achterbrug zit.

Mvg,
zenegroen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 1 maart 2011, 15:23

Mooi fietsie! Zou wel die stuurpen vervangen zodra je weet welke maat bij je past.
Plaats reactie