"Steel is real" LTHT 29er; Ragley Big Wig 2013 still alive

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

MonkeyRider schreef:Vandaag rode route vtt 24 gereden bij mij in de buurt. Rare internet-jongens die Fransen, routekaartje was alleen na lang zoeken op internet te vinden als pdf (en lag nergens in een winkel of kiosk)......maar de routes staan nergens als gpx :((
Waar wij meestal heen gaan is helemaal niets uitgepijld. Vorig jaar net boven Sarlat op een camping gestaan. Erg mooie omgeving, en via de plaatselijke wielerclub enkele hele mooie GPS bestanden toegestuurd gekregen. In het voorjaar organiseren ze daar elk jaar 2 ritten, en deze mooi kunnen gebruiken.

Wat ook een handige link is, maar wel wat uitzoekwerk is http://www.utagawavtt.com/gmap/carte-generale-topos-vtt" onclick="window.open(this.href);return false;. Daar kan iedereen routes downloaden en uploaden. Een hele database, gerangschikt naar regio en in te zoomen op het gebied. Dan zie je de routes lopen.

Nog veel plezier daar, wij gaan over 4 weken (Biron).

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Utagawavtt is top. Onmisbaar als je in La France op de VTT stapt.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

ThaSingleTrackMastah schreef:Utagawavtt is top. Onmisbaar als je in La France op de VTT stapt.
Dat is ook mijn ervaring. En het benaderen van de plaatselijke wielerclub is me ook goed bevallen. Zeer behulpzaam en je komt op plekken die je normaal niet ziet. Ze vinden het leuk om te helpen.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

kermit schreef:1.000hm op 27km, da's toch best een pittig rondje lijkt me?

Goed bezig daar, ik ben inmiddels ook wel weer aan vakantie toe! ;-)
Die 1000hm komt uit de infofolder; niet gemeten (en lijkt wel veel!?). Wel veel lompstijle (granny-34) asfaltklimmetjes. Tikt aan maar wel goed te doen ...zeker icm mijn slakkegangetje.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Goeie tip die fr site :-q mobiel niet te doen, maar ik kijk straks op de laptop.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Vandaag de laatste dag Dordogne (en mtb-en)
Afgelopen dagen twee superritten kunnen doen; 42km 1160hm (incl aanloop) route vtt 23 en vandaag een 27km 1400hm gpx track vanuit de camping. Duidelijk meer offroad nu (maar niet te moeilijk) en vooral vandaag echt een Super track gebruikt door locals...........en waar kom je nog welgeteld 2 mtb-ers tegen op een zondagochtend ritje :-D

Geen gebied voor kamikaze ritjes.....maar gewoon ERG mooi mtb-en in gevarieerd terrein......mijn vakantie kan niet meer stuk.

Zodra ik weer wat beter internet heb post ik nog wat foto's en tracks.

Intussen loopt het kwik het hier dagelijks op naar ruim boven de 30gr (dus erg vroeg op de fiets) en gaan we richting kust (ten z van La Rochelle) voor wat verkoeling......en gewoon vlak toeren :wink:
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Voorlopig de laatste vakantie Ragley pics:

Afbeelding



Afbeelding


De Ragley Big Wig in "natuurlijke" staat.

Lessons learned:

Reserve latex is handig als je tubeless op vakantie gaat;
Mijn achterband liep steeds onverklaarbaar langsaam leeg ...en na verloop van tijd steeds sneller. Op een ochtend stond ie echt plat, maar met een extra scheut latex erin kreeg ik hem weer op druk met de gewone fietspomp (die heb ik ook altijd bij me) en was het probleem opgelost.

Op asfalt terugtocht van mijn 40km rit bleef het maar steeds schakelen tussen twee versnellingen :~
Goed kijkend zag ik een soort knikje in de ketting..........en inderdaad......er was een schakel half kapot (pennetje door gat getrokken/sleten?). Dus kwam mijn Deuter frametasje met toolbox goed van pas; want daar heb ik ook altijd een kettingpons en reserve "missing link" in zitten :winkie:
De eerste keer dat zoiets me overkwam, maar dan is reparatie onderweg toch wel erg fijn (6km van huis)........en ik heb met 2 "missing link"'s de rest van de vakantie verder gereden (nadat ik weer een reserve in mijn frametas had gestopt)

De brede wielset met relatief wat minder noppen bevalt uitstekend! Bij ruim 2 bar rijdt het behoorlijk licht op asfalt en bij 1.2 bar heb je "oneindig" grip en comfort. Ik wisselde vooral druk in de Xking achter, de Mking voor hield ik iets aan de zachte kant voor wat meer comfort (ook op asfalt). ERG fijne allround banden combi ! Misschien niet geschikt voor echt extreem werk.......maar dat ben ik ook niet :bier:

De dropper (gebroken halverwege) ...........wtf.............met mijn zadel handig afgesteld kwam ik makkelijk achter mijn zadel ..........en voor echt extreem werk ............zie bovenstaand.
Het blijft voor mij een twijfelgeval; het is ERG handig zo'n dropper........maar gezien alle ellende die je kunt hebben blijft het voor 250-400€ toch wel veel geld.......misschien dat ik er gewoon weer zo'n rond 100€ mechanische dropper op gooi (die heeft het toch vrij lang volgehouden).......of maar gewoon afstap als ik het achter-mijn-zadel-hangend niet meer aandurf (zeker de goedkoopste...en misschien wel de verstandigste oplossing :wink: )

En de Ragley?
Zeker na mijn laatste aanpassingen (iets lager gezet stuur en langere pen) klimt en rijdt ie voor mij heerlijk. Ik kom er behoorlijk ruig terrein mee door, heb altijd (het gevoel van) controle en hij toert daarbij als gewone vakantie(stads) fiets ook nog eens goed. Niet enorm speels, maar wel stijf en sterk. Een stuk wendbaarder en controleerbaarder als bv mijn oude Spearfish waarmee ik hiervoor in het buitenland reed (ik ben absoluut geen fan van achtervering en heb voor mijn gevoel veel meer controle op een HT)
Manitou voorvork: gewoon goed en probleemloos lekker vorkje (met een #%}#*>$ ingewikkelde thru-axle.......maar daar heb ik onderweg geen last van :wink: )

Opvallend is dat ik met wat lager stuur ineens geen last meer heb van mijn rug :~
Wel heb ik nu meer druk op mijn handen/armen, maar daar heb ik ( mountainbikend op afwisselend terrein) geen last van.....hooguit vermoeiend als ik met een slakkegang wat rondtoer. Waarschijnlijk is het feit dat ik klappen opvangen en kracht zetten nu beter verdeel tussen mijn schouders en bekken de reden dat het ineens zo veel beter gaat.
Meestal moest ik na 1-1/2 tot 2 uur even stevig pauzeren ivm mijn rug, nu kan ik gewoon 3-4 uur door.
NB mijn stuur staat nu ongeveerd ongeveer vlak met het zadel.
Laatst gewijzigd door MonkeyRider op do 2 juli 2015, 13:55, 2 keer totaal gewijzigd.
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

MonkeyRider schreef:Voorlopig de laatste vakantie Ragley pics:

Afbeelding
.
Hoe vaak moet ik het nog zeggen......KEEP THE RUBBER SIDE DOWN! :winkie:

en een veilige terugreis.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Staan ze weer eens upsidedown :evil: .........ik ga straks ff proberen ze recht te zetten :-{

EDIT: Rubber is down again :bier:
MtbSteel
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: vr 16 januari 2015, 15:28

Leuk om te lezen allemaal. Mooie fiets.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Weer terug in Nederland (en aan het werk :-{ ) ........maar toch nog een vakantie-update-je.

De laatste paar dagen hebben we aan de westkust gestaan bij Chatelaillon Plage (N van Bordeaux, net Z van La Rochelle) voor wat verkoeling aan zee voor de af en toe zeer warme (40gr plus) dagen. Niet direct een gebied waar je zou gaan mtb-en :wink:
Wat viel tegen ? De zee........die was er namelijk de helft van de tijd niet :~ Beetje stom ingeschat, maar het is daar een erg ondiep gebied dat droogvalt bij eb.
Wat viel mee? Je kunt er met een mtb verdomd leuk langs droogvallende stukken kust rondscharrelen :winkie:

Afbeelding

Over de rotsige en soms gladde ebstrook tussen de lokale mossel en oester vissers door naar het fort en weer terug. Toch af en toe nog een vrij "uitdagend" stukje fietsen over gladde stenen en wiervelden, maar dat ging verrassend goed op de 35mm velgen. Wel gelijk erna mijn fiets maar eens afgespoeld met ruim zoet water :wink:

NB: weer zo'n kust waarbij ik denk.......mmmmm zo'n fatbike zou toch wel ERG leuk zijn hier :-D

Edit: ik kijk straks ff of de foto niet weer eens opzijnkop staat.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

En nu weer door het nederlandse zand ploeteren ;-)

Niet toevallig zin in een ritje bij Nijmegen a.s. woensdag? Ik moet weer eens een paar hoogtemeters maken voordat alle "klimtraining-effecten" van de vakantie weg zijn :o
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Afgelopen woensdag met Kermit nog een keer met vaste zadelpen gereden, maar nu dan toch maar weer een dropper erop; dit keer een Kindshock Dropzone remote.
Dit lijkt na veel internet gepuzzel toch de beste optie: solide reputatie, een van de weinige (enige?) met set-back zadelklem, mechanische kabel bediening en (niet onbelangrijk) niet extreem duur.

Tot mijn verassing kwam er een binnen met zwarte pen....toch net ff iets mooier vind ik :-D

Ik heb de remote van de IceV8 ( T-mars kloon) gebruikt. ( met dank aan Kermit voor het idee :-q )
Die vond ik erg handig en heeft en een iets makkelijker kabelgeleiding (geen gebogen buisje). De inline fijnafstelling heb ik (nog) niet gemonteerd, afstelling zonder lijkt uitstekend te gaan.

Afbeelding



Afbeelding

De Ragley Big Wig is weer klaar voor het ruigere werk; nog een paar keer Ardennen en eind September nog een weekje zuidFrankrijk rond Lac de Salagou.
Gewicht in huidige setup 14.3 kg incl dropper en 35mm (Velocity Blunt35) velgen.
Laatst gewijzigd door MonkeyRider op za 18 juli 2015, 23:17, 2 keer totaal gewijzigd.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Zou zomaar kunnen dat de KS remote hier prima bevalt: je kunt 'm pal naast de grip monteren. Dan kun je 'm met je duim bedienen ipv de wijsvinger.
Bij mij zit de T-Mars remote onder het stuur, perfect onder m'n duim, maar dat gaat niet met jouw sti-shifters (moet je toch aan de gripshifters ;-) ).
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

kermit schreef:Zou zomaar kunnen dat de KS remote hier prima bevalt: je kunt 'm pal naast de grip monteren. Dan kun je 'm met je duim bedienen ipv de wijsvinger.
Bij mij zit de T-Mars remote onder het stuur, perfect onder m'n duim, maar dat gaat niet met jouw sti-shifters (moet je toch aan de gripshifters ;-) ).
Waarschijnlijk gaat de KS remote ook goed in deze set-up, maar deze steun zat er nog op en beviel eigenlijk altijd wel goed.
Werking, afwerking en uiterlijk van de KS is trouwens wel een wereld van verschil met mijn vorige IceV8 ! Ik ben nogal voor nononsense/budget spullen, maar dit is de meerprijs toch wel echt waard.
Plaats reactie