Ibis Ripley V1 => Ripley V4 => Ripmo V2 p43

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Singletrack Sundays schreef: di 20 april 2021, 09:28 Gaaf design Bouwpakket!

Maar mag ik vragen waarom je twee bidons kiest boven een back pack? (of heuptasje)
In de Alpen kan ik me voorstelen dat je toch met backpack rijd vanwege de rugbescherming en omdat je ook dingen als jasje en eten mee wilt nemen?
Thanks!

Ik vind het lekker om meer bewegingsvrijheid te hebben om krap langs bomen te rijden. De rugzak is daarin te beperkend. En ik merk ook dat een rugzak niet zo lekker samen gaat met mijn onderrug. Dus als het even kan geen rugzak en gewoon alles op en aan de fiets. De rugzak gaat echt alleen maar mee met alpenritjes van meer dan 5 uur, als het heel warm is (3 liter) of onvoorspelbaar (dus veel kleding mee)
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

wamske schreef: di 20 april 2021, 10:00
Dutch schreef: ma 19 april 2021, 17:10

Dan heb je het over enkel de bidon? :bier:
:winkie: Dan zou die huisvlijt houder niet zo goed werken
Ik vloog met precies dezelfde snelheid en richting met de bidon mee!
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Jurf schreef: ma 19 april 2021, 18:08 Ik vind het super doordacht, en toch als ik zie wat een werk er in zit....was gewoon een mandje voorop je stuur niet handiger geweest? :bier:
Afbeelding
Daar kom je nú mee! :o
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Lars TB schreef: di 20 april 2021, 11:04
kan niet meer schreef: di 20 april 2021, 09:08

Fiets weegt volgens mij niet veel toch dus ik denk dat je juist met zo'n fiets hard kan.
Ik zou een carbon omafiets van 9 kg kunnen maken, maar denk niet dat je daar dan heel hard mee kunt... . Aan het gewicht ligt het dus niet!
Ik heb de laatste jaren alleen maar de neiging mijn fiets zwaarder te maken en daarmee beter! Ja bult op zal je wellicht het verschil merken en op korte knalstukjes. Maar zodra het een maar beetje technischer wordt kan er niet veel tegen deze fiets op. Kan er korte stukken mee knallen, lekker toeren met 200km+ ritjes en ook prima mee uit de voeten in een bikepark
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

bouwpakket schreef: di 20 april 2021, 17:33
Singletrack Sundays schreef: di 20 april 2021, 09:28 Gaaf design Bouwpakket!

Maar mag ik vragen waarom je twee bidons kiest boven een back pack? (of heuptasje)
In de Alpen kan ik me voorstelen dat je toch met backpack rijd vanwege de rugbescherming en omdat je ook dingen als jasje en eten mee wilt nemen?
Thanks!

Ik vind het lekker om meer bewegingsvrijheid te hebben om krap langs bomen te rijden. De rugzak is daarin te beperkend. En ik merk ook dat een rugzak niet zo lekker samen gaat met mijn onderrug. Dus als het even kan geen rugzak en gewoon alles op en aan de fiets. De rugzak gaat echt alleen maar mee met alpenritjes van meer dan 5 uur, als het heel warm is (3 liter) of onvoorspelbaar (dus veel kleding mee)
Om dezelfde redenen heb ik inmiddels ook geen rugzak meer. Krijg ook altijd gigantisch last van mn onderrug als ik een rugzak draag. Daarnaast vind ik het ook te beperkend in mijn bewegingsvrijheid. Ik ben alleen nu overgestapt op de evoc hippack pro. Die heuptas bevalt mij boven verwachting goed. Kan er een drinkzak in doen of twee extra bidons meenemen. Er past ook veel extra eten in. Zou een goede optie zijn om de rugzak nog verder te vermijden, als die dan nodig zou zijn. Je voel hem ook eigenlijk niet zitten.
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Ik heb liever ook geen rugzak maar bij ritten waar ik niet meer op loop afstand van de auto ben (en waar ik de omgeving niet ken) neem ik hem toch vaak mee om wat eten, EHBO, jasje, gereedschap, portomonee etc mee te kunnen nemen.
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Singletrack Sundays schreef: di 20 april 2021, 20:32 Ik heb liever ook geen rugzak maar bij ritten waar ik niet meer op loop afstand van de auto ben (en waar ik de omgeving niet ken) neem ik hem toch vaak mee om wat eten, EHBO, jasje, gereedschap, portomonee etc mee te kunnen nemen.
Ik heb alleen nog geen EHBO bij me. De rest zit gewoon standaard op de fiets of in mijn shirt. En met twee kleine framebags kan ik nog wat meer meenemen
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

bouwpakket schreef: di 20 april 2021, 17:37 Maar zodra het een maar beetje technischer wordt kan er niet veel tegen deze fiets op.
Ik kan er wel eentje verzinnen maar die is bezet :winkie:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

bouwpakket schreef: di 20 april 2021, 17:37
Ik heb de laatste jaren alleen maar de neiging mijn fiets zwaarder te maken en daarmee beter! Ja bult op zal je wellicht het verschil merken en op korte knalstukjes. Maar zodra het een maar beetje technischer wordt kan er niet veel tegen deze fiets op. Kan er korte stukken mee knallen, lekker toeren met 200km+ ritjes en ook prima mee uit de voeten in een bikepark
Als je 300W gemiddeld kunt trappen scheelt dat ook wel wat :-D

Maar je hebt gelijk dat het een geweldige fiets is zoals jij ermee rijdt.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Rayb81 schreef: di 20 april 2021, 21:01
bouwpakket schreef: di 20 april 2021, 17:37
Ik heb de laatste jaren alleen maar de neiging mijn fiets zwaarder te maken en daarmee beter! Ja bult op zal je wellicht het verschil merken en op korte knalstukjes. Maar zodra het een maar beetje technischer wordt kan er niet veel tegen deze fiets op. Kan er korte stukken mee knallen, lekker toeren met 200km+ ritjes en ook prima mee uit de voeten in een bikepark
Als je 300W gemiddeld kunt trappen scheelt dat ook wel wat :-D

Maar je hebt gelijk dat het een geweldige fiets is zoals jij ermee rijdt.
Dat ritje ging qua vermogen wel erg lekker. Beentjes deden aan het eind wel een beetje pijn hoor
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Afbeelding
AfbeeldingDeze was ik even vergeten te melden (zelfs geen tijd gehad voor de BOTY :oops: ) Ik wilde naast de Ripley graag een iets capabelere bike voor het buitenland. Niet meteen een met heel veel veerweg (want dat ga ik toch niet gebruiken), maar wel eentje die net wat makkelijker een bikepark of lompe lijnen in het buitenland aankan. Logischerwijs werd dat het grotere broertje van de Ripley

Frame: Ibis Ripmo V2 Star Destroyer Grey XL
Headset: Cane Creek Hellbender
Demper: Fox Float Factory X2
Voorvork: Manitou Mezzer Pro 160mm
Wielen: Onyx - Wheeltec FliteX-30, Maxxis Assegai 2.5 EXO TR
Remmen: Formula Cura met Trickstuff Dächle HD 203/180
Crankstel: XX1 Eagle DUB 8-bolts 175 mm Crankarm met Crank Boots en 30t Alugear Oval
BB: SRAM DUB BSA
Pedalen: DMR Vault Brendog
Derailleur: XX1 Eagle old skool mechanisch (ex Ripley V1)
Shifter: XX1 Twister old skool mechanisch (ex Ripley V1)
Ketting: Zwarte XX1 (ex Ripley V1)
Cassette: XX1 Eagle zwart (ex Ripley V1)
Stuurpen:50mm Industry Nine A318
Stuur: Nukeproof Horizon V2 Carbon Riser Bar (31.8mm) 780mm
Handvat: Oury V22
Zadelpin: OneUp V2 240mm
Zadel: SDG Bel Air V3.0
Bidonhouder: Arundel Bottle Cage DTR
Gewicht: zwaarder dan de andere bikes
Laatst gewijzigd door bouwpakket op di 13 juni 2023, 16:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Geinig :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ja mooie fiets! En misschien nog wel een mooiere foto die eerste!

Er staat er al een tijdje één op MP en elke keer twijfel ik. Gelukkig ben ik nu eindelijk oud en wijs. Wetend dat ik dit soort fietsen nooit gebruik waar ze voor zijn.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

maverick76 schreef: ma 12 juni 2023, 20:59 Ja mooie fiets! En misschien nog wel een mooiere foto die eerste!

Er staat er al een tijdje één op MP en elke keer twijfel ik. Gelukkig ben ik nu eindelijk oud en wijs. Wetend dat ik dit soort fietsen nooit gebruik waar ze voor zijn.
Die V1 heb ik gebruikt voor de lokale UHR ritten, duurritten, maar ook de wat lompere trails en af en toe een bikepark. Ik weet van wie die op marktplaats is, hij heeft er ook heel veel plezier mee gehad!
Herstel, ik zie nu alleen nog een Ripley AF staan op MP. Perfecte bike voor Nederland en incidentele trips naar het buitenland
Laatst gewijzigd door bouwpakket op ma 12 juni 2023, 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Erg gaaf die grijze!
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Plaats reactie