Alweer een chinees in opbouw; weer een upgrade. Foto P2

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Emil1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: vr 20 juli 2012, 23:27
Mijn mountainbike: Chinees met Ryde wielen en Sram XO

Het opbouwen heeft helaas iets langer geduurd dan gepland door problemen met de remmen, maar dat is nu eindelijk opgelost en de fiets is eindelijk klaar. De Formula RX remmen die er op zaten zijn op zich fijne remmen, alleen als het op ontluchten aankomt vind ik ze wat minder :( . Dit is al de tweede keer dat het mij overkomt dat ze bij het ontluchten lucht blijven aanzuigen door een lekke pakking (eerste keer bij de fm) dus een mooi excuus om ze te upgraden naar Hope Tech 3 X2 remmen :D .

De fiets is voornamelijk opgebouwd met de onderdelen die van mijn huidige fiets komen. De speclist is als volgt:

Flyxii FR-211 frame 3K Matt 18 inch
Balhoofd, nu nog een van Flyxii, wordt een rode van KCNC
Fox 32 F 29" RLC FIT 100 mm, 15 mm steekas
Ryde Trace XC velgen met Hope Pro II evo naven
Sram X9 onderdelengroep
Hope Tech 3 X2 remmen
FSA SL-K opbouw en bidonhouder
Crankbrothers Eggbeater 2 pedalen

Omdat plaatjes meer zeggen dan woorden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Emil1 op do 20 november 2014, 14:38, 7 keer totaal gewijzigd.
De meeste mensen weten het niet, maar je kunt ook dingen doen zonder het op facebook te zetten.
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Mooi! Benieuwd naar het eindresultaat. :-q
Ik heb ook wel eens op die site gekeken, maar kon er niet helemaal mijn vinger achter krijgen wat nou de verschillen zijn tussen de 201, 211, etc
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Het verschil is de kleur ;-)

Waarom heb je niet meteen t balhoofd mee besteld?
Emil1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: vr 20 juli 2012, 23:27
Mijn mountainbike: Chinees met Ryde wielen en Sram XO

@ vibemaker Anders ik wel :D En het is inderdaad even zoeken voordat je de goede hebt. Verschillen zitten voornamelijk in de maatvoering (even en oneven inchmaten) geometrie, met name de hoogte van het balhoofd en type achteras.

@Japie Ik had ook een balhoofd meebesteld maar op de een of andere manier is die niet meegezonden. Ze sturen er wel een na, maar zoveel geduld heb ik natuurlijk niet :-D Vandaar dat ik er hier een heb besteld en hou ik die van flyxii op reserve.
De meeste mensen weten het niet, maar je kunt ook dingen doen zonder het op facebook te zetten.
Roy1980
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 193
Lid geworden op: wo 3 juni 2009, 12:34
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 900 Team 2018 en een Chinees met grote wielen

Erg goed/fijn frame. Mijne (zie link hieronder) is ook een 211 van Flyxii. Veel plezier ermee!
jonjon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1572
Lid geworden op: za 17 januari 2009, 16:50
Mijn mountainbike: commencal VIP nuts5
Contacteer:

Zo, das rap :winkie: (de plaatjes)
goeie keuze, dat frame zeg :-q . Ziet er al veelbelovend uit.
Keuze van je wielen zijn ook helemaal top :-q

nogmaals veul plezier met de verdere bouw en eindresultaat
- What goes Up, Must come Down -
Emil1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: vr 20 juli 2012, 23:27
Mijn mountainbike: Chinees met Ryde wielen en Sram XO

Er moeten nog een paar kleine dingen gebeuren zoals derailleurs afstellen, remmen ontluchten en de fijnafstelling. Alles paste prima in het frame dus met de afwerking zit het wel goed. Eerste opbouwprojectje van mij en moet zeggen dat het me voor 100% is meegevallen. En vooral errug leuk om te doen :-q

Hier alvast een snel kiekje:

Afbeelding
De meeste mensen weten het niet, maar je kunt ook dingen doen zonder het op facebook te zetten.
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Emil1 schreef:Er moeten nog een paar kleine dingen gebeuren zoals derailleurs afstellen, remmen ontluchten en de fijnafstelling. Alles paste prima in het frame dus met de afwerking zit het wel goed. Eerste opbouwprojectje van mij en moet zeggen dat het me voor 100% is meegevallen. En vooral errug leuk om te doen :-q
Mooi geworden :-q Veel plezier er mee! (en als je eenmaal dat zelfbouwvirus te pakken hebt... :winkie: )
Emil1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: vr 20 juli 2012, 23:27
Mijn mountainbike: Chinees met Ryde wielen en Sram XO

Hij is eindelijk klaar! Foto's staan boven in het topic.
De meeste mensen weten het niet, maar je kunt ook dingen doen zonder het op facebook te zetten.
Emil1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: vr 20 juli 2012, 23:27
Mijn mountainbike: Chinees met Ryde wielen en Sram XO

Na echt helemaal overtuigd te zijn van dit frame vond ik het tijd om toch nog een paar upgrades te doen.


Het stuur van 620 mm heb ik vervangen door een iets breder exemplaar van 685 mm voorzien van Ergon Grips.
Vroeger vond ik Gripshift al erg fijn en dat wilde ik weer!! Daarom de Triggershifters vervangen door Sram XO Gripshift met een XO type 2 achterderailleur.
En bij Hope remmen horen natuurlijk Hope schijven :wink:

Heb met deze fiets onlangs de Rocky Mountain Marathon in Willingen gereden en de fiets gaf werkelijk geen krimp en over de handling ben ik ook zeer te spreken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
De meeste mensen weten het niet, maar je kunt ook dingen doen zonder het op facebook te zetten.
sandergee
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: za 7 augustus 2010, 07:58

Nog steeds tevreden met je Flyxxi zelfbouw? Overweeg het ook te doen.
Emil1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: vr 20 juli 2012, 23:27
Mijn mountainbike: Chinees met Ryde wielen en Sram XO

Hoi Sandergee,

Ja ik ben nog steeds erg te spreken over het frame. Zijn misschien niet de lichtste carbon frames die er te krijgen zijn, maar ze voelen gewoon stijf en solide aan. En dat is me meer waard dan een paar grammen minder. Dus wat mij betreft kun je met een gerust hart een zelfbouw project beginnen. Ook erg leuk om te doen vond ik.
De meeste mensen weten het niet, maar je kunt ook dingen doen zonder het op facebook te zetten.
sandergee
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: za 7 augustus 2010, 07:58

Tof,
Heb je toevallig nog tips waar je zo'n mooi fox voorvork vandaan haalt? ...voor weinig? Losse vorken zijn zo rete duur.
Emil1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: vr 20 juli 2012, 23:27
Mijn mountainbike: Chinees met Ryde wielen en Sram XO

Ik heb de mijne overgezet van mijn oude fiets. Voor een betaalbare vork kun je denk ik beter op zoek gaan naar een goede tweedehandse. Bijvoorbeeld op dit forum komen ze regelmatig langs.
De meeste mensen weten het niet, maar je kunt ook dingen doen zonder het op facebook te zetten.
sandergee
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: za 7 augustus 2010, 07:58

Thanks, ik hou het in de gaten.
Plaats reactie