2 Souls SlimJim

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Inderdaad, erg gaaf fietsje, mooi rauw! :-q
doezel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1594
Lid geworden op: ma 26 september 2011, 15:59
Mijn mountainbike: Evil the Following & Zealous Division & ProPAIN Rage

Leuke bike!

Met een SlimJim ben ik eens behoorlijk hard gevallen(schouder uit de kom en stuitje gekneusd). Vlak voor dat moment was ik overtuigd van een "short chainstay 'long' travel hardtail" en daardoor ben ik op de Zealous Division uitgekomen.
Crusher Propain Rage
Don't Shoot Evil The Following
Antibike Zealous Division
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Gave fiets, nog even overwgen om deze te gaan kopen. Maar toch een andere kant op gegaan.
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

doezel schreef: en daardoor ben ik op de Zealous Division uitgekomen.
Gave fiets, nog even overwgen om deze te gaan kopen. Maar toch een andere kant op gegaan.
Leuk, beiden (Zealous & Codeine) heb ik ook overwogen, niet gedaan vanwege voorderailleur issues, en zie hoe de SlimJim er nu bij staat :winkie:
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Een kleine update van de 2Souls;

Banden: Achter is nu een Schwalbe rock razor in 29"
Stuur en stuurpen is van Renthal, het stuur is 777mm breed
Shifter is nu van Saint ipv SLX,

Het stuur bevalt goed, van de achterband kan ik na een rondje vlaardingen & dorst geen zinnig woord zeggen. De shifter is een fijne vooruitgang.

Afbeelding
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Blijft een stoer bakkie Paulus :-q

Dat achterbandje zal best bevallen denk ik, zolang het niet al te modderig wordt.
Ben er zelf iig dik tevreden over op de Morewood.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik ben ook wel benieuwd hoe die RoRa zich houdt in wat uitdagender terrein op een hardtail. Zit er zelf ook met een schuin oog naar te kijken om er met de Alta Rezia mee te gaan rijden, maar ik heb ook gemerkt dat bijv mijn RaRa bij remacties op hoge snelheid wel eens wil achterblijven.

Maar verder blijft het een prachtbak die 2souls, zeker ook met deze afmontage. (echt Rotterdams, niet lullen maar fietsen ;-) )
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4075
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Blijft inderdaad mooi en exclusief fietsje :-q

Interessant die bandenkeuze.
Ik was de rolweerstand van mijn smorgasbord-chunky monkey combi op mijn Ragley "buitenland fiets" een beetje zat en heb nu 2.4 xking achter en 2.4 mountainking voor (protection/black chili) op 35mm blunt velgen.


Hoe verhoudt zich dat tov de HD-RoRa combi?
Lijkt dat "voldoende" of zouden de "experts" hier :wink: nog wat stevigers aanraden?
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Qua grip is zo'n Rock Razor een beetje Racing Ralph-achtig, met wat grotere zijnoppen. Niet alleen fijn in bochten maar ook off-camber wat meer bite dan een Rara. En het is een iets steviger bandje, precies de reden dat ik er een wilde: goede rolweerstand, grip genoeg voor alles behalve echte modder en niet al te kwetsbaar. Vorig jaar in de Alpen geen klachten gehad :)

Ga je volle bak in de ankers op een "schotter"pad zal hij zeker wat minder remmen dan een grovere band. Alleen mag je die tractorband dan ook omhoog trappen ;-)
Het blijft een compromis en persoonlijke keuze. En ach, een band wissel je gewoon als-ie echt tegenvalt...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Heeft iemand trouwens een vergelijk qua breedte tussen de NoNi 2.35 en de RoRa 2.35? Ik kan namelijk wel een band met volume gebruiken die niet in de bochten mijn frame raakt.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Speciaal voor jou even naar de schuur gelopen: op het oog is de Rock Razor even breed als de 2.4 Nobby Nic aan de voorkant (over de noppen). Zal geen rol spelen, maar ze liggen bij mij nog op ouderwets smalle xc-velgjes ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Ik heb nu op het oog iets meer ruimte over dan met een Hans dampf achter, wat me wel opvalt is dat de zijwand wat stugger aanvoelt dan bij een racing Ralph snakeskin op dezelfde spanning. Keer passen kan ook natuurlijk, weet je gelijk hoe het op een flow velg uitpakt.

De continentals hebt ik op een cannondal jeckyll huurfiets wel eens een tocht op gereden, dat ging best hard over stenig gebied, lijkt me dus ook een prima keuze.c

En ja, het blijft een supergaaf fietsje :D tweede helft van het jaar maar eens denken over een leuke upgrade, RS Pike, xx1 aandrijving, thomson seatpost..... Ben er nog niet uit.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Pike gaat denk ik het grootste verschil geven. 1x10 is er bij mij alweer af ;-) en een Thomson dropper doet niet veel anders dan je GD.
Dit weekend misschien ergens wat hoogtemeters maken?.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
dizzasta
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 649
Lid geworden op: vr 6 januari 2012, 16:00
Mijn mountainbike: Wind Steel Klunker 29x3.0 | Cotic Flare Max! | Surly Straggler

suravida schreef:Pike gaat denk ik het grootste verschil geven. 1x10 is er bij mij alweer af ;-) en een Thomson dropper doet niet veel anders dan je GD.
Dit weekend misschien ergens wat hoogtemeters maken?.
Maar 1 x 11 is wel erg lekker ;)
If you wanna ride....
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

dizzasta schreef:
suravida schreef:Pike gaat denk ik het grootste verschil geven. 1x10 is er bij mij alweer af ;-) en een Thomson dropper doet niet veel anders dan je GD.
Dit weekend misschien ergens wat hoogtemeters maken?.
Maar 1 x 11 is wel erg lekker ;)
Kan ik me ook helemaal voorstellen :D

Op vakantie naar de USA gaan de fietsen helaas niet mee, voordeel is dat ik een fiets met Pike en eentje met XX1 kan huren voor een tocht, om het eens te ervaren.
Plaats reactie