Intense Spider FRO - Mean and gre...Orange!

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Tom045
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: wo 9 december 2009, 13:03
Mijn mountainbike: Superfly

Mooie opbouwfoto's!

Wat betreft die kabelloop van de voorderailleur. Heel fraai ziet het niet uit, maar een technisch betere kabelloop dan dit krijg je het denk ik niet. Die nok had gewoon lager moeten zitten.

Kun je de buitenkabels van de shifters niet omwisselen van kant en dan de binnenkabels laten kruisen onder de bovenbuis? Daarmee zou je lakbeschadigingen bij de balhoofdbuis kunnen voorkomen. Het moet wel kunnen aangezien er geen nok meer in het midden van de bovenbuis zit.
Gebruikersavatar
Jelle1707
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2096
Lid geworden op: vr 26 juni 2009, 17:26
Mijn mountainbike: Trek X-Caliber 9

Tom045 schreef:Mooie opbouwfoto's!

Wat betreft die kabelloop van de voorderailleur. Heel fraai ziet het niet uit, maar een technisch betere kabelloop dan dit krijg je het denk ik niet. Die nok had gewoon lager moeten zitten.

Kun je de buitenkabels van de shifters niet omwisselen van kant en dan de binnenkabels laten kruisen onder de bovenbuis? Daarmee zou je lakbeschadigingen bij de balhoofdbuis kunnen voorkomen. Het moet wel kunnen aangezien er geen nok meer in het midden van de bovenbuis zit.
Thanks! Die shifterkabels heb ik ook over na zitten denken ja..Even zien of ze de remkabel dan niet in de weg zitten. Die loopt er namelijk tussendoor.
Tom045
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: wo 9 december 2009, 13:03
Mijn mountainbike: Superfly

Jelle1707 schreef:
Tom045 schreef: Even zien of ze de remkabel dan niet in de weg zitten. Die loopt er namelijk tussendoor.
Dat was inderdaad precies mijn gedachte. Kwestie van uitproberen dus.
Gebruikersavatar
Jelle1707
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2096
Lid geworden op: vr 26 juni 2009, 17:26
Mijn mountainbike: Trek X-Caliber 9

Kon het niet laten om m'n wielen uit de Trek te halen om een eerste beeld te krijgen van het complete plaatje. Vanmiddag al de crank erop gezet. Kwam zojuist wel tot de conclusie dat ik de verkeerde adapter heb voor de achterrem. Deze dus maar weer omruilen. Ik twijfelde in het begin nog wel over de maat van het frame. Dat zie ik nu ook wel terug bij de zadelpen. Heb echt een 400mm nodig om het goed passend te krijgen. Maar als ik nu dit plaatje zie vind ik het helemaal niet verkeerd ogen! Lengte bovenbuis is daarentegen dan wel weer goed bij een 90mm stuurpen. Een aantal donkere schuur telefoonfoto's. Beter iets dan niets..

Afbeelding

Afbeelding
Herperduin
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3459
Lid geworden op: vr 5 september 2008, 16:05

Mooi hoor maar toch ook benieuwd naar reden waarom je de Trek wegdoet en deze gaat opbouwen?!
Gebruikersavatar
Jelle1707
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2096
Lid geworden op: vr 26 juni 2009, 17:26
Mijn mountainbike: Trek X-Caliber 9

Herperduin schreef:Mooi hoor maar toch ook benieuwd naar reden waarom je de Trek wegdoet en deze gaat opbouwen?!
Je wil eens wat anders héh. Was uitgekeken op de Trek(na ruim 1,5 jaar) ondanks dat hij me zeer goed beviel. De trek was natuurlijk ook al op leeftijd en ik denk dat ik er nu nog een leuk bedrag voor kan krijgen. Met dat idee ging ik rondkijken naar wat anders. Heb een tijdje nieuw overwogen maar dat ging financieel simpelweg niet lukken. Tenzij ik een fully in de alivio/acera/suntour regionen ging zoeken. En dat was ook weer niet de bedoeling. Dus toen besloten om ook 2ehands frames te gaan zoeken die ik vervolgens met nieuwe parts zou gaan opbouwen. Nu blijf ik wel een frame op leeftijd houden. Dat snap ik maar al te goed maar toen ik dit frame zag was ik verkocht. Heb altijd al een zwak gehad voor "unieke" dingen. Dat gaf bij dit frame, samen met de prijs, de doorslag. Het frame voldeed vrijwel aan al mijn eisen afgezien van het feit dat het een ouder frame is. Maar als je beperkt in budget zit moet je keuzes maken. Op deze manier denk ik toch nog een unieke bike te kunnen opbouwen met ruimte voor upgrades. Ook nooit verkeerd..
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Gewoon omdat deze intens mooier is... ;-)

Kun je de kabel van de voorderrie niet gewoon een stukkie inkorten?
Heef toch geen nadelige effecten van de vering of wat dan ook. Cm of 10 er af en hij loopt toch normaal het bochtje om...
Gebruikersavatar
Jelle1707
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2096
Lid geworden op: vr 26 juni 2009, 17:26
Mijn mountainbike: Trek X-Caliber 9

mud mate schreef:Kun je de kabel van de voorderrie niet gewoon een stukkie inkorten?
Heef toch geen nadelige effecten van de vering of wat dan ook. Cm of 10 er af en hij loopt toch normaal het bochtje om...
Dat is zeker een optie maar wil er ook niet teveel tussenuit halen ivm goede kabeldoorvoer. Je hebt gelijk dat je met vering niks van doen hebt. Zit tenslotte op hetzelfde stuk metaal. Ik ga hem morgen wel iets inkorten.. Moet kunnen!
mud mate schreef:Gewoon omdat deze intens mooier is... ;-)
Uhm.. Ja, dat uiteraard ook! Ook al zullen er genoeg zijn die zich afvragen waarom ik de trek inruil voor een knetteroranje frame. :wink:
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Nu heb je in feite twee bochten kort achter elkaar. Anders heb je maar één bocht. Imho lijkt mij dat dus minder weerstand opleveren....

ps Ach soms is het niet belangrijk wat andere denken, uiteindelijk jij moet er mee fietsen en dit is toch wel een eyecatcher. Helaas is dat nu net af en toe wat Trek een beetje mist.
Herperduin
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3459
Lid geworden op: vr 5 september 2008, 16:05

Persoonlijk vind ik deze ook veeeeeeeel mooier dan de Trek. Het is alleen dat ik een Trek doorgaans erg fijn vind rijden (vooral door de relatief lange bovenbuis). Ik twijfel trouwens niet direct aan de rijeigenschappen van de Intense dus verwacht dat je er veel plezier van zult hebben :-q
Gebruikersavatar
Aron B
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 714
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 11:31
Mijn mountainbike: Camber alles moet carbon

Wow die kleur!!! Wat gaaf.

Jammer van die foto's van het totaal, doet zo af aan je eerdere foto's. Gauw anderen plaatsen waarbij de kleur weer goed tot zijn recht komt!

Hoelang ben je als ik vragen mag?
Gebruikersavatar
Jelle1707
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2096
Lid geworden op: vr 26 juni 2009, 17:26
Mijn mountainbike: Trek X-Caliber 9

Aron B schreef:Wow die kleur!!! Wat gaaf.

Jammer van die foto's van het totaal, doet zo af aan je eerdere foto's. Gauw anderen plaatsen waarbij de kleur weer goed tot zijn recht komt!

Hoelang ben je als ik vragen mag?
Ik ben 1.80m. En gelijk maar wat nieuwe foto's van het totaalplaatje! Ik ben in ieder geval klaar voor het WK. Natuurfoto's volgen z.s.m! Inmiddels is de bouw zo goed als klaar. Nu begint het afstellen en finetunen. De eerste meters zijn in ieder geval al gemaakt maar te weinig om wat over de rijeigenschappen te zeggen. Met name de achterderrie doet nog niet helemaal wat ik wil maar dat komt nog wel. Nu viel me eigenlijk ook pas op dat de X King 2.2 een stuk minder breed is dan Schwalbe 2.25 banden. Scheelt echt een boel! Ook komt er nog een ander zadel want deze had ik nog liggen maar zit voor geen meter!

Wat moet er nog gebeuren:

- Kabels nalopen en waar nodig inkorten
- Chainstay bescherming aanbrengen
- Ander zadel
- Derrie's finetunen
- Vork/demper afstellen
-

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16789
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Mooi hoor, lekker fris en inderdaad iets aparters dan de gemiddelde Trek (ook al zegt dat niks over de rijeigenschappen). Hou ik zelf ook wel van, iets wat niet mainstream is ;-)

Hoeveel veerweg heeft deze achter eigenlijk? Zelfde als vooraan?
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Jelle1707
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2096
Lid geworden op: vr 26 juni 2009, 17:26
Mijn mountainbike: Trek X-Caliber 9

kermit schreef: Hoeveel veerweg heeft deze achter eigenlijk? Zelfde als vooraan?
Als ik me niet vergis zowel voor als achter 100mm
Laatst gewijzigd door Jelle1707 op di 13 mei 2014, 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Luuc91
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 25 augustus 2009, 17:12
Mijn mountainbike: N + 1
Contacteer:

Hij is erg mooi geworden Jelle. Ik kan me goed voorstellen dat je na die jaren op iets anders wilt rijden. Dat is je gelukt! Ik weet niet of ik zo'n fan ben van het kleurtje, maar het frame is qua vormgeving heel mooi (al had dus het nokje van de voorderailleur kabelgeleiding wat naar onder geplaatst moeten worden).

Heb je enig idee wat de fiets compleet weegt? Of wat het frame weegt?
Plaats reactie