Bulls Copperhead 29 plus 2014

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
bennie83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: ma 14 oktober 2013, 11:41
Mijn mountainbike: Bulls copperhead 29 plus

Specialized19 schreef:Mooi bike. Zwart/wit met rode accenten blijft leuk.
Op internet zijn filmpjes te vinden waar ze stap voor stap uitleggen hoe je een balhoofd vervangt en afstelt. Je zegt zelf al welke je nodig hebt toch? google eens op semi integrated headset replacement (of installation). Zoals deze: https://www.youtube.com/watch?v=eiDFzyANRlI
Wanneer je de cups ook vervangt heb je wel een balhoofdpers nodig. Misschien zijn er forumleden in Zeeland die je er een kunnen lenen?
Succes!
Dank je!
Balhoofdset word dus eigenlijk de eerste echte update! :D

Ik heb alles na gemeten en via de "Cane Creek Headset Fit Finder" kwam ik op de volgende gegevens uit: bovenlager: ZS44/28,6 onderlager:ZS56/40
Vervolgens de volgende spullen besteld:
Cane Creek 40er ZS44/28,6 http://www.bike-components.de/products/ ... rteil.html
Cane Creek 40er ZS56/40 http://www.bike-components.de/products/ ... rteil.html
Mijne Duits ist erg schlecht , dus hoop dat ik nu alles compleet heb.
De balhoofdpers heb ik gemaakt van een stuk draadeind en wat ringen en moeren, het is verder geen "rocket science" dus met youtube en wat beleid en geduld is het goed te doen.
franskem71
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: do 16 januari 2014, 02:19

Maar als je nog maar 250km gereden hebt en je balhoofdlager is nu al kapot, is dat toch een garantie-dingetje lijkt me?
bennie83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: ma 14 oktober 2013, 11:41
Mijn mountainbike: Bulls copperhead 29 plus

Inderdaad, maar ik vindt het leuker om het zelf te doen.
bennie83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: ma 14 oktober 2013, 11:41
Mijn mountainbike: Bulls copperhead 29 plus

Nieuwe balhoofdset gisteren binnen gehad en maar gelijk aan de slag gegaan.

Afbeelding
Dus zo hoort een balhoofdset er uit te zien :winkie: lagers dicht, en stofkap en crown race met rubber afdichtingen.


En voordat je Cane Creek kan zeggen zitten ze er al weer in :winkie:
Afbeelding

Afbeelding

Enig "min puntje" vind ik de aansluiting van de crown race op de onderste lagerschaal, de crown race valt een soort binnen de lagerschaal dus die sluit niet helemaal aan op de vork, zie foto ter verduidelijking. Maar dat zal wel weer een reden hebben.
Afbeelding
Vincentmtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 168
Lid geworden op: di 14 januari 2014, 21:29
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120 HPA 2015

Ziet er cool uit! Rij zelf nu een maandje met de cube ltd, qua kwaliteit te vergelijken met die van jou. Waar fiets je vaak? Ik rijd vaak rondje vanaf kanovijver over de duine etc.
bennie83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: ma 14 oktober 2013, 11:41
Mijn mountainbike: Bulls copperhead 29 plus

Vincentmtb schreef:Ziet er cool uit! Rij zelf nu een maandje met de cube ltd, qua kwaliteit te vergelijken met die van jou. Waar fiets je vaak? Ik rijd vaak rondje vanaf kanovijver over de duine etc.
Een Cube LTD stond bij mij ook op m'n lijstje, maar uit eindelijk toch voor deze (iets wat duurdere) Bulls gekozen door de wat betere afmontage (oke, oke,.. afgezien van het balhoofdset dan :winkie: ) en de vele lovende reviews en testen.

Ik ken niet echt de leuke trails/stukjes waar ik vaak over lees in het "Zeeuwse Kust" topic, dus fiets maar over de meer "zichtbare" fiets, wandel en of ruiter paden van Vlissingen naar Westkapelle en terug.
Mij route meestal:http://www.strava.com/activities/132542442/overview
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik snap het door jou genoemde minpuntje niet helemaal. Moet de crownrace niet gewoon nog wat verder over de stuurbuis geschoven worden?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
bennie83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: ma 14 oktober 2013, 11:41
Mijn mountainbike: Bulls copperhead 29 plus

Tof dat je mee denkt, maar nee de crownrace kan niet verder.
Het is een beetje lastig uitleggen maar de diameter van de crownrace is zeg maar kleiner dan het zwarte gedeelte van de vork.
Het lager zelf wordt wel gewoon afgedekt door die blauwe rubber seal aan de crownrace (zie foto).

Ik heb er ondertussen wel vrede mee dat het zo nu zo eenmaal is. Haha
Maar stiekem nogsteeds wel benieuwd of andere met een zelfse balhoofdset dit probleem ook hebben
neurd
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 0
Lid geworden op: do 1 mei 2014, 19:43

Hoi ook hier een Bulls Copperhead uit 2014 bezitter met hetzelfde euvel. Mag ik aannemen dat de 'gewone' copperhead dezelfde balhoofd afmetingen heeft als de PLUS die de TS heeft?
Een Cane Creek 40 er ZS 44/28.6 & ZS 56/40 gaan voor mij passen?
bennie83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: ma 14 oktober 2013, 11:41
Mijn mountainbike: Bulls copperhead 29 plus

TK84 schreef:Goedemiddag.

Toevallig afgelopen weekend een Cane Creek semi integrated headset geïnstalleerd (het enige verschil, een 110 versie) omdat mijn headset ook overleden was (fiets is een jaartje oud). Bij mij ziet het er nu exact hetzelfde uit. Het hoort blijkbaar gewoon bij dit type lager (lees de crown race). Je bent dus niet de enige :-D.
]
Oke bedankt heb ik toch niks verkeerds gedaan :-q

@Neurd ik denk het wel maar ik zou voor de zekerheid gewoon even je oude lagers opmeten.
Klein klusje en bespaard je weer ellende later.
bennie83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: ma 14 oktober 2013, 11:41
Mijn mountainbike: Bulls copperhead 29 plus

Heb je het ondertussen al opgelost?
Misschien een spacer te weinig terug geplaatst?
Spacers en stuurpen moeten iets boven je vorkbuis uitkomen, anders kan je de boel nooit aandraaien met de inbus bovenop.
Hanske2
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 0
Lid geworden op: ma 13 juni 2022, 16:35

Heel late reactie ;) en dan ook nog de eerste op dit forum..... Maar hoop nog op een reactie.

Zit met het zelfde probleem qua balhoofd (Copperhead 29RS).

Als ik via https://www.bike-components.de/en/Cane- ... up-p35002/ wil bestellen krijg de mogelijkheid om voor 2 verschillende modellen te kiezen namelijk een "short" en een "tall"! De vraag is natuurlijk welke er dan gekozen moet worden. Het verschil zit hem in "Axle to Crown 8 of 15mm".

Alvast bedankt voor de moeite

Models:
ZS44/28.6 short:
- Design: zero stack (ZS)
- Application: upper
- Steerer Tube: 28.6 mm
- Head Tube (Frame Inner Diameter): 44 mm
- Axle to Crown: 8 mm
- Manufacturer Numbers: BAA0080K (black), BAA0080UD (UD carbon)

ZS44/28.6 tall:
- Design: zero stack (ZS)
- Application: upper
- Steerer Tube: 28.6 mm
- Head Tube (Frame Inner Diameter): 44 mm
- Axle to Crown: 15 mm
- Manufacturer Numbers: BAA0079K (black), BAA0079UD (UD carbon)


Als je dan toch een topic kaapt, doe het dan hier
Plaats reactie