Het regent Nerve's! Nerve al 29 9.9

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Inmiddels al een week in m'n bezit, en al wat plezier mee gehad: Een Canyon Nerve AL29 9.9 in maat L.
Heb lang gespaard en getwijfeld tussen een hard of soft tail, maar na de Bikemotion was ik eigenlijk meteen om.
Heb er nog maar 1 keer op het zanderige schoorl gereden, maar daar was al meten te merken hoe hij uitnodigt om plezier te hebben zonder dat het een langzame fiets wordt. Heel wat anders dan de fietsen die ik gewend was en vooral op snelheid waren gericht. Vooral het klimmen gaat makkelijk (achtervering blijft dan gewoon stil) en het dalen natuurlijk nog makkelijker. Alle beloftes maakt hij meer dan waard.

Mijn ervaring met Canyon is goed! Ik werd goed geholpen in de aanloop naar de aankoop en na de aankoop zelf. Zeker aan te raden!

Ook nog een dank naar maartenv omdat ik zijn fiets mocht proberen. Dit haalde alle twijfel weg tussen een M en een L (zit er een beetje tussen) en ik was ook meteen verkocht qua kleur.

Upgrade waar ik over zit te denken is een reverb, maar dat is voor later

Wat snelle foto's, moeten natuurlijk nog eens op een mooie locatie worden genomen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door twowheeler op wo 2 juli 2014, 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Who needs roads when there's dirt
vndk
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: za 10 augustus 2013, 15:37
Mijn mountainbike: Deventer

Mooie fully! Geweldige kleur dit.
Wellicht kun je de foto's ff resizen? dit is wel lastig kijken....
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

vndk schreef:Mooie fully! Geweldige kleur dit.
Wellicht kun je de foto's ff resizen? dit is wel lastig kijken....
Ja mijn excuses! Zijn nu via pinkbike ipv imgur.
Vandaag weer gereden, heerlijk om te voelen dat hij echt loskomt. Heerlijke fiets!
Who needs roads when there's dirt
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Mooie fiets. Zijn goedkopere broer in dezelfde kleur was een van de 2 op mijn wishlist. Bij mij is ie 2e geworden vanwege de keus voor een zelfbouw project.
Maarre.... toffe bike. Have fun
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Mooi hoor :-q

Reverb's waren behoorlijk afgeprijsd bij RCZ :wink:
maartenv
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2064
Lid geworden op: za 21 oktober 2006, 11:42
Mijn mountainbike: Neuron CF
Contacteer:

Have fun! Geen probleem om hem even te testen en je weet me te vinden mocht er nog wat zijn ;)
t-8one
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 753
Lid geworden op: za 17 september 2005, 19:25
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei & Salsa Moto Rapido
Contacteer:

Mooie fiets, mag ik vragen hoelang je bent? Ik ben ook aan het overwegen tzt een Nerve aan te schaffen. Ik ben 183 en zit ook tussen M en L in.
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

t-8one schreef:Mooie fiets, mag ik vragen hoelang je bent? Ik ben ook aan het overwegen tzt een Nerve aan te schaffen. Ik ben 183 en zit ook tussen M en L in.
Ik ben 182 met been lengte 88. Zadel tot bracket is nu ongeveer 78cm.
Zit echt perfect op de L, precies in balans en de stuurpen kan de standaard lengte blijven. Bij een M zou die denk ik langer moeten en dat verpest het karakter een beetje.

@mud mate,

Merci! ik hou het in de gaten, wil wel een stealth versie. Zit gelukkig geen haast bij
Who needs roads when there's dirt
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Was weer genieten op schoorl!
Afbeelding

Demper stond iets te hard, ga woensdag testen met wat lagere druk. Een fully is nieuw voor me, dus wat proberen is altijd leerzaam. Geld de regel nog steeds dat de vering tijdens je rondje minstens 1 keer de volledige travel moet hebben gebruikt?
Who needs roads when there's dirt
Bakpoeder

Ik zag je rijden gister op Schoorl (wij hadden pech onderweg).

Mooie fiets, en wat mij opviel, hij is zo mooi stil! Het klonk alsof je inmiddels de perfecte afstelling hebt gevonden?!
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Bakpoeder schreef:Ik zag je rijden gister op Schoorl (wij hadden pech onderweg).

Mooie fiets, en wat mij opviel, hij is zo mooi stil! Het klonk alsof je inmiddels de perfecte afstelling hebt gevonden?!
Oeps, eigen topic vergeten. Waar had je me ongeveer gespot?

Maar thanks! Ja klopt, is zeker een verademing ten opzichte van m'n vorige fiets. Komt ook door die koppeling op de achterderaileur denk ik. Vooral een aparte ervaring in de afdaling. Stuk relaxter. Enige nadeel is dat je jezelf meer hoort zwoegen :wink:

Denk wel dat het perfect is nu ja (al blijft het leuk er een beetje mee te spelen natuurlijk). Verbaas me vooral over hoe makkelijk een fully klimt. Een lockout is echt overbodig, hij wordt vanzelf harder als je meer kracht geeft zonder te stoppen met het absorberen van wortels enzo. Dus kon met een stuk lagere druk rijden dan ik dacht dat nodig was. Nog geen moment spijt van de aankoop iig 8)
Who needs roads when there's dirt
Gebruikersavatar
Biking Rebel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2436
Lid geworden op: vr 13 oktober 2006, 10:53
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel HT

Ik ben aan het kijken voor een Nerve, voor erbij als ik dikke singletracks ga rijden. Kan me nu maar 2 minpunten bedenken: 1. Gewicht van het frame (Carbon Lux is boven budget) en het ontbreken van een remote lockout voor de achterdemper. Mis je die lockout! Is lock echt een lock?
Gebruikersavatar
Cyclist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 21 april 2014, 17:02

Mooie fiets! :-q
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Biking Rebel schreef:Ik ben aan het kijken voor een Nerve, voor erbij als ik dikke singletracks ga rijden. Kan me nu maar 2 minpunten bedenken: 1. Gewicht van het frame (Carbon Lux is boven budget) en het ontbreken van een remote lockout voor de achterdemper. Mis je die lockout! Is lock echt een lock?
Gewicht merk ik niet echt, maar heb ook nooit een enorm lichte fiets gehad (vorige was iets boven de 11). Het rollend gewicht van dit type is echter zeer laag (wielen zijn 1550gram ofzo). Dat merk je eigenlijk het meest, een halve kilo in het frame heb je immers ook als je er een bidon op doet of iets dergelijks. En het totaal is zo stijf als wat (steekassen voor en achter)

De demper en vork hebben elk 3 standen: Climb, trail, descend. Ik rijd eigenlijk overal op trail en soms op descend. Bij de demper zit er ook het meeste verschil tussen trail en descend. Bij climb is de ingaande demping iets steviger maar echt hard wordt hij niet. Vork wordt wel hard.
Maar:
die demper is getuned voor dit frame en nu ik de fiets heb begrijp ik de keuze voor de niet zo harde demper wel.
In tegenstelling tot een hoop fully's beweegt deze achterkant echt bijna niet tot niet tijdens het klimmen/aanzetten. Door de constructie trek je de demper als het ware uit elkaar zodra je meer aan de ketting gaat trekken. Net zoals je bij een snelle motorfiets zit op een rollerbank. Dus tijdens het klimmen wordt de achterkant eigenlijk harder zonder het dempend vermogen te verliezen. Hij filtert dus nog steeds wortels en dergelijke. Ik ben ook met steeds lagere druk achter gaan fietsen zonder iets in te leveren tijdens het klimmen.

Ik had in eerste instantie dezelfde twijfels als jij, maar nu ik er op fiets verbaast me echt hoe effectief de boel werkt. Ik ben er echt harder door gaan klimmen door de betere controle. En op de rechte hobbelige stukken die je veel hebt in Nederland kan ik veel harder door rijden. Bij een hardtail ben je dan meer bezig het achterwiel op de grond te houden.

Hoop dat dit een en ander wat duidelijker maakt.
Who needs roads when there's dirt
Rwin1973
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 30 juni 2014, 07:48
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 29 9.9

Helemaal eens met @Twowheeler! De demper heb ook ik vooral in trail. Alleen in Limburg en ardennen ook op Descend. Ik kom vanaf een HT maar zou nu al niet meer terug willen. De fun blijft enorm. Het is wel in het begin even zoeken naar de juiste afstelling. Laat je niet door het gewicht tegenhouden. Dat valt echt mee, waarbij ik het verschil niet heel erg merk!
NU: Canyon Nerve AL 29 9.9 (2014)

Toen: Trek 4900 Disc 26 (2013)
Daarvoor: Trek 6500 Alpha 26 (2008)
Plaats reactie