Het regent Nerve's! Nerve al 29 9.9

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
Biking Rebel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2436
Lid geworden op: vr 13 oktober 2006, 10:53
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel HT

Shaggadellick schreef:
Biking Rebel schreef:Bedankt mannen! Aan zulke toevoegingen heb ik veel! Beslissen is weer makkelijker geworden ;)

Mijn voorkeur gaat naar de 7.9. Alleen het frame en de voorvork wil ik houden. De rest wordt meteen vervangen voor lichter spul.
Zo heb ik het ook gedaan! Heb er twee kg eraf gekregen. Ben wel benieuwd naar jouw bike en je ervaring ermee :-q
Het was toch een Epic geworden in de kleur hypergreen. Overigens ook die is helemaal gestript. :bier:
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Mijn voorkeur gaat naar de 7.9. Alleen het frame en de voorvork wil ik houden. De rest wordt meteen vervangen voor lichter spul.[/quote]

Zo heb ik het ook gedaan! Heb er twee kg eraf gekregen. Ben wel benieuwd naar jouw bike en je ervaring ermee :-q[/quote]
Het was toch een Epic geworden in de kleur hypergreen. Overigens ook die is helemaal gestript. :bier:[/quote]

Och ja natuurlijk! Dat is overigens ook een vette bak :-q
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Nog steeds bijzonder blij met m'n nerve!

Maar heeft iemand tips voor het onderhoud van de scharnierpunten? Er is een kraak in m'n frame ontstaan, vermoedelijk bij de "swingarm" bij de demper. Woensdag ga ik ermee naar utrecht. Service van Canyon is echt top nog steeds!
Who needs roads when there's dirt
arjan174
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: do 17 september 2009, 20:56
Mijn mountainbike: Heuvel fs 29 (Vitus Rapide fs)

Heb je de bouten gecontroleerd ? Ik rijdt zelf ook met de nerve en alleen bij staand aanzetten zeg maar sprinten kraakt het iets. Het is ook geen hardtail . Verder fijne fiets. Las ook je verhaal vd demper afstellen. Ik had canyon gebeld. Als standaard gebruiken zij lichaamsgewicht x 2,2 en dan 10 a 15 psi extra erbij pompen. Ik vind de demper dan te hard. Ik had met deze setup precies 10% sag. Nu al paar weekjes met 25 % sag en dat bevalt super. Ook de trail stand is een verademing. Heerlijke fiets. Ben zelf nu aan het overwegen om voor de zomer vakantie naar Winterberg een dropper aan te schaffen. Veel plezier met jou fiets .
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

arjan174 schreef:Heb je de bouten gecontroleerd ? Ik rijdt zelf ook met de nerve en alleen bij staand aanzetten zeg maar sprinten kraakt het iets. Het is ook geen hardtail . Verder fijne fiets. Las ook je verhaal vd demper afstellen. Ik had canyon gebeld. Als standaard gebruiken zij lichaamsgewicht x 2,2 en dan 10 a 15 psi extra erbij pompen. Ik vind de demper dan te hard. Ik had met deze setup precies 10% sag. Nu al paar weekjes met 25 % sag en dat bevalt super. Ook de trail stand is een verademing. Heerlijke fiets. Ben zelf nu aan het overwegen om voor de zomer vakantie naar Winterberg een dropper aan te schaffen. Veel plezier met jou fiets .
Jep, ik hoor het vooral bij wisselen van kant bij last. Als ik rechts naast de fiets hang en dan bijvoorbeeld links hang hoor je echt een klik. Is ook na te bootsen zonder dat ik erop zit. Bracked en dergelijke zijn dik in orde.

Ik rij nu met 200psi. Weeg 75 (dus 80 met gear). Heb hem gewoon afgesteld naar de sag. Eigenlijk nog nooit tot op de bodem gegaan. Je kan best laag gaan met de druk. Dropper staat ook op mijn lijstje. Maar man man, wat een machine is het idd. Heb hem nu een jaar en elke rit is de reactie hetzelfde: Kicken en kom maar op met de trails
Who needs roads when there's dirt
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Inmiddels fiets weer een paar dagen terug. Onder garantie nieuwe lagers voor de rocker (enduro dit keer) en voor een normale prijs een nieuwe ketting. Alles is snel en netjes opgelost.

Dus weer een dikke plus wat betreft de service voor Canyon!
Who needs roads when there's dirt
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8047
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Nieuwe ketting kan je ook bij service centre van Canyon kopen?
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Na lange tijd toch wel plaats voor een update van m'n Nerve.

Het is de tweede serieuze MTB die ik gekocht heb, en moet zeggen dat het wel de beste fiets is die ik gekocht heb.
Inmiddels zijn er natuurlijk wel een aantal dingen verouderd (smalle velgen), maar functioneert nog prima. Ik heb ooit overwogen een nieuw setje wielen te kopen, maar ik zie mezelf eerder met een jaar of 2 de gehele fiets vervangen. Alhoewel, je weet natuurlijk nooit hoe het loopt. :winkie:

Wat heb ik dan wél aan de fiets gedaan?
  • Andere handvatten. 2de dropperpost, nu een dropper van de wiggle nadat m'n KS lek bleef gaan.
  • Voorvork van 110 naar 120mm. Dit was al een groot verschil.
  • Alle lagers in verende delen vervangen.
  • Volledige service laten doen door suspensionservice heiloo
Ik rij zelfs nog met het originele type band!
Verder natuurlijk gewoon het normale vervangen/onderhouden. En ik rij met keramische remblokken. Maakt de boel een stuk stiller.

Tijdens de looptijd heeft Canyon zich ook van z'n goede kant laten zien. Onder garantie onder andere andere achter derailleur en nieuwe ketting. Ze hebben mij als klant wel redelijk gebonden, ik heb het merk dan ook aan een aantal mensen om me heen aangeraden.

De fiets is mee geweest naar de vogezen en de ardennen en heeft zich ook daar prima bewezen. Vlak voor de Vogezen trip heb ik (na inspiratie op te hebben gedaan door Jurriaan) de voorvork verlengd. Dit maakt de fiets opeens veel meer een trail fiets.

De Nerve is een toonbeeld van vertrouwen. Ik heb enorm veel geleerd van de fiets, en het gevoel dat ik er altijd op kan vertrouwen. Ik kan er knetterhard mee rijden, maar net zo lief ontspannen. In de vogezen gemerkt dat hij ook kan klimmen als een berggeit. Klimmen over rotsige grond, overal had ik tractie. Afdalen ging zeer gecontroleerd. In nederland rijdt ik m'n vaste rondjes op Schoorl, en juist daar heb ik gemerkt dat de Nerve aanmoedigt tot plezier maken. Niet aleen op snelheid, maar ook net ff dat bochtje anders pakken of die jump springen. Enkel drops wordt ik zelf nog wat nerveus van.

Toch is de grootste gevoelsmatige verandering pas gekomen na het servicen van de demper en vork. Ik heb deze altijd zelf onderhouden, maar de demper had nu wel een grote beurt nodig. Besloten dit te laten doen. Nu heb ik opeens een fiets waarbij er wel verschil zit in de standen van het CTD systeem, waar dat verschil eerst minimaal is. Het maakt dat de fiets vooral beter klimt nu.

Al met al durf ik wel te stellen dat ik dankzij m'n Nerve m'n grenzen heb verlegt. Het is een betrouwbaar model gebleken die veel verder kan dan ik aanvankelijk had verwacht. Ik heb de fiets nu 5 jaar, maar voel het er eigenlijk niet meteen van af. Ooit komt er natuurlijk wat anders, maar ik ben blij verrast dat ik nog steeds met veel plezier rijdt op een fiets die in 5 jaar amper is veranderd.

Afbeelding
Who needs roads when there's dirt
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13044
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Een bericht waar je blij van wordt :-q Zo'n fiets gun je iedereen!

Maarre, is het niet al 7 jaar inmiddels...?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Kapitein Iglo schreef: do 22 april 2021, 14:48 Een bericht waar je blij van wordt :-q Zo'n fiets gun je iedereen!

Maarre, is het niet al 7 jaar inmiddels...?
Je hebt helemaal gelijk. Maar vertel het hem maar niet, voelt hij/zij zich er toch een stuk jonger door.
Who needs roads when there's dirt
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2017
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

twowheeler schreef: do 22 april 2021, 15:07
Kapitein Iglo schreef: do 22 april 2021, 14:48 Een bericht waar je blij van wordt :-q Zo'n fiets gun je iedereen!

Maarre, is het niet al 7 jaar inmiddels...?
Je hebt helemaal gelijk. Maar vertel het hem maar niet, voelt hij/zij zich er toch een stuk jonger door.
Is dat ff mooi, kun je nu wat nieuws zoeken ipv over 2 jaar :D

Wel cool dat ie gewoon zo lang bevalt!
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8047
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Waarom zou een fiets je niet zo lang bevallen?
Ik had vorig jaar zeker niet de intentie om over te stappen naar een andere MTB. De Nerve daarin tegen dacht er anders over en scheurde.

Mooi om te lezen hoeveel plezier je met de Nerve hebt.
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Toch vraag ik me wel soms af of het rendabel is iets te veranderen aan de fiets. Wellicht bredere velgen die ik 2de hands op de kop tik. 1x11 is ook een mooie, maar m'n 2x10 werkt eigenlijk nog zo goed dat ik daar niet direct noodzaak in zie.
Who needs roads when there's dirt
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8047
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Ik had al best veel veranderd aan de Nerve en dat beviel mij prima. Anders gezegd, er was niks meer origineel aan de Nerve.. :-q

(Veel onderdelen over kunnen zetten naar de opvolger van de Nerve dus in die zin bleef dat behouden. De nieuwe onderdelen van de complete opvolger die ik kocht vonden hun weg via Marktplaats naar andere bikers en zelfs een fietsenmaker).
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Welke verandering had de grootste impact? Ik vermoed dat ik met een voorvork of wielen het meeste bereik per euro. Mocht ik er uberhaubt wat aan doen. Jouw Nerve was inderdaad wel een hele goede inspiratie van wat er mogelijk is qua Nerve
Who needs roads when there's dirt
Plaats reactie