Het regent Nerve's! Nerve al 29 9.9

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
Biking Rebel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2436
Lid geworden op: vr 13 oktober 2006, 10:53
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel HT

Bedankt mannen! Aan zulke toevoegingen heb ik veel! Beslissen is weer makkelijker geworden ;)

Mijn voorkeur gaat naar de 7.9. Alleen het frame en de voorvork wil ik houden. De rest wordt meteen vervangen voor lichter spul.
_ferry_
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: do 17 juli 2014, 10:24

Als ik dan ook nog een vraagje mag stellen aan de ervaringsdeskundige, hebben jullie nog lang tussen de 29er of de 27,5? Ik neig naar de laatste, maar op het forum zie ik juist de 29er veel langs komen. En ik vermoed dat jullie niet proef hebben gereden, dus de keuze gemaakt hebben op basis van eerdere ervaring?
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

_ferry_ schreef:Als ik dan ook nog een vraagje mag stellen aan de ervaringsdeskundige, hebben jullie nog lang tussen de 29er of de 27,5? Ik neig naar de laatste, maar op het forum zie ik juist de 29er veel langs komen. En ik vermoed dat jullie niet proef hebben gereden, dus de keuze gemaakt hebben op basis van eerdere ervaring?
Nope, heb enkel de 29er in het echt gezien en gereden. De 27,5 doet me wel aan als een fiets waar de snelheid minder belangrijk is (?). Degene met vergelijkbare afmontage als de mijne heeft namelijk een dropper post, en de xm wielen ipv de xr (zwaarder maar ook sterker denk ik). Qua rijgedrag vind ik de mijne zeker niet saai geworden ten opzichte van een 26'er. Maar daar zijn de wielen echt sterk verantwoordelijk voor. Ik heb mijn keuze dus wat dat betreft niet gemaakt op basis van een ervaring met de 27,5 versie. Heb hiervoor wel op een andere 29'er gereden maar die had zwaardere wielen (trek superfly) en een Scott Spark. Qua 29'er had ik dus wel wat ervaring. Maar er zijn wel wat nerve's 27'5ers op het forum, de eigenaren daarvan zullen je wat meer kunnen vertellen ;).

Heb wel begrijpen dat de Nerve het verkoopkanon van Canyon was/is, dat verklaard denk ik wel dat je er zoveel van ziet.

Heb je zelf al op 1 van beide wielmaten gereden?
Who needs roads when there's dirt
jeroen mud 7.0
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 10:58
Mijn mountainbike: Canyon Exceed 7.0 , Canyon nerve AL 29 (retired) Grand Canyon CF SL retired , Canyon Exceed 7.0 2020

Biking Rebel schreef:Ik ben aan het kijken voor een Nerve, voor erbij als ik dikke singletracks ga rijden. Kan me nu maar 2 minpunten bedenken: 1. Gewicht van het frame (Carbon Lux is boven budget) en het ontbreken van een remote lockout voor de achterdemper. Mis je die lockout! Is lock echt een lock?
Vooral niet twijfelen over het gewicht heb ik ook gedaan en later toch de stoute schoenen aangetrokken ben nu in kaprun en de nerve klimt goed totaal geen last van die 12 kg Wielset is indd 1500 gram
Canyon Nerve 9.9 2014 (
Retired)


Grand Canyon 7.9 CF SL

specialized pitch comp 650B


yesterday does not matter
_ferry_
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: do 17 juli 2014, 10:24

twowheeler schreef:
_ferry_ schreef:Als ik dan ook nog een vraagje mag stellen aan de ervaringsdeskundige, hebben jullie nog lang tussen de 29er of de 27,5? Ik neig naar de laatste, maar op het forum zie ik juist de 29er veel langs komen. En ik vermoed dat jullie niet proef hebben gereden, dus de keuze gemaakt hebben op basis van eerdere ervaring?
Heb je zelf al op 1 van beide wielmaten gereden?
Gereden op 29 wel ja, maar niet echt voldoende om er ook een oordeel over te vellen (niet in ruig terrein). Dan is de mening van meerdere op het forum een betere referentie, maar ik weet eigenlijk al; Uiteindelijk zal ik beide veel plezier hebben, wielmaat went vast wel, en de 7.9 is nu iets goedkoper (en de 8.9 daardoor net wat te duur ;) ).
De ene net iets beter als ik op het slingerpad tussen de boompjes in Bergschenhoek door rij, de andere weer meer als ik op de singletrack rijd. Zoiets...
Het enige is dat ik het crossen, springen etc. best leuk vind, maar Nederland is daar veel te vlak voor en veel naar het buitenland ga ik ook niet. Net zoiets als dat een 4x4 auto op de nederlandse wegen ook niet veel nut heeft, behalve op de 5 dagen in het jaar dat er sneeuw ligt.
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

Twowheeler, zit jij in de buurt van Alkmaar?
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Als je Hoorn in de buurt vind wel ;)
Who needs roads when there's dirt
snijkoek4
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: di 28 december 2010, 22:42
Mijn mountainbike: Giant XTC0 29er / Imming strandracer / Canyon Nerve Al 9.8

Two-wheeler, nog even bedankt voor de mooie foto's. Mede naar aanleiding hiervan heb ik recentelijk hetzelfde frame gekocht en opgebouwd. Het rijdt inderdaad super op Schoorl. Het eerste rondje was even zoeken naar de juiste demperdruk, maar het tweede rondje was feest. :-D
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

snijkoek4 schreef:Two-wheeler, nog even bedankt voor de mooie foto's. Mede naar aanleiding hiervan heb ik recentelijk hetzelfde frame gekocht en opgebouwd. Het rijdt inderdaad super op Schoorl. Het eerste rondje was even zoeken naar de juiste demperdruk, maar het tweede rondje was feest. :-D
Graag gedaan! Dat zijn de leuke berichten. Wel leuk dat je zelf een nerve hebt opgebouwd ipv klaar gekocht. Het is idd een heerlijke fiets. Die demperdruk blijft sowieso ook leuk om mee te spelen, frame kan een hoop karakters hebben. Ik zie je vast wel een keertje rijden op Schoorl!
Who needs roads when there's dirt
Zondaar
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: do 6 november 2008, 04:13
Mijn mountainbike: Staat naast mijn andere fiets..

De acid green kleur komt bij de nerve eigenlijk nog meer tot zijn recht dan bij de grand canyon, mooi speelgoed!
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Zondaar schreef:De acid green kleur komt bij de nerve eigenlijk nog meer tot zijn recht dan bij de grand canyon, mooi speelgoed!
Zeker! Ben erg blij dat ik deze kleur heb gekozen. Vind het wel jammer dat de nieuw nerve's niet meer in een dergelijke kleur worden geleverd. Allemaal "gewoon" donkergrijs met een accent. Dit is veel flitsender. Hij valt wel op, en je hoort toch best vaak dat het een mooie fiets is. Altijd leuk! 8)
Who needs roads when there's dirt
Remspoor
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 26 oktober 2014, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Nerve Acid Green

Hey Snijhoek, ben wel benieuwd wat je allemaal hebt gedaan met je Nerve.
Misschien een showtje geven? Ik heb ook een Nerve Acid Green.
Het is/was de 7.9, maar ik ben m flink aan het veranderen.
Ben nog wel een beetje aan het rondneuzen voor de juiste parts.
Mn vopgende upgrade gaan een paar Ryde Trail Trace velgen worden.
Hopelijk met de acid green decals ;-)
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Mooie bike hoor :-q
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Biking Rebel schreef:Bedankt mannen! Aan zulke toevoegingen heb ik veel! Beslissen is weer makkelijker geworden ;)

Mijn voorkeur gaat naar de 7.9. Alleen het frame en de voorvork wil ik houden. De rest wordt meteen vervangen voor lichter spul.
Zo heb ik het ook gedaan! Heb er twee kg eraf gekregen. Ben wel benieuwd naar jouw bike en je ervaring ermee :-q
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Is de demper van de 7.9 niet anders dan de andere?
Ik dacht in eerste instantie ook aan het opbouwen van m'n eigen smaak, maar voor het geld van de 9.9 had ik dat nooit op zo'n niveau kunnen doen.
De wielen alleen al zijn de upgrade dik waard, en vrij prijzig als je ze los koopt.
Enige upgrade die ik heb gedaan zijn ergon grips :wink: , Canyon heeft gewoon een hele complete fiets neer gezet.
Zit wel nog steeds te twijfelen over een dropper post, maar er zit nu zo'n mooi ritchey pennetje in.

Tijdje terug nog deze foto gemaakt, best goed voor een telefoon-foto.
Afbeelding

Toch blijft de bike mooier in het eggie
Who needs roads when there's dirt
Plaats reactie