Freekenstein's oude monster, XXIX SSSS Mary Bar [P.4]

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1406
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Als de fiets stilstaat wel.
Maar eens kijken wat het doet als ik ga fietsen, en de boel een beetje begint te flexen
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 138
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

Gave opbouw. Kun je niet een wat stijler stuurpennetje op de kop tikken? De saddle drop is wel erg groot, zeker als je er niet mee op de weg wilt fietsen.
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1406
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Deze saddledrop heb ik altijd al mee gereden, iets met lange armen en lange benen....

Moet wel zeggen dat met de Midge en de Corner Bar ik wel het uiterste van de flexibiliteit in mijn rug moet vragen. Hoop dat dat met de Mary beter gaat, verwacht het wel, want dan zit ik in bijna de zelfde houding als.met een normale flatbar
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Freekenstein schreef: wo 6 juli 2022, 10:20 Deze saddledrop heb ik altijd al mee gereden, iets met lange armen en lange benen....

Moet wel zeggen dat met de Midge en de Corner Bar ik wel het uiterste van de flexibiliteit in mijn rug moet vragen. Hoop dat dat met de Mary beter gaat, verwacht het wel, want dan zit ik in bijna de zelfde houding als.met een normale flatbar
Heb je ook een foto met de Mary Bar?
“Old, not obsolete”
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1406
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Nog niet. Ondertussen al een paar keer in de schuur geweest, maar vergeet telkens even een fotootje te maken. :tong
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Freekenstein schreef: wo 6 juli 2022, 20:48 Nog niet. Ondertussen al een paar keer in de schuur geweest, maar vergeet telkens even een fotootje te maken. :tong
Hoe rijdt dat met de Mary Bar?
Ik heb op mijn Monocog 29-er een Ritchey Comp Kyote zitten. Met mijn kleine jongen voorop prima, maar ik mis voor de ritten wat rise.
“Old, not obsolete”
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1406
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Nou, eindelijk foto's :P

Afbeelding

En duidelijk de Mary Bar
Afbeelding

De leiding van de voorrem heb ik niet ingekort, dacht vooraf niet dat het nodig zou zijn, achteraf bleek het wel zo te zijn
Het inkorten van de achterremleiding ging niet helemaal soepel, dus daar ga ik komende week wel even mee naar de LBS, ook is er wat lucht in het systeem gekomen, en ik heb de tools niet om te ontluchten.

Heb even een rondje over de parkeerplaats gereden om een beetje te voelen hoe het rijdt met de Mary Bar, het voelt eigenlijk heel comfortabel aan. Binnenkort maar eens een fatsoelijk verzet monteren (dit was iets dat ik ooit voor een ritje met wat meer hoogtemeters had gestoken), en als het achterwiel eruit is ook die 2.4 band monteren.
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Nice on one! Benieuwd hoe je ‘m vindt met de Mary bar op de echte ritten.
“Old, not obsolete”
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1406
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Vandaag het stuk inteelt maar eens meegenomen voor een stukje 'echt' mountainbiken op de route Haaksbergen.

Afbeelding

Heel verschil met mijn Groene Aap, kan het verschil van de kortere chainstay van de KM goed merken, en ook nu het wat droger in het bos is gleed de achterband af en toe wat weg op de stukken waar de ondergrond hard is met een wat los zand erover.

Over de Mary Bar kan ik kort zijn, die gaat er weer af. Niet mijn stuur. Ik rij al jaren met een recht stuur, en heb dus het gevoel dat mijn polsen nu verkeerd staan. Op rechte stukken wil ik dus wat comfortabeler zitten, en houd mijn handen recht op een scheef stuur. Er komt dan druk tussen de muis van mijn duim en muis van de pink, waardoor er wat zenuwen gaan tintelen. Niet fijn. :-{

Afbeelding

De 2.4 H band past overigens prima, loopt niet aan. Dat is dus wel een blijvertje op deze fiets

Afbeelding
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Plaats reactie