Knifeman WTF*** (29+), update met carbon wielen 11,4kg pics P25

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Jan the Man schreef: vr 4 juni 2021, 10:03 kan met wat minder druk rijden (achter 0,7 ipv 0,8 en voor 0,45 ipv 0,6). Dat lijkt weinig verschil maar mijn ervaring is dat bij + banden de juiste druk het verschil kan maken.
Jouw ervaring klopt met die van mij, het effect is niet lineair. De volgende tiende bar die je er uit haalt doet altijd nog weer meer!

Ik experimenteer meestal gewoon met de druk die vanzelf langzaam lager wordt 8)
Af en toe de meter erop zetten als het nog goed voelt in plaats van pas doen als het te laag is.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Heckler40 schreef: vr 4 juni 2021, 12:18 Ik experimenteer meestal gewoon met de druk die vanzelf langzaam lager wordt 8)
Af en toe de meter erop zetten als het nog goed voelt in plaats van pas doen als het te laag is.
Zo doe ik het ook. Vanavond nog even uitgelaten, en wat rijd dat lekker door de bochten :winkie:

En passant ook nog een heel bijzondere vogel tegen gekomen: Een Stellers Zeearend. Zat rustig op een dikke boomstam om zich heen te kijken.

Blijkt bij de top 10 grootste roofvogels ter wereld te horen met een spanwijdte van 2.80 meter. Typisch gevalletje nieuwe geo: long and slack :winkie:

Afbeelding

Afbeelding

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Afbeelding

WTF Jan !!!
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

ThaSingleTrackMastah schreef: vr 4 juni 2021, 23:19 Afbeelding

WTF Jan !!!
Idd WTF :o
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

1 vd redenen dat mountainbiken zo tof is om te doen. De natuur om je heen. Erg gaaf Jan.
“Old, not obsolete”
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Tsja, ik heb even wat uit lopen zoeken, en deze vogels leven in het Zuidoosten van Rusland, Japan en China.

Dat geeft de volgende opties:
- Hij heeft de verkeerde afslag genomen.
- Hij heeft z'n vrouw kaart laten lezen.
- Het is z'n vrouw, en riep nog "bij de volgende bergtop linksaf" (en ging dus rechts).
- Hij komt uit Lunteren. Daar zit een roofvogelcentrum, en die waren vorige week al een Amerikaanse Zeearend kwijt (die inmiddels weer terecht is).

Al met al een bijzondere ontmoeting. Hij was niet schuw, ik kon hem tot op 2 meter naderen. Omdat hij best serieus keek heb ik het daar maar bij gelaten.

2,5 uur later kwam ik weer bij die plek en hij zat er nog steeds.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Waar heb je dit beestje ergens gespot?
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Area 51.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Jan the Man schreef: vr 4 juni 2021, 23:38 Tsja, ik heb even wat uit lopen zoeken, en deze vogels leven in het Zuidoosten van Rusland, Japan en China.

Dat geeft de volgende opties:
- Hij heeft de verkeerde afslag genomen.
- Hij heeft z'n vrouw kaart laten lezen.
- Het is z'n vrouw, en riep nog "bij de volgende bergtop linksaf" (en ging dus rechts).
- Hij komt uit Lunteren. Daar zit een roofvogelcentrum, en die waren vorige week al een Amerikaanse Zeearend kwijt (die inmiddels weer terecht is).

Al met al een bijzondere ontmoeting. Hij was niet schuw, ik kon hem tot op 2 meter naderen. Omdat hij best serieus keek heb ik het daar maar bij gelaten.

2,5 uur later kwam ik weer bij die plek en hij zat er nog steeds.

Ciao
Jan
Dat beest heeft hulp nodig. Het is een viseter.
Gaat niet echt lukken op de Veluwe.
De dieren Ambulance bellen lijkt me wel behulpzaam.
Een stukje waardering voor de bijzondere vondst.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Of zou iemand zich achter die stam hebben verstopt?

Afbeelding
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

ThaSingleTrackMastah schreef: za 5 juni 2021, 19:15 Area 51.
Nee, wel in Ede, achter het MOB complex. Ik nam een stukje oude route bergop (waar je de jumpline kruist). En vlak voor die kruising zat hij rustig te kijken.
corex schreef: za 5 juni 2021, 19:56 Dat beest heeft hulp nodig. Het is een viseter.
Gaat niet echt lukken op de Veluwe.
De dieren Ambulance bellen lijkt me wel behulpzaam.
Een stukje waardering voor de bijzondere vondst.
Tuurlijk heb ik direct gedacht hoe dit te melden. In Lunteren zit een valkenier die zijn vogels veel laat rondvliegen. Die was begin deze week al een Amerikaanse Zeearend kwijt. Daar heb ik gisterenavond direct contact mee gelegd. Hij heeft alleen bevestigd wat het was, en op mijn vraag of hij/zij van hem was nog geen antwoord gehad.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Plaats reactie