Specialized Camber Comp EVO 29 - nieuwe demper

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Marz45
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 545
Lid geworden op: za 6 oktober 2012, 19:21
Mijn mountainbike: YT Izzo Blaze
Contacteer:

QriZ schreef:Hele mooie fiets!
Bar-ends vind ik zelf nooit zo mooi, maar als je het fijn vind is dàt het belangrijkst boven de looks.
Veel mooie veilige kilometers!
Bar-ends zijn er inmiddels af en er zitten Ergon GP1 op, staat stuk mooier en ik gebruik bar-end eigenlijk niet meer
dirtydutch
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 3 november 2010, 17:34
Mijn mountainbike: Rose Jabba Wood

Strakke bak! Heeft zeker mijn interesse, de Camber, veel lovende recensies over gelezen!
Nec temere nec timide
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Tipje: pas op met de achterrem-leiding, deze kan langs de liggende achterbrug schuren. Wel handig om een stickertje of stukje binnenband tussen te doen.
Marz45
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 545
Lid geworden op: za 6 oktober 2012, 19:21
Mijn mountainbike: YT Izzo Blaze
Contacteer:

nversteege schreef:Tipje: pas op met de achterrem-leiding, deze kan langs de liggende achterbrug schuren. Wel handig om een stickertje of stukje binnenband tussen te doen.
Welk stukje bedoel je precies? Vanaf het klemmetje van de remleiding op de liggende achterbrug naar het bottom bracket?
Trixie24
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 14 november 2010, 15:20

Ja, dat bedoelt ie... Heeft stumjumper ook last van... Maar kan geen kwaad!
Remspoor
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 26 oktober 2014, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Nerve Acid Green

Mooie bike. Ik was aan het twijfelen over deze camper evo en de canyon nerve acid green. Het is uiteindelijk toch de nerve geworden door het grote verschil in afmontage. Nu ik jou bike zie moet ik toch een keer slikken lol. Hele mooie bike. Geniet ervan.
Mamba
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: di 4 februari 2014, 22:52
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy Lt

Wat een mooie bike zeg!! Zoals je zag heb ik de stumpjumper in het zelfde kleurtje... Op die van jou zit wel een mooier stuur, die wil ik bij nog veranderen.. Is helemaal recht namelijk en dat vind ik geen gezicht bij zo'n breed stuur.
Mamba
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: di 4 februari 2014, 22:52
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy Lt

Ik heb dat van de remleiding bij mij ook direct even gecheckt.. De lbs heeft er al een doorzichtige sticker geplakt...;-))
#Marz45, heb je er al op gereden? Ben erg benieuwd hoe die bevalt... Aan de looks kan het niet meer liggen he..;-))
Marz45
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 545
Lid geworden op: za 6 oktober 2012, 19:21
Mijn mountainbike: YT Izzo Blaze
Contacteer:

Op mijn frame zat ook al een mooi transparant stickertje ter bescherming van de remleiding :-q
Stuur had ik nog liggen, zat ook op mijn oude Stumpy HT. Er zit iets meer rise in en hij is wat smaller, wat ik persoonlijk fijner vind rijden.

De bike is al aardig wat gebruikt en bevalt goed. Voor mij is met name de zit, die meer recht op is, voor mijn lichaam en kwaaltjes erg fijn. De Stumpy HT was meer voorover, racey.
zenegroen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 1 maart 2011, 15:23

Mooie bike ;-) Je zit inderdaad rechterop heb ik ook ondervonden. Dat is even wennen als je een racebak gewent bent zoals de Stumpie HT. Maar het is wel relaxer.
zenegroen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 1 maart 2011, 15:23

Na de winter gaan bij mij de Ground Controls er ook af denk ik. Dat zijn zware knoeperds

2.1 = 700 gram
2.3 = 760 gram

Als je er een paar Rara's op legt kan je met 450 gram minder op pad (als jouw omgeving het toelaat).
zenegroen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 1 maart 2011, 15:23

Ik zie overigens dat de Evo versie PF30 trapas heeft en mijn "standaard" comp heeft GXP. Af en toe niet te volgend ie Speci's.
Marz45
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 545
Lid geworden op: za 6 oktober 2012, 19:21
Mijn mountainbike: YT Izzo Blaze
Contacteer:

Inmiddels de camber omgebouwd naar 1x10, goede keuze geweest.
De voorderaileur vind ik op een niet zo'n beste plek zitten, zodra het een beetje modderig word zit deze volledig onder de zooi en schakelt slecht.
Dit is een stuk cleaner en minder onderhoud :-D

Voor zit nu een Hope retainer 32T NW
Achter een Hope 40T-rex er op, 15T en 17T er af en een 16T Wolftooth tandwiel er tussen.
Beetje B-tension afstellen en gaan!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Marz45 op zo 1 maart 2015, 00:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Aron B
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 714
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 11:31
Mijn mountainbike: Camber alles moet carbon

Is je bereik niet net iets te krap?

Mooie bike hoor!
Marz45
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 545
Lid geworden op: za 6 oktober 2012, 19:21
Mijn mountainbike: YT Izzo Blaze
Contacteer:

Aron B schreef:Is je bereik niet net iets te krap?
Ik had 34T voorop en nu 32T. Ik zat te twijfelen om idd een 34T te kopen.
Na wat wikken en wegen en de tandwiel vergelijker toch de 32T genomen en de 40T achter.
Ik denk hiermee in NL alles te kunnen rijden.
Tot nu toe bevalt het goed, alleen hoge snelheid op de weg lever ik nu wat in.
Als het me gaat irriteren zet ik gewoon een 34T voorop.

Voor de zomer naar de bergen zet ik gewoon me 2x10 er weer op voor wat meer bereik.
Plaats reactie