Mondraker Factor 29er

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Dank u! Er zaten echt een paar leuke afdalingen in het parcours van de Roc Masters (en de andere Roc ritten). Ging niet hard, maar het voelde allemaal wel gecontroleerd. Het ging me gelukkig een heel stuk beter af dan in het voorjaar rond Champcella. Oh wat was dat frustrerend zeg, om in zo'n week waar je een jaar naar uitkijkt als een natte krant op de fiets te zitten :(

Balen dat je ook geblesseerd bent geraakt. Inmiddels hersteld neem ik aan?
Mij heeft een clinic wel geholpen om weer wat vertrouwen terug te vinden. Sowieso is gewoon gaan fietsen de beste manier, alleen kun je bij ons (en jullie) zo moeilijk (niet) representatief terrein vinden om juist de "tricky bits" te oefenen.

Gaan jullie volgend jaar ook weer voor de MoM-week? Of nog geen week gekozen?
Ik zit nog een beetje te dubben wat ik wil...

M. vond het ook leuk, ik moet nog regelmatig aanhoren hoe ze jullie bovenop die klim tegenkwam :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
michello
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1125
Lid geworden op: ma 24 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 Eagle
Contacteer:

Sleutelbeen is inderdaad hersteld , alleen de pezen van mijn vingers nog niet.
Ik kan nog steeds geen vuist maken ondanks al weer 4 weken iedere dag oefenen met knijpen in een spons in een emmer met warm/heet water :-{

Champcella is nog niet zeker , willen misschien eens ergens anders heen gaan.(dat heb je al eerder gehoord :wink: )
Maar daarvoor moeten we nog bij elkaar komen.
------------------------------
Gisteren werd er paniek gezaaid , vandaag stond het al een meter hoog

wielrennert

Trek Fuel EX8 Eagle
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Dan wordt remmen -op dit moment nog- ook lastig denk ik?
Hopelijk snel verbetering en weer lekker biken!

En wie weet toch nog eens tot ziens in Champcella! ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
michello
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1125
Lid geworden op: ma 24 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 Eagle
Contacteer:

Remmen gaat inderdaad wat lastig , maar B.O.Z. is nog wel te doen hoor.
Het is alleen oppassen in een "paniek" situatie , maar die zijn er nauwelijks in ons bike gebied. :tong

Champcella , tsja wie weet.....
------------------------------
Gisteren werd er paniek gezaaid , vandaag stond het al een meter hoog

wielrennert

Trek Fuel EX8 Eagle
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Zo, de Mondraker is vandaag uit de winterslaap gehaald, dus ook tijd voor een kleine update in m'n sys.
In de periode dat hij stil stond heeft-ie andere wielen, een nieuwe crank en een bashring gekregen (en uiteraard een grondige winterbeurt). De DT/Funworks wielen heb ik doorgeschoven naar de Pace en hier zitten nu wat bredere velgen in: voor een asymmetrische Ryde Trace 29 en achter het Trace 25 broertje (getal staat voor de inwendige breedte in mm). Wieltjes zijn in nieuwstaat en ingespaakt door een medeforummer die ze mij aanbood voor een hele mooie prijs. Nogmaals bedankt! :-q
De naven zijn Novatech's, met een stalen inlay op de alu cassettebody tegen invreten en een bijna geluidloze ratel. Even wennen na een paar maanden rondrijden met een Hope :-)

De zilverkleurige XT crank leek me mooier staan op de Pace, en de Factor heeft nu een zwarte Deore gekregen. De bladen waren nog lang niet versleten en heb ik overgezet, en ik heb er toch maar een bashring op geschroefd. Een Superstar die hier in de te koop sectie voorbij kwam voor een schappelijk prijsje.

Ik ben ermee naar Dorst geweest voor het welbekende drieluik. En wat merk ik van de veranderingen...? Lastig te zeggen, want ik heb dus een paar maanden niet op deze fiets gereden. Maar ik had wel het idee dat ik voor heel veel grip had, bij een paar split-second stuuracties voelde ik dat hij de neiging had om even te schuiven maar het toch niet deed. Ik heb het vermoeden dat met mijn andere bikes de boel wel een klein stapje zou hebben gezet, maar wie weet is het gewoon deze fiets en heeft het niks te maken met de bredere velg en 0.2 bar lagere druk dan ik normaliter rijd... (nu 1.5~1.6bar in de 2.35 Nobby Nic).

Hoe dan ook, het zonnetje scheen de hele tijd, de Mondraker reed weer lekker dus het was sowieso een leuke middag.
En behalve dat-ie goed rijdt blijft het ook gewoon een stoer bakkie (vind ik tenminste :tong )

De nieuwe crank met bashring:
Afbeelding

Novatech naafjes, nog een paar jaar wachten of ze qua duurzaamheid aan de Hope's kunnen tippen ;-)
Afbeelding

Afbeelding

En de velgen & banden, met name voor oogt het nu best breed:
Afbeelding

Afbeelding

En natuurlijk de obligate foto van de hele fiets in de huidige opzet :)
Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Blijft mooier dan de Pace...
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Nou.... anders mooi ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

kermit schreef:blijft het ook gewoon een stoer bakkie (vind ik tenminste :tong )
Novatech naafjes, nog een paar jaar wachten of ze qua duurzaamheid aan de Hope's kunnen tippen ;-)
+1! En er komt ook een setje van die naven deze kant op. Hopelijk zijn ze goed!
Gebruikersavatar
gomez
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: vr 6 november 2015, 22:14
Mijn mountainbike: Pilot Custom LTHT

Ik rij nu 3 jaar met novatec onder alle omstandigheden en nu lijken de lagers wat minder te worden.
Verder doen ze wat ze moeten doen en nog geen stukken of dergelijke gehad.
Doe wel regelmatig nieuw vet erin en bij slecht weer ook vet tussen afdichtingen en lagers.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Mooi speelgoed, Kermit. :-q
Gezien je nickname had ik iets groens verwacht maar mooi blauw is ook niet lelijk.
gomez schreef:Ik rij nu 3 jaar met novatec onder alle omstandigheden en nu lijken de lagers wat minder te worden.
Verder doen ze wat ze moeten doen en nog geen stukken of dergelijke gehad.
Doe wel regelmatig nieuw vet erin en bij slecht weer ook vet tussen afdichtingen en lagers.
Gewoon lagervet of gebruik je iets anders?
michello
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1125
Lid geworden op: ma 24 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 Eagle
Contacteer:

Hey Paul , dat ziet er weer netjes uit !!
Champcella proof zullen we maar zeggen :D :-q
------------------------------
Gisteren werd er paniek gezaaid , vandaag stond het al een meter hoog

wielrennert

Trek Fuel EX8 Eagle
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Dat moet ook want we (Sjef en ik) gaan weer die kant op dit jaar :-)
Nu maar hopen dat de berijder ook wat meer Champcella-proof is dan vorig jaar, maar ik heb er goede hoop op dat het beter zal gaan als toen. De fiets is er zoals je zegt in elk geval klaar voor!
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
gomez
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: vr 6 november 2015, 22:14
Mijn mountainbike: Pilot Custom LTHT

TenZNL schreef:Gewoon lagervet of gebruik je iets anders?
bel ray waterproof grease http://www.belray.com/bel-ray-waterproof-grease
gebruikte het altijd bij mijn crossmotoren en nu dus ook bij de mtb.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Industrielagers laat ik doorgaans met rust tot ze vervangen moeten worden. Welk vet erin zit is volgens mij minder belangrijk dan de kwaliteit van de afdichtingen. Zolang de boel schoon en droog blijft binnenin blijft het wel draaien...

M'n Hopes zijn uit 2007 en de lagers zijn nog nooit open geweest. Ik voel zo heel af en toe een keer met m'n vinger of het nog soepel draait en tot nu toe is dat het geval. Alleen na vijf jaar heb ik een keer het freewheel losgehad omdat allevier de bladveertjes gebroken waren. Toen zag het aanwezige vet er nog niet verontreinigd uit, dus die jongens hebben de afdichting iig goed voor elkaar :-q

Als ik zelf een wielsetje had laten bouwen zou ik denk ik niet op Novatech uitgekomen zijn maar we gaan het gewoon proberen. Deze fiets gaat sowieso zo min mogelijk modder zien, als ik vantevoren weet dat het een baggerbende gaat worden pak ik liever de hardtail.
En daar zitten toevallig de Hope-wielen in ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Clawhammer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: di 5 juli 2011, 14:30
Mijn mountainbike: Trek 4900 (26) SS

Mooi ding! :) Eindelijk ook eens een andere kleur voorvork gezien dan zwart of wit. :)
Plaats reactie