Pivot Mach 429SL XTR Di2 (foto's p2)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Nieuwe frame vorige week onder garantie geleverd door YFD-int en intussen weer kosteloos opgebouwd door mijn lbs (Martens Tweewielers). Prima service van beide partijen (en Pivot Cycles) :-q
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Update: nog even een 'stealth' wijziging doorgevoerd op de voorvork d.m.v. nieuwe stickers.

Afbeelding

Tevens voor zomer de voor- en achterband vervangen door een Maxxis Ardent 2.25 (voor) en een Maxxis Ikon 2.20 (achter). Scheelt aanzienlijk in rolweerstand t.o.v. de Mountain Kings (die wel weer meer grip hebben in mul zand).
Laatst gewijzigd door nielsvo op zo 3 maart 2019, 23:12, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Beetje klein feuteuke :tong
Maar stealthlook staat altijd wel goed bij deze fietsen :-q
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

TenZNL schreef:Beetje klein feuteuke :tong
Aangepast :wink:

Verder bevalt de fiets nog steeds zeer goed. Wendbaar en speels en klimt en daalt geweldig.
Ook erg tevreden over de Shimano XTR groep, nog nooit eerder zo'n duurzame groep gehad. Rijd nu na ruim 2 jaar nog steeds met de originele cassette (4e ketting inmiddels) en zelfs de remblokken zijn nog steeds de originele eerste montage.
Paar weken terug wel een probleempje gehad met de di2 batterij, die gaf na een vakantie van een paar weken aan dat ie leeg was terwijl ik hem 2 ritten daarvoor nog had opgeladen. Schakelen deed ie dus ook niet meer. Lbs had de batterij gedemonteerd en nagekeken maar niks kunnen vinden. Wel een software update, maar die leek niet echt specifiek voor dit probleem te zijn. Daarna werkte ie na wat op de knoppen drukken en heen en weer te schakelen weer gewoon en ook nu geen problemen meer.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

nielsvo schreef:
TenZNL schreef:Beetje klein feuteuke :tong
Aangepast :wink:

Verder bevalt de fiets nog steeds zeer goed. Wendbaar en speels en klimt en daalt geweldig.
Klinkt bekend, je kan idd met mach 429 de bochten door 8)
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

4 jaar oud inmiddels, tijd voor een update.
Veranderd:
  • XTR di2 display veranderd in XT display (t.b.v. bluetooth verbinding via app en mooi zwart)
  • di2 accu (omdat Shimano het geheugen blijkbaar in de accu heeft gestopt en er voor bluetooth meer geheugen nodig is :roll: )
Verder helemaal niks. Na 4 jaar nog steeds oorspronkelijke kettingbladen, cassette en remblokken voor (remblokken achter 1x vervangen en inmiddels 5e ketting). Verder geen enkele noodzaak voor verbeteringen, ben er nog steeds super tevreden over.
Remblokken voor zal ik binnenkort wel moeten vervangen en zodra de ketting gaat overslaan wordt ook groot kettingblad voor+cassette+ketting vervangen.
Gebruikersavatar
SFrits
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: wo 9 april 2014, 17:22
Mijn mountainbike: Mach 4SL V2, Diverge comp

4 jaar met je cassette :o Zo, netjes. Hoeveel km heb je er nu op zitten?

Blijft een schitterende fiets :bier:
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

SFrits schreef: vr 8 maart 2019, 12:58 4 jaar met je cassette :o Zo, netjes. Hoeveel km heb je er nu op zitten?
Even gecheckt op Garmin Connect: 8800 km. Ik ga nu voor de 10.000km :winkie: (de remblokken voor gaan dat niet meer halen denk ik)
SFrits schreef: vr 8 maart 2019, 12:58 Blijft een schitterende fiets :bier:
Dank je :-q
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

9542 km inmiddels.
Die dik 400 km naar de 10.000km hoop ik ook nog wel te halen op de eerste remblokken voor (alhoewel er nog wel wat ritten in Limburg en Ardennen staan gepland, misschien dan toch maar even verse blokken steken). Cassette schakelt nog steeds als nieuw, dus die gaat de 10.000km zeker wel halen.
Voorvork en demper weer een beurt laten geven en paar nieuwe esi grips erop. Zadel ook verwisseld, Fizik Tundra eraf, Prologo Scratch 2 PAS erop. Verder speling van de XTR pedalen gehaald, zat toch aardig wat speling op na 2 jaar.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Het blijft een mooie fiets, hoor :-q
10K voor de cassette is echt wel goed. Voor de remblokjes ook trouwens, ik had voor de winter achter nieuwe gestoken maar na 3 modder ritten waren ze alweer op. Toen maar geswitched naar metal, die houden het wat langer uit dan de resins :oops:
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Bij de laatste servicebeurt van de voorvork en achterdemper gaf mijn lbs het al aan: de balhoofdlagers beginnen te slijten en er zat wat speling op het balhoofd. Die is er wel uitgehaald, maar waarschijnlijk kwestie van tijd dat het weer terug komt.
Mooi moment voor een upgrade :D
Pivot raadt zelf de Chris King Inset 2 aan, maar dat is toch wel een forse uitgave. Na de goede ervaring met Acros op mijn vorige fiets via Ebay een Acros AZX-212 carbon headset (in stealth black :winkie:) besteld, bij Acros zelf de DIY headset press tool besteld Afbeelding en bij internet-bikes een Icetoolz bb cup uitdrijver. Vind het leuk om zoveel mogelijk zelf te sleutelen maar balhoofd persen in een duur carbon frame is toch best spannend de eerste keer.
Begonnen met het eruit tikken van de oude FSA cups. Ondanks dat de Icetoolz tool eigenlijk voor een bb lager met diameter 24-30mm bedoeld is ging dat nog best goed. Kwestie van een beetje uitbuigen van de uiteinden. Ik heb ook geen montagestandaard, dus dat is nog een extra handicap, je komt eigenlijk net een hand tekort. Uiteindelijk toch gelukt. Vervolgens de cups erin geperst (zonder de lagers). De Acros tool is echt een prima tool voor weinig geld (€19.95), het kan eigenlijk niet fout gaan. Maar toch bleek het apart persen van de cups en lagers de verkeerde manier: de lagers kreeg ik er niet meer lekker in gedrukt, elke keer gingen ze scheef. Toen de cups nog niet in het frame zaten kon je de lagers zo met de hand in de cups drukken, maar eenmaal de cups in het frame kreeg ik de lagers er met geen mogelijkheid meer in. Ook in de diepvries leggen om ze te laten krimpen hielp niet. Dus de cups er maar weer uit geslagen en ditmaal cups met lagers en al erin geperst. Dat was dus de magische truc :wink: Alles gelukt!
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1388
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Mooi hoor, blijft leuk om zo een beetje te knutselen :-q
Sneeuwmonster
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

10.000 km al weer gepasseerd inmiddels.
Nog steeds de originele remblokken voor (maar die ga ik nu toch wel vervangen voor Groesbeek Gruwelijkste :tong ) en ook de cassette en kettingbladen zijn nog steeds origineel.
Het Prologo Scratch zadel is al weer vervangen, ditmaal door een Fizik Aliante R3. Die Aliante reed in het verleden al het lekkerst, maar ik vond dat die toen wel erg snel versleten was (binnen 3 jaar). Hopelijk gaat deze langer mee, maar het zit weer lekker als vanouds :-q
Plaats reactie