11Ants Antelope titanium 29er

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
Tim043
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 455
Lid geworden op: do 20 december 2012, 16:00
Mijn mountainbike: Pyga OneTen29 /\ Zealous Division
Contacteer:

Gave bike en zo tijdloos!!
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1443
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

Erg fraai...maar idd zouden, buiten het comfort, een tita zadelpen en stuur/stuurpen combi hem nog fraaier maken.
Gebruikersavatar
killerturtle
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1063
Lid geworden op: vr 8 mei 2009, 17:47
Mijn mountainbike: Genesis stalen ros

Hier is eindelijk de Travers Angus binnen. Zal binnenkort een SYS openen.
Nog een laatste vraag; welke spider gebruik jij een combinatie met die Middleburn RS8 set?
En blijft de kettinglijn 54 mm als je rohloff ombouwt naar Gates belt drive?
Ik krijg mijn Shimano XT M-785 2x10 crankset niet goed uitgelijnd. De belt blijft een soort ratelend geluid maken...
Weekend Warrior :)
EJB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 191
Lid geworden op: zo 6 april 2008, 16:56
Mijn mountainbike: 11ANTs
Contacteer:

killerturtle schreef:Hier is eindelijk de Travers Angus binnen. Zal binnenkort een SYS openen.
Nog een laatste vraag; welke spider gebruik jij een combinatie met die Middleburn RS8 set?
En blijft de kettinglijn 54 mm als je rohloff ombouwt naar Gates belt drive?
Ik krijg mijn Shimano XT M-785 2x10 crankset niet goed uitgelijnd. De belt blijft een soort ratelend geluid maken...
Ik denk dat Yo-eddy, de bouwer van mijn bike, je vraag hier al heeft beantwoord.
Gebruikersavatar
killerturtle
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1063
Lid geworden op: vr 8 mei 2009, 17:47
Mijn mountainbike: Genesis stalen ros

Yep, merci!
Weekend Warrior :)
EJB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 191
Lid geworden op: zo 6 april 2008, 16:56
Mijn mountainbike: 11ANTs
Contacteer:

Helaas kan Titanium ook kapot :((
Tijdens Duchenne Heroes 2018 heb ik een steen tussen het voor tandwiel en de onderbuis gehad. Tijdens het fietsen even een zwaar moment gehad maar verder niets gemerkt, mijn gedachte was een tak tussen de riem dus gewoon doorgereden. Toen ik de fiets na de rit ging schoonmaken ontdekte ik een deuk in de onderbuis en een stevige kras aan de binnenzijde van de spider, conclusie was dat het dus geen tak is geweest maar een opspringende steen die ongelukkig terecht is gekomen. Gelukkig leek de schade slechts cosmetisch te zijn en kon ik gewoon door met deze fiets.
Afgelopen jaar, dus 3 jaar later zat er een vervelende kraak in het frame waar ik allergisch voor ben. In eerste instantie dacht ik dat dat dit door het excentrische bracket kwam wat wel vaker het geval was. Helaas bleek dit niet het geval te zijn, de deuk was gaan scheuren.

Afbeelding

Nadat ik wat mogelijkheden heb bekeken is er besloten om deze scheur maar te lassen, er was immers toch niets meer te verliezen. Een collega die zeer bedreven is in het lassen heeft de scheur gelast en dat is tot op heden nog heel gebleven.

Afbeelding

Omdat het vertrouwen in het frame wel wat is afgenomen met deze las op een plek waar veel krachten samen komen ben ik toch gaan uitkijken naar een andere bike waar ik nu sinds een week op rij.
Deze Antelope blijf ik erbij houden als reserve, en als er ooit een goede en betaalbare manier beschikbaar is om de onderbuis te vervangen gaat dat zeker gebeuren.
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Balen zeg. Maar je hebt wel iets moois ter vervanging zag ik. En zolang hij het nog doet....
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Dat is dikke pech hoor, simpel opgeworpen steentje en dan dit.

Foto's ;aten wel een klassieke failure zien. Ik heb vaak voor mijn werk defecten in (olie en gas) pijpen geanalyseerd. Een deuk met in de bodem een kras (dent with a gauge) is echt dodelijk, spanningsconcetratie op spanningsconcentratie . Elke pijp die ook maar enigszins belast wordt gaat daarvan scheuren. Bummer.

veel plezier met je nieuwe bike.
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Kan 11ants niks voor je betekenen qua reparatie?
“Old, not obsolete”
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Even de TIG torch erover, slijpen, en doorgaan. Dat is toch juist het voordeel van Ti ?
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

EJB schreef: ma 1 augustus 2022, 10:54 Nadat ik wat mogelijkheden heb bekeken is er besloten om deze scheur maar te lassen, er was immers toch niets meer te verliezen. Een collega die zeer bedreven is in het lassen heeft de scheur gelast en dat is tot op heden nog heel gebleven.
:roll:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
EJB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 191
Lid geworden op: zo 6 april 2008, 16:56
Mijn mountainbike: 11ANTs
Contacteer:

Ironhorse Erik schreef: di 2 augustus 2022, 16:32 Even de TIG torch erover, slijpen, en doorgaan. Dat is toch juist het voordeel van Ti ?
Dat lassen is ook gedaan, en wel zo dat dat slijpen niet nodig is. Gaat al weer ruim een half jaar goed, maar door de vervorming van het materiaal en de warmte die er met het lassen in is gestopt is de structuur van het materiaal dermate veranderd dat het een zwakke plek blijft.
EJB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 191
Lid geworden op: zo 6 april 2008, 16:56
Mijn mountainbike: 11ANTs
Contacteer:

Marco79 schreef: di 2 augustus 2022, 14:13 Kan 11ants niks voor je betekenen qua reparatie?
Toen ik de scheur vorig jaar ontdekte was 11ANTs net overgenomen en zaten zij voor de verhuizing naar Wijchen, zij hadden toen geen mogelijkheden om te lassen. Nu zij inmiddels alles weer klaar hebben voor productie en de eerste Panther uit Wijchen hebben afgeleverd komen er misschien nog wel mogelijkheden om het frame van een nieuwe onder buis, of een deel hiervan, te voorzien.
Maar omdat ik nu de gelukkige ben die op die eerste Panther uit Wijchen mag fietsen en de scheur is gelast en het tot nu toe nog uithoud is er geen prioritijd om dit uit te voeren.
Eerst maar weer even sparen, een dergelijke reparatie zal ook niet voor niets zijn.
Plaats reactie