11Ants Antelope titanium 29er
- streetracer
- Pro Biker
- Berichten: 1443
- Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
- Mijn mountainbike: Uitgeest
Erg fraai...maar idd zouden, buiten het comfort, een tita zadelpen en stuur/stuurpen combi hem nog fraaier maken.
Zolang er maar een weg is......
Mijn bikes door de jaren heen;
Van Nicholas Tuareg 26er - 9,1 kg
Van Nicholas Tuareg 27.5er - 9,8 kg
Klein Attitude 8,2 kg
TWIN SIX TI FSU 9,2 kg
Gilbertson Inferno 8,5 kg
BEONE Black 7,3 kg
Mijn bikes door de jaren heen;
Van Nicholas Tuareg 26er - 9,1 kg
Van Nicholas Tuareg 27.5er - 9,8 kg
Klein Attitude 8,2 kg
TWIN SIX TI FSU 9,2 kg
Gilbertson Inferno 8,5 kg
BEONE Black 7,3 kg
- killerturtle
- Pro Biker
- Berichten: 1063
- Lid geworden op: vr 8 mei 2009, 17:47
- Mijn mountainbike: Genesis stalen ros
Hier is eindelijk de Travers Angus binnen. Zal binnenkort een SYS openen.
Nog een laatste vraag; welke spider gebruik jij een combinatie met die Middleburn RS8 set?
En blijft de kettinglijn 54 mm als je rohloff ombouwt naar Gates belt drive?
Ik krijg mijn Shimano XT M-785 2x10 crankset niet goed uitgelijnd. De belt blijft een soort ratelend geluid maken...
Nog een laatste vraag; welke spider gebruik jij een combinatie met die Middleburn RS8 set?
En blijft de kettinglijn 54 mm als je rohloff ombouwt naar Gates belt drive?
Ik krijg mijn Shimano XT M-785 2x10 crankset niet goed uitgelijnd. De belt blijft een soort ratelend geluid maken...
Weekend Warrior
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 191
- Lid geworden op: zo 6 april 2008, 16:56
- Mijn mountainbike: 11ANTs
- Contacteer:
Ik denk dat Yo-eddy, de bouwer van mijn bike, je vraag hier al heeft beantwoord.killerturtle schreef:Hier is eindelijk de Travers Angus binnen. Zal binnenkort een SYS openen.
Nog een laatste vraag; welke spider gebruik jij een combinatie met die Middleburn RS8 set?
En blijft de kettinglijn 54 mm als je rohloff ombouwt naar Gates belt drive?
Ik krijg mijn Shimano XT M-785 2x10 crankset niet goed uitgelijnd. De belt blijft een soort ratelend geluid maken...
- killerturtle
- Pro Biker
- Berichten: 1063
- Lid geworden op: vr 8 mei 2009, 17:47
- Mijn mountainbike: Genesis stalen ros
Yep, merci!
Weekend Warrior
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 191
- Lid geworden op: zo 6 april 2008, 16:56
- Mijn mountainbike: 11ANTs
- Contacteer:
Helaas kan Titanium ook kapot
Tijdens Duchenne Heroes 2018 heb ik een steen tussen het voor tandwiel en de onderbuis gehad. Tijdens het fietsen even een zwaar moment gehad maar verder niets gemerkt, mijn gedachte was een tak tussen de riem dus gewoon doorgereden. Toen ik de fiets na de rit ging schoonmaken ontdekte ik een deuk in de onderbuis en een stevige kras aan de binnenzijde van de spider, conclusie was dat het dus geen tak is geweest maar een opspringende steen die ongelukkig terecht is gekomen. Gelukkig leek de schade slechts cosmetisch te zijn en kon ik gewoon door met deze fiets.
Afgelopen jaar, dus 3 jaar later zat er een vervelende kraak in het frame waar ik allergisch voor ben. In eerste instantie dacht ik dat dat dit door het excentrische bracket kwam wat wel vaker het geval was. Helaas bleek dit niet het geval te zijn, de deuk was gaan scheuren.
Nadat ik wat mogelijkheden heb bekeken is er besloten om deze scheur maar te lassen, er was immers toch niets meer te verliezen. Een collega die zeer bedreven is in het lassen heeft de scheur gelast en dat is tot op heden nog heel gebleven.
Omdat het vertrouwen in het frame wel wat is afgenomen met deze las op een plek waar veel krachten samen komen ben ik toch gaan uitkijken naar een andere bike waar ik nu sinds een week op rij.
Deze Antelope blijf ik erbij houden als reserve, en als er ooit een goede en betaalbare manier beschikbaar is om de onderbuis te vervangen gaat dat zeker gebeuren.
Tijdens Duchenne Heroes 2018 heb ik een steen tussen het voor tandwiel en de onderbuis gehad. Tijdens het fietsen even een zwaar moment gehad maar verder niets gemerkt, mijn gedachte was een tak tussen de riem dus gewoon doorgereden. Toen ik de fiets na de rit ging schoonmaken ontdekte ik een deuk in de onderbuis en een stevige kras aan de binnenzijde van de spider, conclusie was dat het dus geen tak is geweest maar een opspringende steen die ongelukkig terecht is gekomen. Gelukkig leek de schade slechts cosmetisch te zijn en kon ik gewoon door met deze fiets.
Afgelopen jaar, dus 3 jaar later zat er een vervelende kraak in het frame waar ik allergisch voor ben. In eerste instantie dacht ik dat dat dit door het excentrische bracket kwam wat wel vaker het geval was. Helaas bleek dit niet het geval te zijn, de deuk was gaan scheuren.
Nadat ik wat mogelijkheden heb bekeken is er besloten om deze scheur maar te lassen, er was immers toch niets meer te verliezen. Een collega die zeer bedreven is in het lassen heeft de scheur gelast en dat is tot op heden nog heel gebleven.
Omdat het vertrouwen in het frame wel wat is afgenomen met deze las op een plek waar veel krachten samen komen ben ik toch gaan uitkijken naar een andere bike waar ik nu sinds een week op rij.
Deze Antelope blijf ik erbij houden als reserve, en als er ooit een goede en betaalbare manier beschikbaar is om de onderbuis te vervangen gaat dat zeker gebeuren.
Dat is dikke pech hoor, simpel opgeworpen steentje en dan dit.
Foto's ;aten wel een klassieke failure zien. Ik heb vaak voor mijn werk defecten in (olie en gas) pijpen geanalyseerd. Een deuk met in de bodem een kras (dent with a gauge) is echt dodelijk, spanningsconcetratie op spanningsconcentratie . Elke pijp die ook maar enigszins belast wordt gaat daarvan scheuren. Bummer.
veel plezier met je nieuwe bike.
Foto's ;aten wel een klassieke failure zien. Ik heb vaak voor mijn werk defecten in (olie en gas) pijpen geanalyseerd. Een deuk met in de bodem een kras (dent with a gauge) is echt dodelijk, spanningsconcetratie op spanningsconcentratie . Elke pijp die ook maar enigszins belast wordt gaat daarvan scheuren. Bummer.
veel plezier met je nieuwe bike.
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
-
- Extreme Biker
- Berichten: 782
- Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
- Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo
Even de TIG torch erover, slijpen, en doorgaan. Dat is toch juist het voordeel van Ti ?
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 191
- Lid geworden op: zo 6 april 2008, 16:56
- Mijn mountainbike: 11ANTs
- Contacteer:
Dat lassen is ook gedaan, en wel zo dat dat slijpen niet nodig is. Gaat al weer ruim een half jaar goed, maar door de vervorming van het materiaal en de warmte die er met het lassen in is gestopt is de structuur van het materiaal dermate veranderd dat het een zwakke plek blijft.Ironhorse Erik schreef: ↑di 2 augustus 2022, 16:32 Even de TIG torch erover, slijpen, en doorgaan. Dat is toch juist het voordeel van Ti ?
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 191
- Lid geworden op: zo 6 april 2008, 16:56
- Mijn mountainbike: 11ANTs
- Contacteer:
Toen ik de scheur vorig jaar ontdekte was 11ANTs net overgenomen en zaten zij voor de verhuizing naar Wijchen, zij hadden toen geen mogelijkheden om te lassen. Nu zij inmiddels alles weer klaar hebben voor productie en de eerste Panther uit Wijchen hebben afgeleverd komen er misschien nog wel mogelijkheden om het frame van een nieuwe onder buis, of een deel hiervan, te voorzien.
Maar omdat ik nu de gelukkige ben die op die eerste Panther uit Wijchen mag fietsen en de scheur is gelast en het tot nu toe nog uithoud is er geen prioritijd om dit uit te voeren.
Eerst maar weer even sparen, een dergelijke reparatie zal ook niet voor niets zijn.