Liteville 601 mk2 in transitie

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Weer bijzonder weinig gedaan met de helmcamera, heb bijna niets om te delen, behalve een paar foto's.

Wel weer lekker gereden in de Portes du Soleil. Ik ben weer positief verbaasd hoe universeel de 601 is. Fox 40 er in, en de fiets laat zich fluitend door worteltuinen sturen, en een watergoot hoef je ook niet te manuallen. Lyrik er in, en het bakbeest laat zich relatief gemakklijk omhoog trappen, ondanks mijn gewicht.

Nu nog steeds 2x10, probeer voor mijzelf helder te krijgen of een 1x11 mij gaat bevallen kwa verzetten. Met een 46T achter mag dat geen probleem zijn, en om eerlijk te zijn: bijtrappen naar beneden doe ik zelden. De fiets mag ondertussen wel een servicebeurtje hebben dus binnenkort gaat ie helemaal uit elkaar, lagers checken, oppoetsen met Scotchbrite en de veerelementen maar eens (laten) servicesen. Verder moet ik mijn achterwiel even naspannen want daar ontdekte ik een losse spaak. Weinig shit dus. De V2 remmen doen het ook prima, zeker nadat ik een paar metal blokken voor had geplaatst. Niet giftig, wel goed doseerbaar en geen fading met 140kg totaalgewicht.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Zo, even een topic afstoffen...

De 601 wordt nog steeds een paar keer per jaar gebruikt voor bergtripjes naar les Portes du Soleil en Finale Ligure. Niet heel veel aan gewijzigd, behalve een paar Hope Tech 3 V4's met vented discs. Tot nu!

Laatste keer in Finale was ik niet in goede conditie, en ben mijzelf toch een paar keer tegen gekomen. Ik heb het idee dat dat nu niet anders is (gebrek aan ruggegraat en dat soort dingen) en binnenkort ga ik met 3 niet nader te noemen forum members weer naar Italie! Een beetje hulp kan ik daar wel gebruiken.
Omdat ik het niet naar mijzelf kan verkopen om 4000+ euro's uit te geven aan een fiets die je af en toe eens gebruikt heb ik maar gekozen voor een Bafang BBS02, zeker geinspireerd door onze Singletrack Mastah. Inmiddels niet het meest verfijnde spul, maar vooral zeer goed te betalen.

Vooraf had ik al bedacht dat de 601 niet de meest handige vering layout heeft, daar de demper en rocker midden in het frame gemonteerd zijn. Een standaard accu past daar dus niet. Eerst gedacht over een accu in de rugzak, maar ik ben al topzwaar, en die draadjes...

Aan de slag dan maar, geinspireerd door deze built:
Afbeelding

Ik kan mij alleen niet helemaal vinden in de bevestiging via blindklinkmoeren in de onderbuis, dus ben maar aan het ontwerpen geslagen. De blauwe klemmen stabiliseren de verlengde bevestigingsplaat vanaf de bracket, en worden vastgezet met slangklemmen. Tegen de bevestigingsplaat kan nu de accu worden bevestigd met 2x M5 boutjes. Ook erg karig, dus om daar de kracht vanaf te halen gaan er nog een paar riemen omheen. Een en ander gaat beschermd worden door een alu bashguard, die ik weer aan de riem bevestig. Dit haalt geen lompe krachten van de accubehuizing, maar dempt wel de steenslag.

Een en ander kan ik op mijn werk realiseren, we hebben een paar 3D printers staan, en ik koop zelf bijna dagelijks lasersnij producten in. Dat is wel een voordeel! Ik ga het deze week even regelen, de werkelijk foto's komen nog.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Leuk project!
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Heel benieuwd hoe of dat gaat lukken.
Van een ebike zul je geen spijt krijgen, en zoals je weet ben ik daar sowieso een groot voorstander van onder bepaalde voorwaarden.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Goed bezig! Na de vorm te hebben gezien van L te M afgelopen week op Nijmegen ben ik wel bang dat ik dit jaar de rode lantaren van je over ga nemen. :-{
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Leuk project.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

:-q
Ik ben heel benieuwd naar dit project.
Hoe je het uitwerkt en hoe het in de praktijk uitpakt.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

De lijn van die e-601 is nog best wel mooi! Iig veel beter dan de meeste bikes die van zo'n ombouwkit worden voorzien.
En de accu zit laag, voor het zwaartepunt geen nadeel...

Ben benieuwd, zou mooi zijn als het zo wordt :-q
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Ik vind het in ieder geval een leuk project om mij even op uit te leven, en genoeg goede resultaten gezien om er vertrouwen in te hebben.

Ik ben zelf ook heel benieuwd hoe het gaat rijden in Finale Ligure. Ik denk dat ik het sleeptouw maar thuis laat, komt vast goed!
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Mooi project :-q

baron062 schreef: zo 19 februari 2023, 21:29

Ik ben zelf ook heel benieuwd hoe het gaat rijden in Finale Ligure.
Je zal even een gewenning hebben en daarna ben je verkocht aan het rijden op een E. :winkie:
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Dice Oldskool schreef: zo 19 februari 2023, 21:33 Mooi project :-q

baron062 schreef: zo 19 februari 2023, 21:29

Ik ben zelf ook heel benieuwd hoe het gaat rijden in Finale Ligure.
Je zal even een gewenning hebben en daarna ben je verkocht aan het rijden op een E. :winkie:
Dat is natuurlijk een levensgroot risico, en dan kan ik mij op geen forumritje neer vertonen... :((
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Wel als die forumritjes met minimaal 750hm in uitdagend terrein gehouden worden. :wink:
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

baron062 schreef: zo 19 februari 2023, 21:29 Ik denk dat ik het sleeptouw maar thuis laat, komt vast goed!
Nou hadden we gehoopt op de upliftkosten te besparen, dus neem dat sleeptouw maar lekker mee. :winkie:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Maar iemand moet toch omhoog knallen om bij DIN snel 3 espresso's te bestellen??? :~

Edit: de voorpret is officieel begonnen!
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

baron062 schreef: zo 19 februari 2023, 21:29 Ik vind het in ieder geval een leuk project om mij even op uit te leven, en genoeg goede resultaten gezien om er vertrouwen in te hebben.

Ik ben zelf ook heel benieuwd hoe het gaat rijden in Finale Ligure. Ik denk dat ik het sleeptouw maar thuis laat, komt vast goed!
Gewoon uit nieuwsgierigheid, waarom juist daar naar E-bike?
Ga je zelf omhoog fietsen, nee toch, gewoon met een shuttlebus?

En is die plek niet mega kwetsbaar? Elke rots, stronk, kei of steen bats je hem op, als je de rode/ zwarte lijnen pakt, en als je je bunnyhop net niet lekker hebt of simpelweg niet te hoppen valt ram je met een beetje peg die accu/ motor aan stukken.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Dutch schreef: zo 19 februari 2023, 22:58
baron062 schreef: zo 19 februari 2023, 21:29 Ik vind het in ieder geval een leuk project om mij even op uit te leven, en genoeg goede resultaten gezien om er vertrouwen in te hebben.

Ik ben zelf ook heel benieuwd hoe het gaat rijden in Finale Ligure. Ik denk dat ik het sleeptouw maar thuis laat, komt vast goed!
Gewoon uit nieuwsgierigheid, waarom juist daar naar E-bike?
Ga je zelf omhoog fietsen, nee toch, gewoon met een shuttlebus?

En is die plek niet mega kwetsbaar? Elke rots, stronk, kei of steen bats je hem op, als je de rode/ zwarte lijnen pakt, en als je je bunnyhop net niet lekker hebt of simpelweg niet te hoppen valt ram je met een beetje peg die accu/ motor aan stukken.
Er rijden daar genoeg shuttles, ik kom er niet voor het eerst. Je hebt mij gezien, ik ben een beetje "stevig" en daarnaast niet in geweldige conditie. Als je ene stukje kan trappen kan je meer juweeltjes ontdekken daar, er ligt het nodige moois waar je eerst bergop moet.

Kwa positie motor en accu: ik ben niet de beste daler vooral veroorzaakt door een visuele handicap (ca 20% zicht in mijn rechteroog). Wel skills, maar door het gebrek aan dieptezicht rijd ik niet zo hard. Dus ik gebruik niet superveel veerweg. Daarnaast is die Bafang een beproefd concept, en degelijk gebouwd. Dus als je het een beetje afschermd moet het kunnen denk ik.
Plaats reactie