Canyon Spectral 29 AL 7.9 GREEN VENOM

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
HVM
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 16:13
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 29
Contacteer:

wiely schreef:Mooi met die accenten.

Waarom heb je die xt der vervangen voor een slx?
Je wou de xt standaard houden voor een andere fiets?

Die XT derrie had een lange kooi. Die kan niet met een OneUp Rad cage uitgevoerd worden. Wou eigenlijk een Zee, maar die kooi is zo kort dat ik mij af vroeg of dat wel zou gaan werken met een 42t krans.

Verder gaat de ketting geleider er nog af ja. Maar ik moet even uitzoeken hoe dat precies moet. En de remote voor de Reverb gaat ook naar de andere kant van het stuur ja. Maar dan moet ik de kabel even anders laten lopen over de onderbuis, en daar was ik nog even te lui voor gisteren.
"Ik worstel en kom boven"
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4107
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Als het erg ruig wordt, dan is een chainguide nog steeds nodig bij een NW... Maar dan zou ik 1 met een topguide nemen.
⛧⛧⛧
maartenv
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2064
Lid geworden op: za 21 oktober 2006, 11:42
Mijn mountainbike: Neuron CF
Contacteer:

2 boutjes aan beide kanten los. Dan kun je de geleider er af halen. Daarna vanaf onderaf het bevestigings stuk eraf draaien
doezel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1594
Lid geworden op: ma 26 september 2011, 15:59
Mijn mountainbike: Evil the Following & Zealous Division & ProPAIN Rage

HVM schreef:
wiely schreef:Mooi met die accenten.

Waarom heb je die xt der vervangen voor een slx?
Je wou de xt standaard houden voor een andere fiets?

Die XT derrie had een lange kooi. Die kan niet met een OneUp Rad cage uitgevoerd worden. Wou eigenlijk een Zee, maar die kooi is zo kort dat ik mij af vroeg of dat wel zou gaan werken met een 42t krans.

Verder gaat de ketting geleider er nog af ja. Maar ik moet even uitzoeken hoe dat precies moet. En de remote voor de Reverb gaat ook naar de andere kant van het stuur ja. Maar dan moet ik de kabel even anders laten lopen over de onderbuis, en daar was ik nog even te lui voor gisteren.
Xt derrie heb je liever dan een Zee! En als je een radr cage had besteld had je meteen zowel de binnen- als de buitencage gehad.

En heb je er ook een 16t kransje tussen gezet?

Verder vind ik de bike met deze groene accenten stukken leuker dan alleen maar zwart. De crisis is voorbij, tijd om alles wat op te vrolijken! :tong
Crusher Propain Rage
Don't Shoot Evil The Following
Antibike Zealous Division
Gebruikersavatar
HVM
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 16:13
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 29
Contacteer:

Nog even een kleine update

De 35 mm korte stuurpen van Spanck beviel me toch niet helemaal. Net iets te kort en eigenlijk ook een beetje te groen. Ik heb de originele Iridium stem van Canyon er nu weer opgezet. Ziet er ook beter uit naar mijn mening. Ook heb ik het stuur wat ingekort naar 75 cm, was origineel 80. Heb nu het gevoel dat ik een stuk beter zit en klim zo.

Ook heb ik de Reverb remote verhuisd naar de linkerkant van het stuur en de kabel wat ingekort. En als laatste mijn oude spds er weer op. Klimmen bevalt mij een stuk beter met spd's. Een bij jumps heb ik het gevoel dat ik de fiets ook hoger de lucht in trek dan.

Al met al heb ik vandaag heerlijk een paar rondjes Schoorl gereden met deze setup en he bevalt me goed. Over twee weken een weekendje Luxemburg en daarna klaar maken voor de RDHF in Malmedy. En met deze fiets heb ik daar wel vertrouwen in nu.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Enige onhandige vindt ik nog het bedienen van beide CTD's. Zou mooi zijn als ik die allebei met één remote op het stuur zou kunnen bedienen.
"Ik worstel en kom boven"
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

HVM schreef: Enige onhandige vindt ik nog het bedienen van beide CTD's. Zou mooi zijn als ik die allebei met één remote op het stuur zou kunnen bedienen.
Scott Twinlock handle wellicht een optie?
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16845
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Voel je die behoefte om vaak te switchen dan? Moet zeggen dat ik de CTD vork echt alleen maar op Descent reed, op de Trail stand vond ik 'm al niet plush genoeg meer (zelfs op de D stand eigenlijk niet...).
En achter had ik ook de behoefte niet om te switchen: op de lokale rondjes op Trail, zodat-ie niet te snel wegzakt en net een iets steviger gevoel geeft. Ook zit ik dan minder snel met een pedaal aan de grond in de bocht.
En in de echte heuvelen staat de demper op Descent, voor maximale grip op klims en controle bergaf.
De Climb stand vind ik persoonlijk zinloos, behalve misschien op asfalt. Da's vrijwel een lockout.

Nou heb ik wel een andere fiets natuurlijk... ;-)
Maar ik kan me voorstellen dat mijn overwegingen voor meer bikes met Fox CTD vering gelden.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

In mijn Marin gebruikte ik de CTD op de demper ook regelmatig en dan tussen trail en descent. Op de descent-mode werd het erg plush en m.i. niet geschikt voor trails maar echt om af te dalen. Veersysteem van de fiets lijkt hier dus wel uit te maken.
Gebruikersavatar
HVM
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 16:13
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 29
Contacteer:

Ik gebruik de CTD zelfs op Schoorl wel hoor. Al switch ik eigenlijk alleen tussen 'trail' en 'descent'. Afdaling van 'de Nok' en de 'Zwarte Blink' zijn voor mij best de moeite waard om die stand te gebruiken en het zadel naar beneden te gooien. Ook de lange afdaling na de start bij de 'Waterleidingweg' gaat erg lekker op die manier.

Is die Scott Twinlock handle ook ergens los verkrijgbaar?
"Ik worstel en kom boven"
Mike91
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 19 april 2015, 20:09

Hele mooie fiets! Hoelang ben je trouwens? Zelf twijfel ik tussen een L en een XL
Gebruikersavatar
HVM
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 16:13
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 29
Contacteer:

Mike91 schreef:Hele mooie fiets! Hoelang ben je trouwens? Zelf twijfel ik tussen een L en een XL
Dank je. Ik ben zelf 1.88 lang. Houd er rekening mee dat je de Reverb maar tot een bepaalde hoogte in het frame kan steken he. De zadelpen heeft dus een minimale hoogte.
"Ik worstel en kom boven"
Amstellovic
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: za 27 maart 2010, 16:57

Prachtige fiets, met een nog mooiere toevoeging van details!
jakejatog
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 18:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR Expert Carbon 29er 2015

Gave bike! :-q
Stumpy

Epic! mijn oude ros
Gebruikersavatar
HVM
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 16:13
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 29
Contacteer:

Afgelopen weekend zijn we met een paar man ook afgedaald naar Luxemburg. We zaten in de jeugdherberg van Beauford. Erg goed geregeld daar en een fijne slaapplek. We hebben zaterdag meteen de route van Beauford en Bedorf gereden. Dat ging niet helemaal goed, want we hadden een bordje gemist en hebben daardoor veel asfalt gezien. Op een gegeven moment zijn we toen zelf maar ergens het bos in gedoken en zijn de route later weer tegen gekomen.

Maar wat een prachtige natuur daar zeg!! Om iedere hoek kom je wel weer een andere rotspartij tegen. Prachtig!

De volgende dag nog een keer de route van Beauford gedaan, en daarna die van Echternach. Helaas zit daar best wel veel asfalt in. Maar verderop op de route kom je nog een paar erg leuke afdalingen tegen (rokende remmen 8) ).

De Canyon heeft zich meer dan bewezen hier. Wat een heerlijke fiets zeg. Alleen de X-King achterband ben ik niet tevreden over. Te weinig grip daar in Luxemburg. Veel afdalingen met bladeren en natte stenen. En dat geeft geen vertrouwen in een snelle afdaling, en met klimmen slipte hij te vaak weg op de stenen. :(( Die ga ik dus vervangen voor ook een Mountain King.

Hier een paar plaatjes ter inspiratie:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
"Ik worstel en kom boven"
Gebruikersavatar
DuReal
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 909
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 18:51

Schitterend daar! Al benut je met de vaste routes niet helemaal de potentie van het gebied en je dikke bike!
Plaats reactie