Specialized Fatboy 2015

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
zenegroen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 1 maart 2011, 15:23

De totale optelsom is nogal heftig, 450 euro voor de vork, 90 voor de Fatsno en nog laten omspaken.. hoeveel werk is dat?
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

Spaken circa €35, arbeid circa €60
Vraag eens een paar offertes op. Zelf erg tevreden over het werk van Jelle van singlespeed maar er zijn zat aanbieders
zenegroen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 1 maart 2011, 15:23

Vanavond mijn velg ingepakt met verpakkingstape (had ik nog) en tubeless gemaakt.. na veel schudden is die nu dicht.. af en toe zucht die ergens en schud ik wat... we zullen zien!
zenegroen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 1 maart 2011, 15:23

Helaas geen succes! Hij bleef wel direct dicht maar blijkbaar is het niet luchtdicht.. ik ga nu opzoek naar 24" binnenbanden!
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2941
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

geduld!!, geruik even goede ductape, dan komt het goed. met die binnenband openknippen werkt ook goed volgens mij, maar weet niet hoe dat zit als je band gaat wisselen, of dat dan goed blijft zitten
Bird Aeris 9 blurple
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

zenegroen schreef:Helaas geen succes! Hij bleef wel direct dicht maar blijkbaar is het niet luchtdicht.. ik ga nu opzoek naar 24" binnenbanden!
Oppompen en ritje maken van een 15/20km. Werkte bij mij voor mn voorband
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4077
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Ik heb destijds opengeknipte nr 10 biba's van Schwalbe gebruik met AV op 70mm velgen van mijn Fatty.Gaat uitstekend en je kunt ze hergebruiken bij een wissel (het is in feite een rubberstrip die je met zeepsop schoonmaakt en weer terug legt) Wel netjes in het middennaadje knippen!
Autoventiel geeft veel meer lucht bij opblazen. Ik weer niet of het met 80mm velg nog net past ? Breder zal niet lukken.
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

MonkeyRider schreef:Ik heb destijds opengeknipte nr 10 biba's van Schwalbe gebruik met AV op 70mm velgen van mijn Fatty.Gaat uitstekend en je kunt ze hergebruiken bij een wissel (het is in feite een rubberstrip die je met zeepsop schoonmaakt en weer terug legt) Wel netjes in het middennaadje knippen!
Autoventiel geeft veel meer lucht bij opblazen. Ik weer niet of het met 80mm velg nog net past ? Breder zal niet lukken.
Daarom zijn er 24" Babyfatty biba's :-q
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4077
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

EL Maroq schreef:
MonkeyRider schreef:Ik heb destijds opengeknipte nr 10 biba's van Schwalbe gebruik met AV op 70mm velgen van mijn Fatty.Gaat uitstekend en je kunt ze hergebruiken bij een wissel (het is in feite een rubberstrip die je met zeepsop schoonmaakt en weer terug legt) Wel netjes in het middennaadje knippen!
Autoventiel geeft veel meer lucht bij opblazen. Ik weer niet of het met 80mm velg nog net past ? Breder zal niet lukken.
Daarom zijn er 24" Babyfatty biba's :-q
Oke ........slim, niet over nagedacht :-q
zenegroen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 1 maart 2011, 15:23

Dank u allen.. ik heb biba banden kunnen overnemen van forumlid die komen morgen binnen. Dan gaan we het verder proberen!

Vandaag toch XT remmen erop gezet, besteld via bikecomponents.de, 129,00 euro dat is echt geen geld! De Guide remmen bevielen eigenlijk best goed maar toch wou ik graag terug naar Shimano! Direct de leidingen e.d. ingekort heerlijk is dat toch!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2941
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

waarom liever de xt tov de guide?, gevoelskwestie?, ik ben van xtr naar de guide gegaan om de prestatie's, en wil niet meer terug
Bird Aeris 9 blurple
zenegroen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 1 maart 2011, 15:23

Gevoelskwestie inderdaad!
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2941
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

ok, binnenkort maar ff keer samen rondje trappen in hellendoorn ofzo?
Bird Aeris 9 blurple
zenegroen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 1 maart 2011, 15:23

Goed idee!!! Waar kom je zelf vandaan?
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2941
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Haaksbergen
Bird Aeris 9 blurple
Plaats reactie