Specialized Fatboy 2015

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
zenegroen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 1 maart 2011, 15:23

Zojuist bericht gehad kon de remmen Guide RSC geschikt overnemen van deze testbike dus helemaal blij!
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Grappig ding. Hoe doet ie 't bij Kerkweg of Dikke Steen omhoog?
Valt er wel mee te sturen op bijvoorbeeld de afdaling na de waterwinning (de eerste "gevaarlijke" afdaling)? En op het stukje singletrack met die drop off? Is zo`n fatbike dan niet erg log?
“Old, not obsolete”
zenegroen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 1 maart 2011, 15:23

Hey! Bij alle klimmen doet die perfect, gaat als een speer. Afdalen gaat ook goed, het insturen moet je aan wennen maar dan gaat het perfect. De dropoff gaat ook makkelijk, dit is mede te danken aan de carbon voorvork waardoor je het wiel ook makkelijk kunt optrekken.

De afdaling na waterwinning is dat die met al die grindstukken en mul zand? Waar ik normaal de lijnen exact moet opzoeken om niet grip kwijt te raken maakt het nu niet uit, je knalt gewoon overal over en doorheen.
Gebruikersavatar
QriZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 680
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 21:47
Mijn mountainbike: Specialized SJ Elite Carbon HT 29 2014

Wat moet dat heerlijk rijden zeg! Veel plezier ervan; erg gaaf ding!
Gaat het nu weer over het fietsen?
Gebruikersavatar
speedrider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1575
Lid geworden op: do 13 mei 2004, 01:12

Ik heb precies dezelfde bike en geloof me, je gaat hier heel veel plezier van hebben.
bij mij zitten de Tektro remmetje er nog op, maar die gaat spoedig vervangen worden. Die krengen blijven een beetje slepen af en toe en een paar mooie remmetjes is ook wel fijn.

Ook de binnenbanden gaan vervangen worden en ik heb nog veel geduld voor de Schwalbe Jumbo Jim 4.8 nodig.

Ga ook eens lekker op mul zand fietsen. Geen voetjes aan de vloer en niemand die je volgt :D :D
Life is short.....................enjoy it!!!
zenegroen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 1 maart 2011, 15:23

Dag Speedrider,

Ga je er van die 13F biba's in leggen? De Jumbo Jim had nog veel problemen las ik ergens?

Ik las dat je op biba's 800 gram kon winnen. Met overstap naar Jumbo Jim kom je ook op een besparing van 600 gram. Dit zijn relatief goedkope updates en zinvol voor meer rijplezier...
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2952
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Idd, veel voor relatief weinig. Ik heb velgen om laten spaken naar dt br 710, maxxis mammoth en tubeless, scheelde 2200 gram aan roterend gewicht tov origineel, dat was te merken!!!
Bird Aeris 9 blurple
zenegroen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 1 maart 2011, 15:23

Net even gekeken, huidige biba's zijn 490 gram. Ik ga 2 van die 13F versies bestellen dan kom ik op een besparing van 600 gram roterende massa. Dan vind ik het ook wel goed, vind hem zo al goed fietsen dus.

Vanavond gewogen, bike kwam op 13.9kg. Na de besparing een mooi gewicht van 13.3kg... Top toch!!
Gebruikersavatar
speedrider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1575
Lid geworden op: do 13 mei 2004, 01:12

zenegroen schreef:Dag Speedrider,

Ga je er van die 13F biba's in leggen? De Jumbo Jim had nog veel problemen las ik ergens?

Ik las dat je op biba's 800 gram kon winnen. Met overstap naar Jumbo Jim kom je ook op een besparing van 600 gram. Dit zijn relatief goedkope updates en zinvol voor meer rijplezier...
Ik heb voor de "Surly Fatbike Extra light tube 26 x 3.0/4.7" gekozen.
Zwaarder dan de 13F binnenbandjes, want ze wegen 315 gram per stuk.Maar met de 13F binnenbanden willen wel eens problemen zijn bij de fatbikes.

Er zijn naar het schijnt inderdaad veel problemen met de Jumbo Jim bandjes, dus moeten we even geduld hebben. Maar als ze leverbaar zijn kan er weer veel gewicht bespaard worden

Als upgrade heb ik ook blauw Surly velglint om de velgen gelegd. Veel mooier :-q en pas precies bij de decals
Laatst gewijzigd door speedrider op ma 15 juni 2015, 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Life is short.....................enjoy it!!!
Gebruikersavatar
Opperhoofd
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1814
Lid geworden op: vr 11 april 2003, 17:47
Mijn mountainbike: hangt op zolder aan de muur

Mooi ding.
Blijft de Camber wel "gewoon" in je quiver?

Hoe zit dat met lek rijden van die mega banden? Ben je wel even bezig of je moet een 150 grams patroon bij je hebben :roll: :lol:
Qua rolweerstand, lekbestendigheid en gewicht lijkt me tubeless bij die dikke banden een no-brainer (behalve de €€€ dan)
Ron_MTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: wo 19 februari 2014, 16:13
Mijn mountainbike: 2023 Mondraker F-Podium DC R

Alvast veel plezier ermee!
Herkenbaar verhaal... groeten van een mede Fatboy biker.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

zenegroen schreef:Hey! Bij alle klimmen doet die perfect, gaat als een speer. Afdalen gaat ook goed, het insturen moet je aan wennen maar dan gaat het perfect. De dropoff gaat ook makkelijk, dit is mede te danken aan de carbon voorvork waardoor je het wiel ook makkelijk kunt optrekken.

De afdaling na waterwinning is dat die met al die grindstukken en mul zand? Waar ik normaal de lijnen exact moet opzoeken om niet grip kwijt te raken maakt het nu niet uit, je knalt gewoon overal over en doorheen.
Goed om te horen dat de fiets het lekker doet op de Lemelerberg. Kan me idd wel voorstellen dat bij het beklimmen van Dikke Steen dat dit wel lekker gaat, geen last van de boomwortels gok ik zo. Wat betreft de afdaling die ik bedoel; idd degene met grind en het mulle zand. Om dat stuk goed door te komen moet je bewust de fiets door het grind sturen, zeker wanneer je snelheid hebt. Voelt wat tegennatuurlijk maar is wel de lijn om te volgen. Mijn topsnelheid ligt daar op zo'n 50km/h. Moet jij met je Fatbike ook wel kunnen halen. ;).

Het is dat ik er binnenkort al een ander project bij heb, en al 2 fietsen heb staan (incl. het nwe project zelfs 3) maar anders had zo'n Fatbike mij ook wel wat geleken. Gaan ze thuis echt niet goed vinden. ;).
“Old, not obsolete”
zenegroen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 1 maart 2011, 15:23

Gisteravond laatste ritje op de testbike, dit weekend is mijn eigen al klaar!!!

Afbeelding
zenegroen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 1 maart 2011, 15:23

Marco79 schreef:
zenegroen schreef:Hey! Bij alle klimmen doet die perfect, gaat als een speer. Afdalen gaat ook goed, het insturen moet je aan wennen maar dan gaat het perfect. De dropoff gaat ook makkelijk, dit is mede te danken aan de carbon voorvork waardoor je het wiel ook makkelijk kunt optrekken.

De afdaling na waterwinning is dat die met al die grindstukken en mul zand? Waar ik normaal de lijnen exact moet opzoeken om niet grip kwijt te raken maakt het nu niet uit, je knalt gewoon overal over en doorheen.
Goed om te horen dat de fiets het lekker doet op de Lemelerberg. Kan me idd wel voorstellen dat bij het beklimmen van Dikke Steen dat dit wel lekker gaat, geen last van de boomwortels gok ik zo. Wat betreft de afdaling die ik bedoel; idd degene met grind en het mulle zand. Om dat stuk goed door te komen moet je bewust de fiets door het grind sturen, zeker wanneer je snelheid hebt. Voelt wat tegennatuurlijk maar is wel de lijn om te volgen. Mijn topsnelheid ligt daar op zo'n 50km/h. Moet jij met je Fatbike ook wel kunnen halen. ;).

Het is dat ik er binnenkort al een ander project bij heb, en al 2 fietsen heb staan (incl. het nwe project zelfs 3) maar anders had zo'n Fatbike mij ook wel wat geleken. Gaan ze thuis echt niet goed vinden. ;).
Hey die afdaling is leuk! Maar 50 ga ik niet aantikken daar haha
Gebruikersavatar
SFrits
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: wo 9 april 2014, 17:22
Mijn mountainbike: Mach 4SL V2, Diverge comp

Mooie foto bij de dancekuil.

Ik heb deze fiets een tijdje te leen gehad omdat mij remmen waren opgestuurd naar de fabrikant. Geweldige fiets. Toendertijd ook de Beemd en Bergtocht vanuit Holten gefietst. Veel blubber op de route maar daar had ik geen last van. :-D
Hier ga je veel plezier aan beleven! :-q Mocht mijn budget het een keertje toelaten dan komt er vast nog eentje als tweede fiets.
Plaats reactie