Nog een Superfly! Update februari 2020

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
vndk
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: za 10 augustus 2013, 15:37
Mijn mountainbike: Deventer

ik train iedere dinsdagavond of ben aanwezig bij de clinics van DRV de Zwaluwen.
Eenmalig meedoen mag altijd. We beginnen altijd om 19 uur op de wielerbaan bij het Borgelerbad.
bregth
All rounder
All rounder
Berichten: 87
Lid geworden op: ma 23 juni 2014, 14:11
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.6

Update! Voorderailleur verwijderd en er een 1x10 setup van gemaakt. Voorderailleur gebruikte ik echt nooit dus eraf met dat ding. Voorblad is een 34t Absolute Black geworden. Fietst heerlijk! Drivetrain is een stuk stiller zo!
Wel even een stukje binnenband bij voorblad gemaakt. Eerste chainsuck schade zit er al op namelijk (nog van de 2x10 setup).

Verder nieuwe bandjes. Mountain King protection voor en X-king protection achter. Erg fijn! Zie onder de foto's.

Afbeelding

Afbeelding
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik zie deze nu pas, zit te denken aan eenzelfde setup voor mijn oranje SF7 die ik nu voor woonwerk gebruik. Paar vraagjes:
- Ging je linker crankarm er makkelijk af? Gewoon een kwestie van losdraaien, ook al zit-ie mogelijk erg vast?
- Absolute Black: Narrow-Wide?
- Nog aanpassingen aan kettinglijn gedaan?
- Stuitert-ie er nooit af?
Laatst gewijzigd door Kapitein Iglo op di 29 december 2015, 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Kapitein Iglo schreef:Ik zie deze nu pas, zit te denken aan eenzelfde setup voor mijn oranje SF7 die ik nu voor woonwerk gebruik. Paar vraagjes:
- Ging je linker crankarm er makkelijk af? Gewoon een kwestie van losdraaien, ook al zit-ie mogelijk erg vast?
- Absolute Black: Narrow-Wide?
- Nog aanpassingen aan kettinglijn gedaan?
- Stuitert-ie er nooit af?
Rij al een dikke anderhalf jaar 1x10 op mijn Canyon. Heb een 32t Absolute Black NW voorblad en een 40t blad achter erbij ipv de 11t.
Rij vrij regelmatig in de Loonse en Drunense Duinen, maar ook in de omgeving van Groesbeek ben ik zeker een keer of 4 per jaar te vinden. En in Spanje kom ik een paar keren per jaar en mijn ketting is er nog geen ene keer er van af gevallen. Ben er super tevreden over.

Ennuh.....een hele mooi bike hoor die SuperFly!!

:-q
bregth
All rounder
All rounder
Berichten: 87
Lid geworden op: ma 23 juni 2014, 14:11
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.6

Kapitein Iglo schreef:Ik zie deze nu pas, zit te denken aan eenzelfde setup voor mijn oranje SF7 die ik nu voor woonwerk gebruik. Paar vraagjes:
- Ging je linker crankarm er makkelijk af? Gewoon een kwestie van losdraaien, ook al zit-ie mogelijk erg vast?
- Absolute Black: Narrow-Wide?
- Nog aanpassingen aan kettinglijn gedaan?
- Stuitert-ie er nooit af?
Hi Capt. Iglo!

De antwoorden op je vragen:
- linker crankarm ging behoorlijk zwaar los, maar met een goede hefboom goed te doen
- Absolute black is inderdaad narrow wide
- Aanpassingen aan de kettinglijn: niks! Blad voor is ilv 36 nu 34 maar dat maakt maar weinig verschil voor de kettinglijn
- En eraf stuiteren? Tot nu toe nog maar 1x! En dat kwam door oud vet op het voorblad waardoor ketting bleef plakken. Verder gaat het echt super! In combinatie met de clutch achter nooit problemen.

Ik zag je probleem met je voorderailleur en vandaar ook mijn opmerking: maak er 1x10 van. Probleem opgelost :-)
Het bevalt mij echt heel goed. Kom eigenlijk nooit bereik tekort en het is ook makkelijker schoonmaken achteraf.

Groeten!
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Haha, de nieuwe Superfly blijft 2x10... Als de derailleurprobleempjes zijn opgelost. De 1x10 is voor de andere Superfly, die ik als woonwerkfiets gebruik. Misschien dan zelfs naar 38T...
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
arjan174
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: do 17 september 2009, 20:56
Mijn mountainbike: Heuvel fs 29 (Vitus Rapide fs)

Mooie fiets! Heb gisteren op de valreep zijn Ali broertje de superfly 6 gekocht. Opvallend vond ik ook dat ik nu een frame maat groter rijd dan normaal. Op de 2016 modellen staat ook 21,5 virtual 20,5 normal. Ik zit normaal goed op een 19'5 inch frame maar omdat ik met mijn relatief lange benen hart crank zadel op 83 cm zit was voor garantie dit aan de krappe kant. Mijn bovenlichaam zat op de 19'5 wel goed. Ik heb het opgelost met een stuurden van 80 mm wat m lekker wendbaar en zenuwachtig maakt .

Wat vind jij vd standaard wielen ? Ik heb zelf nog een lichte ryde tracé set in reparatie maar zodra terug ga ik er gelijk mee rijden.

Morgen eerste rit met de fiets . Maar in winkel viel mij gelijk de zit op die voelt gewoon goed.

Veel plezier met je aanwinst.
bregth
All rounder
All rounder
Berichten: 87
Lid geworden op: ma 23 juni 2014, 14:11
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.6

arjan174 schreef:Mooie fiets! Heb gisteren op de valreep zijn Ali broertje de superfly 6 gekocht. Opvallend vond ik ook dat ik nu een frame maat groter rijd dan normaal. Op de 2016 modellen staat ook 21,5 virtual 20,5 normal. Ik zit normaal goed op een 19'5 inch frame maar omdat ik met mijn relatief lange benen hart crank zadel op 83 cm zit was voor garantie dit aan de krappe kant. Mijn bovenlichaam zat op de 19'5 wel goed. Ik heb het opgelost met een stuurden van 80 mm wat m lekker wendbaar en zenuwachtig maakt .

Wat vind jij vd standaard wielen ? Ik heb zelf nog een lichte ryde tracé set in reparatie maar zodra terug ga ik er gelijk mee rijden.

Morgen eerste rit met de fiets . Maar in winkel viel mij gelijk de zit op die voelt gewoon goed.

Veel plezier met je aanwinst.
Hoi Arjan,

dank je wel! De standaard wielen zijn op zich ok. Maar ook niet meer dan dat. Ik ben aan het sparen voor een nieuw setje, maar er komt steeds wat tussen... je kent het vast wel! Iets met teveel hobby's hebben...
Maar plan is ook een setje Ryde velgen met Hope naven te laten spaken. En dan de huidige wielen als wintersetje te gebruiken.

En qua framemaat... tja ik had weinig te kiezen. Kwam al snel op de grootste framemaat uit :-)
bregth
All rounder
All rounder
Berichten: 87
Lid geworden op: ma 23 juni 2014, 14:11
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.6

Nieuwe pic in de startpost. Fiets is niet meer hetzelfde... ;-)
Plaats reactie