Rocky Mountain Altitude 750 650B

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2017
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Heb een middag op de 730 gereden, was niet weg van de vering, wat vind jij ervan? Verder superfiets die veel vertrouwen gaf.

Ps. Kleurstelling is erg fraai zo!
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

In vergelijk met de Salsa Spearfish geeft deze vorm van fully me we erg veel vertouwen waar het nodig is. Ben verder alleen maar een hardtail en starre bike gewend. Dus tot nu toe bevalt deze goed, bergop fietsen valt me tenminste niet tegen.
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4077
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Erg mooie fiets in deze strakke afbouw :-q
Ben benieuwd hoe 27.5 tov je 29 bevalt ?
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Weinig verschil te merken, door de grove dikke banden zit ik al bijna aan de omtrek van een 29er :winkie:
Stuurgedrag is wel ff wennen maar dat heeft meer met de geometrie te maken.
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Gebruikersavatar
lopezmobile
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 387
Lid geworden op: wo 29 september 2010, 18:05
Mijn mountainbike: Vassago, Voodoo, Kona, Surly

Hele mooi bak geworden!

En "toevallig" weet ik dat je met zo'n Altitude heel veel plezier kan/gaat beleven. Enjoy!
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Update;
Na een paar leuke tripjes buitenland ( Nideggen, Vogezen ) steeds meer lol op deze fiets, dus deze mocht wel eens wat ge-upgrade worden.

Dus al een tijdje naar een leuke wielset aan het zoeken, kwam me er toch een supermooi 9th-wave sete te koop. Beetje boven budget maar na verschillende goede geluiden over deze set toch maar aangeschaft. Wat vallen de banden toch mooi breed op deze brede, 29.5mm interne velgmaat!! Dit is een zeer stijve degelijke combi met de Hans Dampf 2.35 mm tubeless banden, geeft me enorm veel vertrouwen. Bijkomend voordeel is dat het een flinke gewichtsbesparing oplevert.

Toen de schakelarij onderhanden genomen, normaal esproken ben ik voorstander van Sram, nu had ik op deze fiets een mix van Shimano SLX en XT, op zich niet verkeerd maar ik wilde toch over op Sram.
Beetje lopen zoeken naar een 1x11 set en nu de "budget" versie van Sram op de markt is, voor de GX cassette en derrie gegaan met een shifter van X1.
Schakelt tot nu toe heerlijk, lange termijn moet zich nog uitwijzen.

Moest dus nog een 1x zoveel crank hebben die in dit frame paste, alleen was gebonden aan een 24 mm as. Er zit namelijk een Hope Pressfit Lager in met 24 mm aslagers en die wilde ik niet vervangen voor een PF30 van bijv. Sram omdat die kwalitatief gewoon een stuk minder is.
Crank gevonden van Race Face Aeffect, met een 30T blad

Ook al een tijdje helemaal over op Flats van DMR-Vault icm de 5/10's wat een hele fijne combi is.

Naar mijn idee moet de fiets er nu weer even tegen kunnen :wink: Binnenkort maar eens een dagje in het buitenland gaan testen :-q

Foto's;
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Gebruikersavatar
Cadexrider
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 565
Lid geworden op: do 17 april 2014, 19:32
Mijn mountainbike: Rocks;-)
Contacteer:

Erg dikke fiets hoor! Jammer dat er hier in NL weinig tracks zijn die daarom vragen...;-)
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Mooie wielen! Ik ben er ook erg tevreden over! En lekker lichtgewicht ja. Er staat ook en test van 9th Wave wielen in de Bike van deze maand. Ook zij zijn erg tevreden!
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Cadexrider schreef:Erg dikke fiets hoor! Jammer dat er hier in NL weinig tracks zijn die daarom vragen...;-)
Juist! Maar op twee uur rijden weer wel voldoende mogelijkheden, dus dan hebben we weer een reden om erop uit te gaan! Voor NL heb ik wel een andere fiets :wink:
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

KleinPalomino schreef:Mooie wielen! Ik ben er ook erg tevreden over! En lekker lichtgewicht ja. Er staat ook en test van 9th Wave wielen in de Bike van deze maand. Ook zij zijn erg tevreden!
Thanks, ga dat artikel even opsnorren :-q
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Het gaat wel om de 29inch versie en ik vermoed ook de asymmetrische velgen. Maar interessant om te lezen is dat ze onder de indruk van de bouw zijn en dat ze ook na intensief gebruik nog mooi rond zijn.
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Ik ga aankomend weekend een tripje buitenland doen. Hier op het lokale voelt het degelijk aan, heb het idee bochtjes strakker en scherper te kunnen nemen maar dat kan ook tussen de oren zitten :wink: . Dus na het weekend kan ik er pas echt iets over zeggen, wordt vervolgd...
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Gebruikersavatar
Cyclist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 21 april 2014, 17:02

Mooi setje 9th Wave wielen in een gave fiets :-q
Ik rij al bijna twee jaar met een setje 9th Wave DIRT-SL29 en ben er nog steeds zeer tevreden mee.
Strakke wielset die toch ook comfort biedt.
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Afgelopen zondag een geweldig tripje gehad in Duitsland, mooie singletracks met switsbacks die retescherp waren ( dat behoeft nog wat oefening :o )
Maar de 1x11 setup is voor mij een geniale uitvoering!! Met 30 t voor voldoende om de steile lange klimmen met 300 + hoogtemeters te rijden. Het schakelen van de Sram GX/X1 combinatie gaat prima, zeer direct en geen een keer problemen gehad met de werking.

De 9th-wave wielset icm de grove Hans Damf tubeless banden gaven me heel veel zekerheid, voelde heerlijk stijf aan en ook het klimmen ermee ging prima doordat de fiets in totaal toch wel wat gewicht kwijt was. Banden op 1.7 / 1.8 bar, konden wellicht nog wat minder maar op zich had ik niet t idee dat deze te hard stonden. Gewoon prima grip op deze manier.

Fietsje is weer helemaal naar mijn zin.
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Plaats reactie