Cubanisto Niner Air9

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
Gary Visser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 705
Lid geworden op: zo 27 januari 2008, 23:25
Mijn mountainbike: 9er O2 x2

Knappe bike! Ik heb de carbon versie, moondust blijft één van de mooiste kleuren van Niner. Mag ik vragen waar je het frame gevonden hebt (eventueel via pb)?
Gebruikersavatar
Mudface
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: za 15 december 2007, 15:40
Mijn mountainbike: Cubanisto Niner Air9 rigid '13 + Mikkeller Niner Air9 RDO '15 + Orbea OIZ M Pro TR Raw '22

mats22 schreef:
nightcrawl schreef:Deze kleur zie je niet zo vaak. Vind ik erg mooi!
Ja je zou bijna een van je zwarte parels inruilen he,.........trouwens voor de weigtweenies wat weegt die Cubanisto Niner ?

Met de SiD woog-ie vorig jaar net iets meer dan 9k, dus zal met de starre vork iets boven de 8k zitten. Zelf weeg ik ook maar 66 :tong Blijkbaar ben ik niet ZO op het gewicht dat ik thuis een weeginstrument heb, dus zal 'm nog eens wegen als ik bij m'n LBS ben. Daar komt-ie trouwens ook vandaan: Sector2Bikes in Elst (Utrecht)
nightcrawl
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1270
Lid geworden op: ma 20 oktober 2008, 21:01
Mijn mountainbike: Niner Jet 9 RDO / Niner Air 9 RDO / YT Capra Pro Race 29 / YT Jeffsy Pro Race 29

mats22 schreef:
nightcrawl schreef:Deze kleur zie je niet zo vaak. Vind ik erg mooi!
Ja je zou bijna een van je zwarte parels inruilen he,.........trouwens voor de weigtweenies wat weegt die Cubanisto Niner ?
Heb inmiddels ook een rood exemplaar :P
Pedal damn it!!
Gebruikersavatar
mats22
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1298
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 16:34
Mijn mountainbike: Niner air 9 RDO met lefty, Storck, Rose carbon pro

Mudface schreef:
mats22 schreef:Mooie Niner, je kan trouwens met beleid en een goede plastic hamer voorzichtig de deuk herstellen zodat je deze weer optimaal kan gebruiken. Indien dit fout gaat heb ik nog wel tegen kleine vergoeding een gebruikte Crest velg liggen voor je zonder sticker voor een nog strakker uiterlijk van je bike.
( indien je goedkoop/scherpe prijs een nieuwe velg wilt pb mij maar, aanbieding alleen voor Niner bikers trouwens ) 8)
Thanks! Heb al even zitten hameren destijds, maar zoals ik typte bevalt die biba ook wel aardig. Ben niet meer zo anti-stickah als vroegah. M'n volgende set krijgt custom stickies, liefst in dat spiegelzilver dat ik ook op m'n cranks heb. Tzt ff met wheel-tec mailen.

Komt een PB-tje jouw kant op vanavond voor die used Crest.
Leuk om elkaar te ontmoeten succes met het omzetten van je velg 8)
Mijn bike gaat harder dan ik kan.....
Gebruikersavatar
Mudface
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: za 15 december 2007, 15:40
Mijn mountainbike: Cubanisto Niner Air9 rigid '13 + Mikkeller Niner Air9 RDO '15 + Orbea OIZ M Pro TR Raw '22

Update mei 2016
  • Afgelopen winter m'n lakschades laten spot-repairen bij BCP in 's Gravenzande en hele frame nieuwe dubbele clearcoat gegeven. De blanke laag die er af-fabriek op zat was aan de dunne kant. M'n frame ziet er weer bijna als nieuw uit. Thanks Brady!

    Inmiddels alweer een tijdje onderweg met de Crest die ik van Mats22 heb overgenomen. Stealth ZTR-decals erop geplakt. Bijna onzichtbaar zijn die, maar ik hou wel van sober en chique :winkie:

    Nieuwe RDO-zadelpen past ook in dat plaatje en geeft echt wel wat meer comfort, waar m'n lijf me na de eerste marathons als M2-master dankbaar voor blijkt. Aangeschaft na andere fietspositie agv consult sportarts Papendal inzake zitvlak-blessure. Cyste net naast zitbotje. Jarenlang te smal gereden (130 ipv 143) en die billetjes te slecht verzorgd. Nu dus minder setback en binnenzooltje 3mm links om beenlengte-verschil te compenseren en bekken beter symmetrisch te laten bewegen. Had ik eerder moeten doen, want wordt nu waarschijnlijk toch snijden :bier: .

    Matching RDO-stuurtje ingekort tot 670mm en ipv Ritchey-foamgrips weer terug naar ESI-siliconen, maar dan de ergo-versie. Die is net zo dik als de chunky, maar heeft bij de muis van de hand de diameter van de racers edge en dat zit lekker. Nog meer stuurgevoel.
Some pics

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Ziet er absoluut niet verkeerd uit :-q
Gebruikersavatar
ivocare
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 724
Lid geworden op: ma 3 november 2014, 17:48

Als ik dit frame oooit tegen kom in de maat L dan krijg ik een zwak moment en ga ik ervoor. Hij ziet er weer top uit!
Gebruikersavatar
Mudface
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: za 15 december 2007, 15:40
Mijn mountainbike: Cubanisto Niner Air9 rigid '13 + Mikkeller Niner Air9 RDO '15 + Orbea OIZ M Pro TR Raw '22

Bijna 5 jaar later! Time's fun when you're having flies. En nog steeds verzot op dit fietsje...

Sinds 2017 staat-ie permanent op de rigid vork en gebruik ik 'm vooral voor gravelrides en klimtraininkjes. Dat gaat lekker met zo'n starre +/- 8kg :winkie:

Paar autobahn-marathons op gereden en 1 keer de MBC-cyclo hier verderop, precies in het jaar dat we voor het eerst over de 'nieuwe' routes gingen. Was wel ff flink stuiteren over die remkuilen, maar bergop sjeesde ik iedereen voorbij!

Dat jaar ook een Air9 RDO opgebouwd, met een beetje veerweg. Gaaf ding, SYS volgt nog wel eens.

Eerst deze. Met minimale updates eigenlijk:
Matching stuurpen, Brooks Cambium C13 carved carbon, stickers weer van de velgen getrokken en een fijne k-Edge voor de 830. 11-25-cassette kwam ik toch moeilijk mee boven soms dus weer vervangen door een SLX 11-36. O ja, ThunderBurts rollen als een malle en worden steeds maller naarmate het loopvlak slijt :-q

New pix, same wall

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog een paar uit de oude doos... 2014 of 15 denk...

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Een Niner is altijd goed natuurlijk! En die RDO carbon zadelpen geeft volgens mij ook duidelijk meer comfort.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Mooi werk. Ik ken het, heb nu ook al een poosjes een vaste vork in mijn Air9 carbon. Eigenlijk voor de strandraces, maar we weten allemaal waarom dat niet doorgaat. Nu met Vittoria Terreno als Gravelgrinder. Supersnel in de sprint
Gebruikersavatar
ivocare
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 724
Lid geworden op: ma 3 november 2014, 17:48

Ik blijf erbij, nog steeds een van de mooiste Niner frames ooit in deze kleuren. Nooit meer weg doen. :-q
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Mooi zo met de Niner vork, heel clean strak fietsje. Dat gewicht maakt klimmen spontaan leuk. :-D
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2468
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Erg mooi idd. En met deze kleuren absoluut geen “grijze” bike.

Zag ik deze Niner soms vorige week zaterdag op rondje Appelscha?

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Mudface
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: za 15 december 2007, 15:40
Mijn mountainbike: Cubanisto Niner Air9 rigid '13 + Mikkeller Niner Air9 RDO '15 + Orbea OIZ M Pro TR Raw '22

Appelscha... nee dat was ik niet, kom de laatste maanden echt nergens meer :roll:

Vermaak me nog prima hier op de Utrechtse Heuvelrug, lang niet alle paadjes gereden. Momenteel alleen stroken die ik op m'n duimpje ken. Vlakbij bijvoorbeeld een lusje onverhard omhoog 25hm en over de weg weer naar beneden. Die pak ik met een intervaltraining zes keer ofzo. Wordt best detail-technisch dan om de snelste lijn te pakken. En vol omhoog blijft vol omhoog, dus pijn doet het toch wel. Gaat alleen een stuk vlotter. Weeg zelf ook maar 62, dat scheelt.

@ivocare Thanks vind ik ook en het is absoluut een blijvertje!!
@aD58 Zeker weten, unstiff carbon, of op z'n Vlaams 'tis gene stijve zunne'
Plaats reactie