Pace RC129 - opnieuw opgebouwd p.23

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Nee, hij is idd niet te koop.
Àls hij al ooit te koop zou komen zou het zijn voor de switch naar een frame dat voor dropbar ontworpen is. Zoals hij nu is ben ik er blij mee, maar het is natuurlijk geen echt wegframe dus ik moest wat compromissen sluiten bij die ombouw. Ik ontkom niet aan een kort steil pennetje met wat spacers omdat het stuur anders te ver weg en te laag komt te staan. Ook kan er maar één bidonhouder op, en zitten er geen nokjes voor een drager op. Zaken die mijn ideale wegframe wel zou hebben.

Maar ik heb de laatste jaren zoveel frames ge- en verkocht en fietsen opgebouwd dat zelfs mijn zeer tolerante vriendin waarschijnlijk moeilijk gaat doen als ik nu zou opperen om de Pace te vervangen.
En tsja, dat kan ik nog begrijpen ook :D

De e-mtb is de vervanger voor mijn fully (de Banshee), in de rest van de stal komt geen verandering:
- Snowdon hardtail voor de afwisseling, de winter en gezamenlijke vakanties.
- Pace "racer" voor mooi weer-wegritten.
- Dahon vouw-dropbar-mtb voor minder mooi weer wegritten en af en toe wat commuteren icm de trein.
- Commençal speelfietsje om wat in de buurt te klooien in een verloren uurtje (daarvan speel ik wel met het idee om 'm eventueel weg te doen, maar ik ben er nog niet over uit).
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Zei ik hierboven nog dat de Pace niet te koop was, dat is nu veranderd...
Hoe mooi ik het frame ook vind, het is geen frame voor dropbar. Dat betekent een stapel spacers en steile stuurpen om goed te zitten. Smallere banden dan de Supermoto's staan niet in een vork en frame met deze ruimte, maar op de smalle DT velgen vallen die 2.35 banden niet ideaal. Ook het maar één bidon mee kunnen nemen stoorde me, ik wil geen rugzak om op een "racefiets".
Want dat is het voor mij, een comfortabel-sportieve wegfiets. Veel onverhard doe ik er niet mee.

Dus er komt een dropbar-specifiek frame aan. De huidige gravelracer-trend biedt keus genoeg in comfortabele dropbarfietsen, met een relaxte geo. Ik hou van staal, en ben op de Genesis Fugio uitgekomen. De 2018 kleurstelling sprak me meer aan dan die van het nieuwe model (los frame, de complete fietsen hebben andere kleuren) dus het was even zoeken naar een shop die er nog een in S kon leveren.
Da's gelukt, als het goed is komt het vandaag binnen... :D

Sys volgt, al vermoed ik dat de opbouw misschien nog ff gaat duren. De Pace ga ik binnenkort demonteren en dan gaat dat juweeltje in de verkoop (frame en vork).
Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Mooi man!
Slimme keus om voor een dedicated gravel te gaan.
Ik heb jaren op allerlei eigen creaties gereden omdat er niks te koop was met voldoende brede banden, dropbar en relaxte houding.
Dat was het allemaal toch net niet en ziet er ook een beetje raar uit.
Deze kleurstelling is echt een hele mooie :-q
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Maar ik heb de laatste jaren zoveel frames ge- en verkocht en fietsen opgebouwd dat zelfs mijn zeer tolerante vriendin waarschijnlijk moeilijk gaat doen als ik nu zou opperen om de Pace te vervangen.
En tsja, dat kan ik nog begrijpen ook :D
he ho, en dit hierboven dan, hoe zit het daarmee? :x
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Klein meevallertje gehad :tong
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

kermit schreef: za 8 december 2018, 13:28 Klein meevallertje gehad :tong
Andere vriendin? :o
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

haha, hopelijk nu een fietsvriendelijke....? :tong
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

kermit schreef: za 8 december 2018, 13:28 Klein meevallertje gehad :tong
je hebt natuurlijk die groene commencal verkocht :D
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Dat, en 12,5 jaar bij dezelfde baas ;-)
En geen kwaad woord over mijn vriendin hoor, toppertje! :kiss:

Hij is al binnen trouwens... :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2464
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Toch wel zo’n 4 maanden volgehouden om geen nieuw frame te kopen :D
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1444
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

kermit schreef: za 8 december 2018, 12:42 Zei ik hierboven nog dat de Pace niet te koop was, dat is nu veranderd...
Hoe mooi ik het frame ook vind, het is geen frame voor dropbar. Dat betekent een stapel spacers en steile stuurpen om goed te zitten. Smallere banden dan de Supermoto's staan niet in een vork en frame met deze ruimte, maar op de smalle DT velgen vallen die 2.35 banden niet ideaal. Ook het maar één bidon mee kunnen nemen stoorde me, ik wil geen rugzak om op een "racefiets".
Want dat is het voor mij, een comfortabel-sportieve wegfiets. Veel onverhard doe ik er niet mee.

Dus er komt een dropbar-specifiek frame aan. De huidige gravelracer-trend biedt keus genoeg in comfortabele dropbarfietsen, met een relaxte geo. Ik hou van staal, en ben op de Genesis Fugio uitgekomen. De 2018 kleurstelling sprak me meer aan dan die van het nieuwe model (los frame, de complete fietsen hebben andere kleuren) dus het was even zoeken naar een shop die er nog een in S kon leveren.
Da's gelukt, als het goed is komt het vandaag binnen... :D

Sys volgt, al vermoed ik dat de opbouw misschien nog ff gaat duren. De Pace ga ik binnenkort demonteren en dan gaat dat juweeltje in de verkoop (frame en vork).
Afbeelding
Toch wel een beetje teleurgesteld dat je de Pace in de verkoop gooit. Maar met een nieuwe built maak je dan weer een beetje goed.
Maar foto van je nieuwe frame maatje dranghek. Ik mag toch hopen dat ie in S er een stukje beter uitziet.....

Hoe dan ook kijk weer erg uit naar de nieuwe SYS
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Nou, dit frame heeft een hele tijd in de opslag gelegen... Verkoop vlotte niet zo, we zijn verhuist met alle poespas eromheen, dus hup, in het Allsafe hok ermee :D

Maar nu mijn vouw-mtb verkocht is is er weer een plekje vrij in de garage. Dus deze beauty weer tevoorschijn gehaald om binnenkort te reanimeren. DT wielsetje gescoord (30mm) en voor de rest heb ik alles nog liggen. Opbouw zal dus lijken op de eerdere setup met mtb-stuur.
- Thomson pennen
- carbon Syncros stuurtje
- DT M1900 wielen
- X0 9-speed schakelspul
- SLX remmen (oude type)

Ik had al een hele tijd geleden een Middleburn crank overgenomen van een medeforummer, denk dat ik die hiervoor ga gebruiken.

Twijfel nog over de bandjes, iig iets uit de voorraadbak want buiten die wieltjes wil ik hier geen extra budget voor vrijmaken.
Supermoto's en/of Michelin Wildracer/Force AM combo dus. Misschien eens de Force voorop en een SM achter proberen? Op de huidige droge paden wellicht best te doen.

Maar goed , eerst wachten op de wielen, daarna wordt vervolgd....
(RCZ, dus kan even duren... :roll: :D ).
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1444
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

Vind ik je mooiste frame dus top dat ie weer in gebruik genomen gaat worden. :-q
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Thanks!

Toen ik hem eenmaal thuis had kon ik er natuurlijk toch niet afblijven dus heb alvast aan een paar schroefjes gedraaid :-D

Afbeelding

Britse crank op Brits frame (nou ja, bedacht in GB dan...)
Afbeelding

Vrees niet, ik heb ook nog zwarte zadeltjes liggen ;-)
Afbeelding

Irritante kabelgeleiders, de remleiding moet dus los om hier doorheen te kunnen. Dat vind ik van die kleinigheden waarvan ik me afvraag hoe iemand erbij komt om het zo te bedenken... :roll:
Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Dit is zo een tijdloos frame die je eigenlijk altijd wel erbij kan hebben en stiekem niet weg wilt doen, toch? Je mag blij zijn dat hij niet verkocht is hehe (ja ik twijfelde destijds even maar had al teveel in huis).
Plaats reactie