Canyon LUX CF 9.9 2016 na upgrade 10.160 gram

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
sjezer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: ma 21 augustus 2006, 18:13

Ik heb een Canyon Lux van het 1e jaar. Topfiets. Herken wel de grillen van de Twinlock op de veringen. Ooit na het inkorten van de kabels een heel gevecht mee gehad. Uiteindelijk prima opgelost door Canyon Eindhoven.
t-8one
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 753
Lid geworden op: za 17 september 2005, 19:25
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei & Salsa Moto Rapido
Contacteer:

Hoe is jullie ervaring met de duurzaamheid van de lagers? Bij mij moesten na 6mnd al alle lagers vervangen worden, volgens Canyon omdat ik te veel in de regen rijdt/te veel water gebruik bij het schoonmaken. Beide zou best kunnen kloppen, maar ik was wel lichtelijk teleurgesteld in de duurzaamheid van deze onderdelen.
Tegenwoordig maak ik de fiets schoon me muckoff en een spons en niet meer met een tuinslang, in de hoop dat hierdoor de lagers langer meegaan.
Twentse Rosser
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: do 10 november 2016, 17:50

Daarnaast ben ik ook ff benieuwd naar de weerstand van het frame en de lak tegen steenslag, met name op de onderbuis. Mijn huidige alu hardtail is op de onderste 20 cm flink toegetakeld. Op zichzelf kan ik daar mee leven (had het maar geen mountainbike moeten worden :tong ), maar bij een nieuwe fiets zou ik het graag wat minder zien. Of het voorkomen met een beschermlaagje bijv.
robertbrand
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 855
Lid geworden op: do 1 september 2005, 12:24
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel Hi-mod 1
Contacteer:

Bij Canyon zit er een standaard beschermsticker op. Ben de Mont Ventoux afgekomen met grote scherpe stenen, en eigenlijk geen schade, wel aan de velgen helaas.
Alpencross 2011

http://www.youtube.com/watch?v=3aEzhsE7 ... plpp_video" onclick="window.open(this.href);return false;
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Lagers heb ik 1x vervangen, bij het hele jaar rond gebruik, ook in de stevige modder. Hoort erbij.
Van steenslag 'geen last', maar wel aanwezig, tgv niets-ontziend gebruik in losse stenen etc. Daar was 'ie ook MTB voor geworden... Dus gewoon.
Vorkpoten RS-1 ook niet extra kwetsbaar, 1 miniem oppervlakkig 'krasje' (te groot woord), onzichtbaar bijgewerkt, fijn geschuurd, door LBS.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
t-8one
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 753
Lid geworden op: za 17 september 2005, 19:25
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei & Salsa Moto Rapido
Contacteer:

aurelius schreef:Lagers heb ik 1x vervangen, bij het hele jaar rond gebruik, ook in de stevige modder. Hoort erbij.
Van steenslag 'geen last', maar wel aanwezig, tgv niets-ontziend gebruik in losse stenen etc. Daar was 'ie ook MTB voor geworden... Dus gewoon.
Vorkpoten RS-1 ook niet extra kwetsbaar, 1 miniem oppervlakkig 'krasje' (te groot woord), onzichtbaar bijgewerkt, fijn geschuurd, door LBS.
Heb je de lagers van de achterbrug zelf vervangen? Weet je toevallig welke typenummers lagers het zijn?
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Mijn LBS laten doen, wel zelf besteld: Canyon gemaild dat ik lagers wilde hebben. Zij mailen je een 'bouwtekening' met allemaal nummers die vastzitten met lijntjes aan onderdelen. Je geeft die nummertjes door van de dingen die je wil bestellen en het wordt je toegestuurd, heel simpel systeem. Dus ook als je geen idee zou hebben van hoe het ding heet wat je nodig hebt: aanwijzen op de tekening, bijbehorend nummertje noemen, et voila.

Maar misschien dat we dit soort conversaties verder moeten gaan voeren in het Canyon topic, want we vervuilen steeds meer het topic van @robertbrand!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
bongo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 455
Lid geworden op: ma 30 juli 2012, 10:33

bongo schreef:Hier ook sterke interesse in Scalpel of Lux ter vervanging van mijn Cube AMS. Kijk zaterdag ook nog naar de FS-i, maar ik vind inderdaad het ontbreken van de scherpe randjes aan achterzijde erg prettig rijden.....
....En kogel door de kerk. Deze ochtend bij mijn FM Martens zowel op FS-i als Scalpel gereden. Alhoewel de FS-i echt wel overtuigend rijdt, lekker strak en licht is, veel feedback geeft en mij zeker aan het twijfelen heeft gebracht, heb ik toch gekozen voor de Scalpel Si Carbon 1. Ook die rijdt erg lekker en geeft net even dat comfort aan de achterkant dat ik zeker na een uur knallen wel lekkerder vind........En die rijderservaring zal de Lux zeker ook geven, want daar ging dit topic over :oops:
Plaats reactie