2Souls SlimJim Custom Project

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Scale60
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 373
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 16:18
Mijn mountainbike: On*One 456EVO2 :)

Mooi gedaan zeg :-q
bobberbarry
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: zo 28 november 2010, 14:16
Mijn mountainbike: Cube LTD - 2 souls slim jim custom ( building)

AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Afmontage

-Frame
2souls SlimJim maat M
FSA zadelpen
Ritchey Zadel Classic

-Groepset
GX Sram 1x11 speed
GX Crank 11 speed 32 tands 175 mm
Gxp lager pressfitt


-Voorvork
RockShox Revelation RLT 29"(20mm steekas!!!)

-Wielset
Bor velgen
Sapim spaken
142x12 achternaaf
Hope Pro 4 Naven
29x23 WTB "Vigilante"

-Remmen
Hope Tech 2 E4
Hope remschijven Floating 180mm zwart

-Stuur
FSA Afterburner 680mm
stuurpen FSA Afterburner 70mm
Hope Spacerset
Hope balhoofdset
Richchey handvatten
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

Erg mooi geworden... :-q

Om toch wat te zeuren... :lol: . Ik zou een iets breder stuur monteren (720 of 740mm), of je remhendels iets naar binnen monteren. Eigenlijk zul je meer profijt van een iets breder stuur hebben op zo'n fiets. 680mm is toch wat aan de smalle kant op zo'n fiets lijkt mij. En je remhendels zitten nu niet helemaal lekker gemonteerd t.o.v. je wijsvinger om lekker mee te remmen. Nu kom je niet lekker uit om met je wijsvinger (en eventueel middelvinger erbij) te remmen en schakelen zonder je handen steeds te moeten verplaatsen... En eigenlijk hoort er straks ook wel een dropper in als je hem "echt" wil gaan gebruiken... :)
Scale60
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 373
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 16:18
Mijn mountainbike: On*One 456EVO2 :)

Oeff mooie creatie
Ben eigenlijk ook met Suntoro eens wat betreft breedte vannde stuur. Maar verders erg mooi geworden.
En al ermee gereden?
Dubber
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2392
Lid geworden op: za 2 januari 2010, 23:38
Mijn mountainbike: too much to list :)

Je kan het met de stelregel eens zijn die inderdaad vaak opgaat... Echter: Barry is nu eenmaal niet de grootste en gezien de framemaat zou ook een dergelijk breed stuur volledig uit verhouding zijn. Specifiek daarom heeft Barry er voor gekozen een niet al te breed stuur te willen, ik denk ook dat je de persoon zou moeten zien op de fiets en dan kom je al heel snel tot de conclusie dat nog breder wel raar oogt ;)
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

Ok, maar de opmerking was ook vanwege de positie van de remhendels t.o.v. van de grips en de bobberbarry vroeg ook om reacties en meningen in zijn start post. Het was maar een tip hoor voor de bobberbarry. Hendels staan ook erg ver van de grips af, wat verondersteld dat bobberbarry lange vingers heeft... Overigens ben ik ook niet groot en dankzij de tips van Maichel Lemmens tijdens een enduro clinic in 2012 heb ik toendertijd ook de positie en reach van mijn remmen gewijzigd en een iets breder stuur gemonteerd... ;). Kan me niet voorstellen dat bobberbarry kleiner is dan mij (1.65m), gezien de hoogte van het zadel...

Maar in dat geval zou ik de remmen toch iets naar binnen zetten i.c.m. de shifters. 1 a 2 cm. Door de reach van de Hope remhendels iets dichterbij in te stellen zul je met kortere vingers ook beter kunnen remmen. Die stelschroeven (waaronder reach) zitten er niet voor niets op die Hope remmen. Op de uiteindes van de remhendels zou je ook mooier kunnen doseren met remmen i.p.v. dichter bij het scharnierpunt. Maargoed iedereen moet het voor zichzelf weten natuurlijk zoals hij/zij wil remmen. Ik zou het gewoon eens proberen in de toekomst dan wellicht...
Dubber
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2392
Lid geworden op: za 2 januari 2010, 23:38
Mijn mountainbike: too much to list :)

Tsja, hier stond de fiets net 5 minuten in elkaar. De finetuning komt altijd later, als je als een klein kind staat te springen "omdat ie af is" wil je gewoon een mooie fotoreeks maken en daarna komen de voorkeursinstellingen wel. Alhoewel... Barry had 2 mooie biertjes meegenomen, geheel volgens afspraak ;)
Scale60
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 373
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 16:18
Mijn mountainbike: On*One 456EVO2 :)

Mijn reactie was ook in kader van de remgrepen maar ik kan me zekers ook voorstellen dat hij zo snel mogelijk foto's wilde schieten van deze prachtige creatie :-q
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1443
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

Kwa breedte moet je gewoon doen wat fijn voelt.
Is ook wel grappig hoe brede sturen nu ook gehypt worden. Tot een paar jaar terug nog waren sturen smaller dan 70 de norm.........
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Hele mooie fiets, daar ga je veel plezier op hebben.

En met elk stuur 8). Ik ben het wel met Suntoro eens, ieder heeft zijn voorkeuren, maar de remmen zoals in de foto kunnen bijna niet optimaal zijn. De positie van de remhendel ten opzicht van het handvat is niet afhankelijk van de breedte van het stuur. Ik heb deze Hope remmen ook en die bouwen heel breed, de remhendel steekt ver naar buiten vanaf de stuurklem.

Ik zet eerst met de reach knop de afstand goed voor de lengte van mijn vingers. Dan lijn ik het uiteinde van de remhendel op met mijn uitgestoken wijsvinger voor maximale hefboom. Met mijn medium handen komt de stuurklem dan 6 tot 8 cm naar binnen vanaf einde van het handvat.

Hier te zien: http://gallery.mtbr.com/data/mtbr/2512/IMG_55651.JPG

Met deze set-up kan ik als zware jongen ook in de Ardennen, Harz en Alpen bijna alles met 1 vinger remmen. Probeer het eens, 4 vingers om je stuur en 1 op de rem geeft veel controle in technische passages.

Er zijn ook nadelen. Ik kan mijn Hopes zo niet op alle sturen monteren, zoveel ruimte is er niet altijd. Maar een Gripshifter past wel goed tussen rem en handvat zodat je Hopes ook met twisters kunt rijden. YMMV

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Het is een heul schôn fietske! :-q
Maar het nadeel van fietsen zoals deze die erg zorgvuldig samengesteld zijn is dat kleine details die net wat minder zijn wel meer opvallen ;-)

Meestal vind ik het niet zo boeiend wat voor kleur de binnenpoten van een vork hebben, maar hier zouden zwarte denk ik de fiets nòg wat mooier maken.
Qua stuurbreedte: uiteraard lekker doen wat goed voelt. Maar ook voor de kleinere medemens kan het zonder problemen nog wat breder, ik ben zelf 1.70m en op al mijn bikes zitten 75cm sturen. Nadat ik er een op mijn nieuwste aanwinst had gezet en er mee gereden had heb ik op de andere fietsen de 71cm sturen ook vervangen door 75cm, zo goed beviel het.

Magoed, nogmaals: gewoon je eigen gevoel volgen.
En een breder stuur kan altijd nog, als er iets simpel te vervangen is...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
bobberbarry
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: zo 28 november 2010, 14:16
Mijn mountainbike: Cube LTD - 2 souls slim jim custom ( building)

Allemaal bedankt voor jullie reacties.
Foto's zijn zoals Dubber al zei voor de finetunning genomen met een pilske.
Remhendels staan dus idd niet goed afgesteld op foto's (goed gezien) ook net als de hoogte zadel.
En breedte van stuur .... ja das toch mijn persoonlijk voorkeur.
Al paar keer in bos uitgelaten.
Moet zeggen dat hij gelijk al vertrouwd aan voelde en zeer goed wendbaar is.
Wel even moeten wennen aan de remkracht.

Ben zeer tevreden! !!
doezel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1594
Lid geworden op: ma 26 september 2011, 15:59
Mijn mountainbike: Evil the Following & Zealous Division & ProPAIN Rage

Nice!

Alleen zijn het volgens mij M4 klauwen, niet E4.

En tevens zou ik de achterste remleiding even lang maken als de shifterkabel. Ziet er een stuk opgeruimder uit dan.
Voorste remleiding zou ik de aansluiting iets verdraaien zodat ie strakker langs de vork loopt.

En ik zou (zoals ook de opmerkingen hierboven staan) zeker voor een breder stuur gaan. Vooral bij een pure LTHT 29er als de 2Souls heb je dan veel meer controle en een strakker rijgedrag.

En een eigen onmisbare toevoeging zou een dropperpost zijn. Dan kun je pas echt optimaal van deze bike genieten.
Crusher Propain Rage
Don't Shoot Evil The Following
Antibike Zealous Division
Dubber
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2392
Lid geworden op: za 2 januari 2010, 23:38
Mijn mountainbike: too much to list :)

Haha nou Barry, leuke reacties man.... ;) Have fun mate met de bike!
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2010
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Mooi geworden, je kunt de dropouts nog wat korter zetten, stuurt ie vlotter mee...
Plaats reactie