Genesis Longitude

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
StalenRic
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: zo 11 november 2012, 22:15
Mijn mountainbike: SingleBe 1x1=;-) Genesis Tarn, noname carbon, en zo
Contacteer:

Ik had nog een hoopje rode onderdelen liggen met wat ander spul. Dus ik wilde wel weer 's wat in elkaar zetten (voor mezelf :) ).
Mocht ook weer niet teveel kosten, dus eigenlijk met wat ik had liggen.
Sinds de eerste foto's van de Genesis Longitude 2016 ben ik al een beetje verliefd. Dus de knoop doorgehakt, vooral omdat iemand zei dat rood en geel heel goed kan.
Snel in elkaar gezet toen het binnen was. Spacer voor zadelpen wordt meegeleverd, dus dun hope pennetje is ook geen issue.
Alleen begaf mijn X9 derrie het tijdens installeren. Na wat opties overwogen te hebben (GX bv), kwam ik tijdens het snuffelen in de dozen nog een prachtige X0 derrie tegen (9spd) met bijbehorende triggers. Alleen geen 9 spd cassette liggen, ook hier een doos in gedoken en waarempel: de oude (bijna niet gebruikte) cassette van de fiets van mijn zoon lag er ook nog (wel alivio, maar ach, dat wordt nog vervangen). Verder weinig geen issues tegengekomen. Achter is een normale breedte (135x10) en voor is een boost vork. Dus daar heb ik nog even wat moeten omgooien wat betreft spaken en naaf ;-)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Binnenkort een koor een 27.5+ wielsetje erin hangen, want daar is deze fiets ook voor geschikt, maar ja.....ik heb al een 27.5+ Genesis... :roll:
Gebruikersavatar
gomez
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: vr 6 november 2015, 22:14
Mijn mountainbike: Pilot Custom LTHT

mooi resultaat, waar een hoopje onderdelen al niet goed voor is!
StalenRic
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: zo 11 november 2012, 22:15
Mijn mountainbike: SingleBe 1x1=;-) Genesis Tarn, noname carbon, en zo
Contacteer:

Toch nog wat specs: was ik vergeten ;-(
- Genesis Longitude 2016 frameset (geschikt voor 29er en 27.5+)
- Hopetech wielset, XC velgen, achter 135x10 en voor 110x15 mm naaf.
- Rubena Skylla achter en Kratos voorband
- Tektro orion remmen
- remschijven Ashima
- X0 9 spd derrie met triggers
- KMC ketting
- Salsa stuur
- spank spoon 50 mm pen
- FSA balhoofd
- HopeTech crankset met 32T NW blad
- Ethirteen Bracket
- hopetech zadelpen
- WTB zadel
- gusset handvatten

Denk dat het nu wel rolt....en ik heb het voor de liefhebbers ook nog even aan de vleeshaak gehangen: 11.8 kg zonder pedalen. Niet verkeerd voor een stalen bak, welke totaal niet is gemaakt om licht te zijn.

Richard
Gebruikersavatar
dizzasta
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 649
Lid geworden op: vr 6 januari 2012, 16:00
Mijn mountainbike: Wind Steel Klunker 29x3.0 | Cotic Flare Max! | Surly Straggler

Mooi mooi :-q
Ben wel benieuwd naar je ervaringen met de starre boost vork.
If you wanna ride....
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Gave bak! Over veelzijdigheid gesproken......met deze fiets kun je bijna alles.

Heel mooie kleur. Ik heb ook nog zo'n bak met onderdelen, alleen is nog een fiets bouwen ruimte/relatietechnisch een issue :roll: , anders wist ik het wel.

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4076
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Bijna alles......maar doodzonde dat de 29plus optie van het 2015 model weer is verlaten :((
Wel weer erg mooi :-q
.......en ik heb ook nog zo'n doos onderdelen :-{ .......en nog steeds geen Genesis ....... :bier:
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

MonkeyRider schreef:maar doodzonde dat de 29plus optie van het 2015 model weer is verlaten :((
Wel weer erg mooi :-q
Heb vernomen dat dit komend modeljaar wel weer eens terug zou kunnen komen :wink: .
MonkeyRider schreef:.......en ik heb ook nog zo'n doos onderdelen :-{ .......en nog steeds geen Genesis ....... :bier:
.
Daar zou ik niet mee kunnen leven :tong .

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1444
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

Wat een vette frameset...wow.
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Dat ziet er mooi uit zeg. Heeft volgens mij genen van de Fortitude?! Ben benieuwd hoe dit rijdt...
Zie ik ook optie's om hem singlespeed te rijden :lol: ?
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik vind het een mooie fiets om te zien, hij heeft wel dat "stoere" wat sommige mountainbikes imo missen.
Maar die vork oogt wel heel erg massief, zit daar nog iets van flex en daarmee comfort in?
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Nice! Leuk ook dat ze wat meer met de dropouts hebben gedaan.
StalenRic
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: zo 11 november 2012, 22:15
Mijn mountainbike: SingleBe 1x1=;-) Genesis Tarn, noname carbon, en zo
Contacteer:

Maar die vork oogt wel heel erg massief, zit daar nog iets van flex en daarmee comfort in?
Vanmiddag eerste kombochten pumptrack rockgarden etc ermee gereden (heerlijk een mooi MTB parcours hier om de hoek).
Eerste bevindingen:
- wat schakelt die X0 9 spd fantanstisch. Heb nu een tijdje met Shimano 11 spd rondgereden en die is wel 'smooth' maar voelt niet racy. Deze klapt gewoonweg in de versnellingen. Nu weet ik weer hoe dat voelt :lol:
- een hele stabiele fiets en ook nog lekker gooien en smijten.
- stuurt héél precies en gevoelig. Mede natuurlijk door lange bovenbuis, kort pennetje van 50 mm en breed stuur.
- Alu vork, wat me opvalt is dat het geheel gewoon heel direct is, vooral ook bij heftige remacties blijft het nmi nog beter onder controle dan bv een Salsa chromoto. Geen flex te voelen. Heerlijk gooien en smijten.
- puntje comfort, voel bijna geen verschil met bv weer een Salsa, de demping komt toch uit de banden. Kan me voorstellen dat als je dezelfde vork gaat gebruiken op de weg met racebandjes op 10 bar het een ander verhaal wordt :o
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4076
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Grappig dat ze anno 2016 een alu vork op een stalen frame zetten. Ik rijdt woonwerk op een 1996 "hybride" Marin (nu met Campa Racespul) waar juist een stalen vork op een alu frame was gezet voor comfort.
Enig idee waarom Genesis er bv geen carbon vork op heeft gezet? Kosten?
StalenRic
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: zo 11 november 2012, 22:15
Mijn mountainbike: SingleBe 1x1=;-) Genesis Tarn, noname carbon, en zo
Contacteer:

Carbon?????
De fiets wordt op de markt gezet als multi inzetbare fiets. Carbon en dragers lijkt me niet echt geschikt, tevens wordt zo'n fiets ook wel eens op de grond gegooid oid, niet allemaal in het voordeel van Carbon. Hoewel wel mogelijk natuurlijk. Dan houden we over gewicht en dat is weer geen issue bij dit type fiets.
Dan comfort, om de vork zo stijf te maken dat deze ook voordragers kan torsen gaat nmi het comfort aspect ook weer verloren, ben natuurlijk geen vorkenbouwer ;-)

Trouwens als ik comfort wil pak ik wel een geveerde vork ;-)
Gebruikersavatar
Corke
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 956
Lid geworden op: do 19 februari 2009, 16:59
Mijn mountainbike: SingleBe Onyx

Alweer een coole bike!
Ik vind 'm erg gaaf. Zou 'm ook wel eens willen zien met een slanke stalen vork. Lijkt me ook waanzinnig mooi.
Plaats reactie