Spectral in Red & Blue

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

kermit schreef: vr 30 oktober 2020, 12:51 De stelletjes met dezelfde Koga fietsen en/of Gaastra jassen kende ik al, maar jullie doen het -subtieler- met de sokken! :D :-q
Zijn die Northwaves ook voor flatpedals? Of toch voor klikpedalen?

Verder lekkere fietsjes toch, mooi allround en dat rood blijft natuurlijk top ;-)
Het zijn de Northwave Spider plus 2, welke een een afdichting hebben voor de spd bevestiging. Wel zo fijn voor mijn partner die inderdaad met flatpedals rijdt.
Nadeel is alleen wel dat de zool van deze northwave in het midden een beetje zacht is, en de pinnen van de pedalen al weer hun "handtekening" hebben achtergelaten. Maar schoenen met relatieve sterke / harde zolen lopen minder lekker en in het buitenland wordt er nog wel eens gelopen..
Haar pedalen zijn de straightline Defacto pedalen en die zijn redelijk aggressief.

Tja aangezien we dezelfde bikes hebben, moeten we natuurlijk ook het een en ander op elkaar afstemmen, dus gelijke sokjes. Ook matching tattoos op de onderbeen trouwens in plaats van een trouwring.

zal maar niet vertellen dat ze ook dezelfde helm heeft...

:bier:
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

omg, een trouwring kun je nog afdoen als het misgaat :D :wink:

Vanwege dat soms moeten lopen in de bergen heb ik deze zomer ook andere schoenen met iets profiel gekocht, met de gladde Five Tens was het vorig jaar soms tricky naast de fiets. Die afdekplaatjes zijn bij sommige merken te hard om grip op het pedaal te geven, dat durfde ik niet goed aan en toen kwam ik op de Vaude Moab Tech uit. Bijna glad bij het pedaalgedeelte, profiel onder voor- en achterkant.
Geen idee hoe dat afdekkapje bij die NW's is maar het zijn wel mooie schoenen :)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Ik heb een set Northwave Enduro Mids alleen dan de oude versie.
Die hebben een harde zool met ook een afdekplaatje erin dat ziet er zo uit:

Afbeelding
Alleen is dit de nieuwe versie van de schoen.
Ik gebruik ze met flatspadals en de harde geruite zool heeft toch voldoende grip hoewel ik het niet kan vergelijken met 5-10's want die heb ik nooit gehad.

Link naar de schoenen:
https://www.northwave.com/uk-GB-en/prod ... 83053.aspx
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Die schoenen van Elvander zijn we ook tegen gekomen in onze zoektocht, maar het zijn nu niet echt "vrouwelijke" schoenen, als in dat mijn partner ze iets te robuust vond lijken op het plaatje..

De Spider Plus is iets meer genuanceerde versie daarvan zeg maar.

Nog even voor Kermit, zo ziet de onderkant met afdekplaatje eruit:
Afbeelding

En dat groene middenstukje is wat zacht plastic / rubber of zo en daar zitten al een paar puntjes in nu.
Geeft verder niet. We fietsen er niet minder plezierig om, en daar gaat het om :-D
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Mooie foto's van een nog steeds mooie fiets :-q
Deze vind ik mooier dan de nieuwe modellen waarbij ze de dempert op een andere plaats gezet hebben.
Had jij nog zo'n BMX potje?
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Het verschil in plaatjes is dat bij de Spider het plaatje iets verzonken ligt en bij de Enduro doet het hele plaatje mee in de steun op het pedaal.

En je hebt gelijk: de spider is duidelijk een subtieler vormgegeven schoen.
Ik sjees af en toe (als het te warm is) in een lycra bib, met gewoon een of ander sportshirt en dan met deze schoenen eronder en daar worden de modebewuste BWR-ers helemaal gek van. Ik geef niet zoveel om uiterlijk, function over form.

Terug naar de fiets: tof ding, goede kleur ook nog steeds.
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Jan Willem schreef: vr 30 oktober 2020, 15:07 Mooie foto's van een nog steeds mooie fiets :-q
Deze vind ik mooier dan de nieuwe modellen waarbij ze de dempert op een andere plaats gezet hebben.
Had jij nog zo'n BMX potje?
Correctie, dat moet zijn: Heb jij nog zo'n BMX potje?
Antwoord: Ja, twee zelfs. Een witte en een zwarte. Beide van TSG. De maatvoering van dat merk bevalt me wel.
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Had, omdat ik bij 'vervangen' ervan uitga dat het oude exemplaar een plaatsje in een kliko gekregen heeft.
Maar dat is dus niet het geval.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Nee, potjes zijn toch redelijk warm in de zomer, vandaar de aankoop van een echte mtb helm. Die heeft wat meer koelingsopeningen.
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Even een schoenvraagje:
Ik heb een paar Mavix Crossride elite schoenen : Afbeelding
En daar zit dus een uitsparing in om clips te monteren. Maar omdat ik nog wel eens wissel met de pedalen, ben ik op zoek naar "spd box cleat covers". Voor dit type schoen zijn ze niet te vinden van Mavic zelf.
Maar ik kan toch ook kijken voor die van Shimano en dan bijsnijden? Afbeelding
Scott heeft ze ook trouwens..
Is waarschijnlijk goedkoper dan nieuwe dedicated flat pedals schoenen kopen... (de shimano schoenen waren eigenlijk al een soort van overbodige koop geweest, aangezien de Mavic's totaal nog niet versleten zijn)

Heeft iemand hier ervaring mee?
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Geen antwoord op je schoen vraagje , maar spreekt de kleurstelling van een paar jaar gelden veel meer tot mijn verbeelding :roll: , veel mooier dan zwart, zwart en een vleugje kleur van nu , althans de 2020 modellen .

Mooie bike's :-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Weet niet of het een sandwich met metaal of hard kunststof is maar als het volrubber is moet dat bijsnijden wel lukken.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

De shimano plaatjes zitten inmiddels op de schoenen en pastte gewoon zonder bijsnijden ook op die Mavic's.

Daarnaast hebben de fietsen laatst hun vijfde verjaardag gevierd. Er was taart, er werd gelachen.
En je ziet het er niet echt aan af dat ze alweer vijf jaar zijn. Kreeg laatst nog complimenten van collega en een andere biker bij Spaarnwoude dat de fietsen er nog goed uitzien 8)

Dus maar nog even een plaatje erbij:
Afbeelding

En ook nog een actieplaatje gemaakt:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5551
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Meegs schreef: vr 4 juni 2021, 11:41 De shimano plaatjes zitten inmiddels op de schoenen en pastte gewoon zonder bijsnijden ook op die Mavic's.

Daarnaast hebben de fietsen laatst hun vijfde verjaardag gevierd. Er was taart, er werd gelachen.
En je ziet het er niet echt aan af dat ze alweer vijf jaar zijn. Kreeg laatst nog complimenten van collega en een andere biker bij Spaarnwoude dat de fietsen er nog goed uitzien 8)

Dus maar nog even een plaatje erbij:
Afbeelding

En ook nog een actieplaatje gemaakt:
Afbeelding
Ben je al langzaamaan aan het kijken naar een opvolger of blijft het beestje nog een tijdje bij het baasje?
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Dice Oldskool schreef: vr 4 juni 2021, 14:01

Ben je al langzaamaan aan het kijken naar een opvolger of blijft het beestje nog een tijdje bij het baasje?
Kijken soms wel, maar kopen nog niet.. Echte Hollander :winkie:
Ben wel gecharmeerd van de Bold fietsen uit Zwitserland met de "verborgen" demper maar deze fietsen zijn bij lange na nog niet afgeschreven en dan vind ik het een beetje "kapitaalvernietiging" om ze te verkopen.
En we vermaken ons er nog steeds prima mee dus er is geen noodzaak voor iets anders.

Maar wellicht als je wilt ruilen... :-q :bier:
Plaats reactie