project12: patientZERO LTHT

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4075
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Goed gevonden naam en die styling vd headbadge is zeker mooi bijpassend. Binnenkort eens een blog of site de lucht in als pre marketing?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

suravida schreef:... (dus als iemand nog tegen kostprijs een vriendendienstframe op maat zoekt...;-) )
Meteen maar zo iets:
https://dirtmountainbike.com/bike-revie ... ested.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Erg mooi die badges. Ook een erg lekker kleurtje, maar dit vraagt natuurlijk om heeeeeeeel veeeeeeeeel foto's....

Idd een leuke fully op maat... Hmmm :winkie: :winkie: :winkie: :winkie:
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Ik dacht, je zal ze wel willen onderscheiden van de rest van die SYSies door meteen het volledige resultaat met alle details van je fillet-brazing werk te plaatsen. Maar nee hoor.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Eindelijk die lang verwachte SYS :bier:

Ik voel me echt wel bevoorrecht dat ik je frame al vast heb kunnen houden (mooie details). Je hebt me nu wel aan het denken gezet of ik stiekem toch nog een frame nodig heb. Ik voel een gravelracer project voor je aankomen vriend :winkie:
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Gaaf man! Ben heel erg benieuwd naar een uitgebreid verslag :-q
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

Kijk aan de badges zijn zeker mooi geworden :-q heb de rest van de stappen al een beetje achter de schermen mogen volgen en kan verklappen dat het mooi is :winkie: en ben erg benieuwd naar de complete opbouw!
'BUILT not Bought '
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Na al deze aandacht zie ik me dan genoodzaakt de sluier wat verder op te lichten, ondanks dat de fiets nog niet af is en de foto's prut. Uitgebreid verslag komt er nog wel, eerst maar eens goed aan de tand voelen.
Zojuist wel een stukje door de straat gestept en hij lijkt geslaagd. Dit is lang en slack bergbeest met een korte achterkant en ruimte voor ferm rubber. (zonder plus te worden) Eigenlijk alles wat drie jaar geleden de Cyclo had moeten zijn, maar nu dan door mezelf ontworpen en gebouwd. (en stiekem nog mooier ;-) )
Het is met projecten altijd maar afwachten of de schetsen en ideeën daadwerkelijk tot een mooi resultaat leiden. Ik heb in het verleden het geluk gehad dat mijn architectuurprojecten aan de verwachting voldeden, maar bij mijn frames lijk ik tot dusver mijn eigen verwachtingen te overtreffen. Zowel de vorm, de details als de kleur van dit frame maken mij uitermate gelukkig.
Ik kan niet wachten om met de volgende aan de slag te gaan. (gelukkig heb ik in ieder geval nog een mooi setje Zona buizen liggen. Misschien toch maar eens een lichte singlespeed bouwen..)

@Mud en Lars: Op de Bikemotion vrij lang bij DMR gestaan met een vriend van me die hunkerde naar een fully naast zijn Honzo, en dat heeft me wel aan het denken/schetsen gezet.
@Baron: sorry... :roll:

Maar u komt hier natuurlijk niet voor de praatjes maar voor de plaatjes. (nogmaals, verre van af!)
Afbeelding

Zo begon het 1.5 maand geleden.
Afbeelding

Tussendoor ook nog een eigen fixture ontworpen en gebouwd. Let niet op de rommel ;-) (met dank aan Herman de Biker voor de tip om bij Straling Cycles te kijken) Sowieso veel dank aan Herman! Veel tips van hem opgestoken. :-q
Afbeelding

Custom yoke, opgebouwd uit watergesneden plaat. En een extra versteviging op de onderbuis om de krachten van de zadelbuis af te voeren naar het BB
Afbeelding

En zonder lak zie je beter hoe het in elkaar zit :winkie:
Afbeelding

Watersnijder bleek niet overweg te kunnen met teveel detail, dus dat grote gat hoort niet zo, daar stonden eigenlijk de initialen (p0) van het frame. Zo heeft de racer daar HvH staan.
Helaas nog geen budget voor een mooie steath zadelpen, dus dat wordt met plakkertjes aanklooien. Stealth doorvoer zit er wel in.
Afbeelding

Dit gaan we de volgende keer wat strakker doen, maar er zijn op dit stukje frame veel lessen geleerd ;-)
Afbeelding
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Hans73
All rounder
All rounder
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 9 december 2015, 19:02
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR Expert '17

Goeie dag zeg, mooi werk.
Nordin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 589
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 15:01
Mijn mountainbike: 29er only

Dat ziet eruit als een mooi stukje vakwerk!
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Da's toch schitterend man. Kan me voorstellen dat je daar gelukkig van wordt!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

Super vet!! :-q :-q
suravida schreef: @Mud en Lars: Op de Bikemotion vrij lang bij DMR gestaan met een vriend van me die hunkerde naar een fully naast zijn Honzo, en dat heeft me wel aan het denken/schetsen gezet.
Toch toevallig dat we elkaar op dezelfde stand bij exact dezelfde fiets troffen.. Zou dat iets te betekenen hebben? :winkie:
'BUILT not Bought '
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Staat Mud al voor je deur? :lol:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Gaaf spuitwerk voor een probeersel! :kiss:
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Dank! Dit is ook 2k ipv de Motip meuk op de racer. Kost wat meer maar het ziet er echt waanzinnig veel beter. Heb bij de menger nog ongeveer 500 metallic kleuren gezien die heel mooi op een fiets zouden staan, dus ik heb nog wat te doen :winkie:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Plaats reactie