Trek Top Fuel 9 2016 | terug op de fiets na bijna 2 jaar heel weinig fietsen

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Luuc91
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 25 augustus 2009, 17:12
Mijn mountainbike: N + 1
Contacteer:

Met aceton en een paar 'vlekkensponsjes' kun je de velgen zo zwart krijgen als je de logo's uiteindelijk toch nog beu wordt. Oozy Trail velgen zijn bewezen, daar ga je veel plezier aan hebben. Ik rij zelf met een setje subrosa 30 en die zijn niet kapot te krijgen.

Groeten,
luc basie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 750
Lid geworden op: wo 11 juli 2012, 22:22
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 9 2016

Luuc91 schreef:Met aceton en een paar 'vlekkensponsjes' kun je de velgen zo zwart krijgen als je de logo's uiteindelijk toch nog beu wordt. Oozy Trail velgen zijn bewezen, daar ga je veel plezier aan hebben. Ik rij zelf met een setje subrosa 30 en die zijn niet kapot te krijgen.

Groeten,
oh nice, dat wist ik niet maar is wel goed om te weten inderdaad. vind het nu wel fraai ogen maar kan inderdaad misschien wel gaan vervelen.
luc basie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 750
Lid geworden op: wo 11 juli 2012, 22:22
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 9 2016

omdat ik aan de XT m8000 remmen niet kon wennen en weer eens wat anders wilde als de t1 25th aniversary edition die ik had liggen en het kleur technisch niet echt oogde een mooi setje nieuwe remmen besteld bij formula duitsland. prijs was te goed om aan me voorbij te laten gaan en verwacht dat de kleur best goed past, is in dit geval ook minder belangrijk aangezien het wel een klein stukje kunst is, zoals altijd bij formula.

het is een setje t1 racing titanium geworden:
Afbeelding

Wielsetje is al een week of 3 klaar maar ligt helaas nog bij Brian te wachten op de Vittoria barzo TNT 2.35 Banden. Heb geen zin om op korte termijn weer een andere band te monteren en een lekkere tubeless bende te hebben dus maar even geduld hebben. Ben wel weer heel erg benieuwd naar de set.
luc basie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 750
Lid geworden op: wo 11 juli 2012, 22:22
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 9 2016

De barzo's TNT 2.35 laten nog even op zich wachten tot ongeveer eind maart is de verwachting. Dus volgende week de set toch maar ophalen en tijdelijk met de peyote TNT 2.25 rijden die ik nog heb liggen. Of de barzo TNT 2.25 van m'n oude set afhalen :roll:
luc basie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 750
Lid geworden op: wo 11 juli 2012, 22:22
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 9 2016

Wielsetje gister opgehaald en vandaag alvast in de fiets gehangen. Ondertussen remmen verkocht en nog wachtende op de nieuwe remset, dus nog geen complete foto kunnen maken.

Brian heeft weer een stukje vakmanschap geleverd! Blij met de keuze van de velgen en volledig zwart.

Sneak peak in de montage standaard:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Dikke fiets, en goeie keus qua wielset, ziet er strak uit!
Die logo's vallen zo best mee toch?
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Dat is een setje mooie remmen idd!! :-q
Cozmo
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: wo 23 juli 2003, 17:59

Lekker wielsetje. Mij bevallen die Spank Oozy velgen ook erg goed. Geven veel extra volume aan je banden. Voor het oog kan je nog de logo's op de velg uitlijnen met die van de band. Staat iets rustiger.
At 140 mph you have no friends
luc basie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 750
Lid geworden op: wo 11 juli 2012, 22:22
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 9 2016

Thnx, ben ook zeer zeker te spreken over de logo's, staat m erg goed.

@kleinpalomino, ik ben erg benieuwd naar de prestaties van de remmen, als dat net zo lekker is als de oude t1's ben ik heel tevreden :winkie:

@cozmo, de 2.35 banden zijn nog onderweg, dan eens kijken wat ik mooi vind maar vind de drukte opzich wel lekker.
luc basie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 750
Lid geworden op: wo 11 juli 2012, 22:22
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 9 2016

Kwam net thuis en daar lag een mooi pakketje van formula op me te wachten :D

Ik heb natuurlijk al even gespiekt, hier alvast de preview:
Afbeelding

Update:

Remmen voor zover mogelijk gemonteerd, mis voor de achterrem.nog een boutje om tijdelijk te kunnen rijden, voor achter komen er net zoals voor titanium boutjes, voor pastte die van formula, achter niet door de adapter.

Crappy Pics in de rommelige schuur(want buiten is het hondenweer):

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik moet nog wel even stoeien met de plaatsing van de remmen. Of er moet een matchmaker komen zodat de X1 shifters aan de rem gemonteerd kan worden, de rempot zo dicht aan het stuur neemt namelijk wel meer ruimte in dan ik gewend ben.
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2009
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

luc basie schreef:
Luuc91 schreef:Met aceton en een paar 'vlekkensponsjes' kun je de velgen zo zwart krijgen als je de logo's uiteindelijk toch nog beu wordt. Oozy Trail velgen zijn bewezen, daar ga je veel plezier aan hebben. Ik rij zelf met een setje subrosa 30 en die zijn niet kapot te krijgen.

Groeten,
oh nice, dat wist ik niet maar is wel goed om te weten inderdaad. vind het nu wel fraai ogen maar kan inderdaad misschien wel gaan vervelen.
Ik heb de 395 variant van de velg, en het logo gaat er echt niet af met aceton! (ik wilde enkel het spank behouden en oozy verwijderen)

Mooie fiets btw!
s_son
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 16 juli 2012, 09:27

Dikke bike, maar dat zadel.... brrrrr
Vitus Sentier LTHT & Whyte S150S
luc basie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 750
Lid geworden op: wo 11 juli 2012, 22:22
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 9 2016

s_son schreef:Dikke bike, maar dat zadel.... brrrrr
Dat zadel zullen we het maar niet over hebben :roll:

Hij zit wel echt heel erg lekker :bier:
luc basie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 750
Lid geworden op: wo 11 juli 2012, 22:22
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 9 2016

Aangezien de laatste foto's nogal slecht zijn hier wat betere foto's. Telefoon heeft wel moeite met de kleur in het licht. Binnenkort de spiegelreflexcamera maar een keer tevoorschijn halen.

Om het geheel af te maken ben ik de zwarte tie wraps ook aan het vervangen voor blauwe die aardig bij het blauwe logo passen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Kun je aan Brian wel overlaten om mooie wielsetjes te maken.
Maar waarom heb je voor de Spank velgen gekozen en bijvoorbeeld niet de Velocity Blunt 35?
“Old, not obsolete”
Plaats reactie