De Stanton Sherpa ...

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Frame wordt wel mooier van dat lange wachten :lol:

Mijn OnOne frame was een jaar geleden ook al zo lang onderweg, en de situatie is er niet beter op geworden...
(tussendoor was Wiggle wel snel)
Nog even en dan is gratis verzenden van Ali nog sneller dan betaald vanuit UK.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Oystein
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 2 maart 2012, 14:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Gelukkig kan ik met de Rockrider steekas alsnog weer redelijk snel weer het bos in ... dan steek ik de as later wel letterlijk over :winkie:
Gebruikersavatar
Erwin.vL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: di 22 december 2020, 21:37
Mijn mountainbike: Cotic Solaris Max

Goed bezig, en ook dit is een erg mooie fiets!
En inderdaad een mooie kleur!
Krijg ook nog mooi wat adviezen zo....
( bv binnenkant frame behandelen voordat ik hem "dichtbouw". )
Real men think straight and flat are boring :-D
Gebruikersavatar
Oystein
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 2 maart 2012, 14:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Dank je.
Een gaatje in de bodem van je bracketpot boren helpt ook tegen het ophopen van vocht in je frame.

Ik had dat nog nagevraagd bij Stanton maar dan zou de garantie vervalllen en volgens hun was de interne coating voldoende dus afgezien van de lijnzaadolie die ik in de achtervork heb gespoten het verder zo gelaten.

De liggende en staande buizen van de achtervork hebben een heel klein gaatje waar ik met een injectienaald heb kunnen injecteren.
Bij onze dierenkliniek kun je die spuiten gratis afhalen ... schijnen wel vaker naar spuiten e.d. gevraagde te worden door de diverse hobbyisten enz ... en voor de kliniek kost het waarschijnlijk geen drol.
Ik wilde ze wel betalen maar hoefde niet.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Ik gebruik een inhibitor van Brunox in mijn stalen frames, idd eenmaal per 2-3 jaar bike demonteren en vers aanbrengen.
Er zijn verschillende aanbieders, in de US is Weigle's framesaver min of meer standaard. Bronox is equivalent en je krijgt meer.

Die van Brunox komt in een spuitbus met zo'n dun kunsfof rietje voor de kleine frame gaatjes,
Jelle van JustPedal levert het.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
zeroground
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 700
Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 19:00

Net de binnenkant van een frame in de Weigle frame saver gezet. Ik gok dat dit het derde of vierde frame was en eenmaal aangebracht laat ik het er bij. Vooralsnog wissel ik sneller van fiets dan dat ze doorroesten
Gebruikersavatar
Oystein
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 2 maart 2012, 14:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

De backup bestelling bij Decathlon schiet ook niet op.

Op de site stond bij de (maandag) bestelde artikelen een levertijd van 3-4 dagen.
Nu staat de bestelling nog steeds "In behandeling" en pas op hun klantenservice pagina zie je ergens een melding dat door de drukte in hun magazijn het iets langer kan duren dat een bestelling verwerkt wordt :((

Ondertussen zit er wel weer voortgang in de Stanton bestelling en deze is gisterenmiddag veranderd in status "Arrived at delivery office NLAMSA" dus dat zal dan waarschijnlijk in Amsterdam zijn.
Lijkt erop deze bestelling toch nog eerder binnen komt :-D
Gebruikersavatar
Oystein
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 2 maart 2012, 14:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Uiteindelijk werden de Stanton onderdelen een uurtje geleden nog bezorgd en kreeg ik ook nog de verzendlink van Decathlon.

Ik had de fiets al weer in elkaar zitten er van uitgaande dat ik eerst alleen de steekas zou vervangen.
De balhoofdlagers komt een volgende keer wel maar de fiets is nu weer helemaal opgepoetst en ready to go.

Ik rij nu na 4 jaar / 4.000 km nog steeds met de originele cassette, kettingen (3 die ik rouleer), derailleurwieltjes en banden.
Ik had de laatste tijd wel last van een remcup achter die niet soepel liep en deze hield het blokje dan zachtjes tegen de schijf.
Beetje kruipolie en WD40 en nu gaat die ook weer soepel. Bedacht mij later nog dat ik hoop dat de kruipolie niet de o-ring aantast waar de cup in beweegt ... we zullen het wel merken.

Afbeelding

Vandaag was het best zonnig, hopelijk morgen ook hetzelfde weer want dan ga ik toch nog wel even naar Westerschouwen.
Even het nieuwe jaar inluiden met de Stanton :winkie:
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Blijft een beauty

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Oystein
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 2 maart 2012, 14:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

De tijd gaat snel .. het is al weer bijna een jaar geleden dat ik hier een update heb gegeven.

Afgelopen jaar heeft de Stanton maar 500 km erbij gekregen, voornamelijk omdat ik afgelopen voorjaar/zomer een grote klus had in mijn eigen tuin en ook ca. 500 km op mijn normale fiets tijdens toertochtjes met mijn vrouw.

Tijdens klussen ging ik al mooi richting mijn streefgewicht maar daarna kwam het er net zo hard weer aan en meer zelfs :o
Maar ben wel erg tevreden met het bouwresultaat :-q

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En de fietsen ook een plekje gegeven:

Afbeelding

Ik keek vorig jaar al een beetje naar winterschoenen nadat ik weer een setje overschoenen kon weggooien omdat deze keer het lipje van de rits afbrak. Nu ik toch weer wat kilo's kwijt wil gisteren mijn eerste extra avond rit gereden buiten de reguliere zondag rondjes op Westerschouwen. #winterconditie

Ondertussen heb ik een setje NorthWave Celcius schoenen gekocht en 2 sets klikpedalen zijn onderweg.
De zilveren variant voor op de race en de zwarte voor op de Stanton. Laat de winter maar komen :winkie:
De extra schoenplaatjes kunnen ook meteen op mijn Shimano MTB schoenen voor de zomer.

Afbeelding

Verder rij ik nog steeds sinds de opbouw begin 2017 en 4.500 km verder met de originele banden, cassette en 3 kettingen maar merk wel dat het kettingblad voor (mijn 2e ovaaltje) zijn beste tijd heeft gehad. Voor nu zet ik het originele stalen XT blad wel terug en kijk ik volgend voorjaar voor een nieuw ovaal blad.
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Echt mooi geworden die tuin :o
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ik ben echt gek op tuinen en tuinieren en ben zeer gecharmeerd van je tuin! Heel stijlvol.

Die zitschuur had niet direct zo groot gehoeven maar dat is smaak natuurlijk.

En op z'n Nederlands natuurlijk. De buren een grote zitschuur, wij een grote zitschuur! :lol:

Topwerk! :-q
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Ik kan uit ervaring zeggen dat ie ook lekker zit. En de hele tandem past eronder.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Lekker plekkie zo :-q
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Oystein schreef: do 31 december 2020, 15:51
Beetje kruipolie en WD40 en nu gaat die ook weer soepel. Bedacht mij later nog dat ik hoop dat de kruipolie niet de o-ring aantast waar de cup in beweegt ... we zullen het wel merken.

Is een minder goed plan. Om producten op olie basis te gebruiken om je zuigers te smeren van je dot gevulde remsysyteem.
Op een goed moment ga je het merken. Vakantie ofzo....
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Plaats reactie