Canyon Lux Di-2

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ben ik de enige die het opvalt dat de kabelloop van de Monarch XX anders zit dan origineel? ;)
Stuk beter lijkt me zo.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Nou je het zegt, ja. Kabelloop achterrem loopt origineel ook beneden langs, ipv nu, boven.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
t-8one
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 753
Lid geworden op: za 17 september 2005, 19:25
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei & Salsa Moto Rapido
Contacteer:

Rayb81 schreef:Ben ik de enige die het opvalt dat de kabelloop van de Monarch XX anders zit dan origineel? ;)
Stuk beter lijkt me zo.
Dat viel mij ook al op indd. Is dat doel van die drie dopjes in de bovenbuis?
Hoe bevestig je de kabel op die plek?
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Die dopjes in de bovenbuis leken mij een voorbereiding op, dan wel restant van, bovenbuisbescherming?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
t-8one
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 753
Lid geworden op: za 17 september 2005, 19:25
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei & Salsa Moto Rapido
Contacteer:

Kapitein Iglo schreef:Die dopjes in de bovenbuis leken mij een voorbereiding op, dan wel restant van, bovenbuisbescherming?
De dopjes bij het balhoofd zijn daar indd voor, in het kader van gewichtsbespraring is waarschijnlijk die IPU verwijderd.
Afbeelding

Mijn Lux heeft aan de onderkant van de bovenbuis drie dopjes waarvan ik nooit heb begrepen waar die voor dienen, het lijkt erop dat TS deze gaten heeft gebruikt om de kabel te bevestigen, het is mij alleen niet helemaal duidelijk hoe.
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Mooie bike hoor :-q
urgenblegger
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 23:19

De kabelloop is idd veranderd wat mij betreft had Canyon dit zelf ook wel kunnen bedenken want hoe het orgineel in elkaar geknutseld was was echt een doorn in het oog.
Ik zal voor het einde van deze week wat detail foto's maken van de kabelloop voor degene die het ook wil gaan veranderen.
De dopjes op de bovenbuis zijn idd ter vervanging van de IPU,mijn stuur raakt net de bovenbuis niet als deze om slaat en het scheelt weer 50 gram :D

T-bone:kun je eens uitleggen waar die gaatjes ong zitten?toevallig zo om de 20cm?
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Deze miste ik in the BOTY verkiezing!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Ziet er iig snel uit, ik zou of het witte lozen of de blauwe naven om het meer een geheel te laten worden. (witte tune naven bvb)

Jij zit dus >1 met je ape index :D
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

urgenblegger schreef:De zadelpen staat idd hoog(op zijn max)maar dat mag geen probleem zijn.Ik zit in werkelijkheid best diep maar niet zo diep als je zou denken als je de fiets zo ziet,het komt vooral door mijn lange armen.
Wat ze bedoelen is waarom heb je niet een maatje groter genomen. Aan je zadelpen en stuurpen te zien was dat geen probleen geweest.

Kabelloop van de Monarch lijkt nu wel beter, maar hij zit nu wel vast aan het bewegend deel van de vering. Dat was eerst niet. Dus wel opletten dat hij nergens tegen aan schuurt.
urgenblegger
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 23:19

Een maat groter had gekunnen maar ik vind het dan al snel zo'n dranghek effect :P en ik heb er totaal geen hinder van hoe dat ik nu op de bike zit.

De kabel van de Monarch loopt nu idd boven langs dat geeft geen problemen maar de kabel van de achterrem loopt"door" de wentelaar daar heb ik wel wat stickertjes moeten plakken anders was ik er nu al doorheen geweest :winkie:

De banden zijn ondertussen weer vervangen voor een Furious Fred achter en een Vittoria Barro Race voor allebei met vloeibare latex ziet er niet zo mooi uit(als met de skinwall banden) maar is wel voelbaar sneller(scheelt bijna 300 gram per band)

Fiets zit nu op 9,3 kilo ik zit te denken aan een Lauf ik kom dan ruim onder de 9 kilo uit ik twijfel alleen nog over de werking van de vork en het ontbreken van een lock out. :roll:
Maaarek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 18:26

Ik zou een lauf een regelrechte verkrachting vinden van de fiets, of je moet echt niets geven om de looks ;)
Ik vind m super met de skinwalls! :-q
urgenblegger
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 23:19

Ja mooi is andere idd maar ik hoop eigenlijk dat ie mooi wordt van de lelijkheid :P EN bij sommige fietsen staat het wel mooi,ik denk dat dat ook heeft te maken met de kleurstelling die je toepast.
Misschien als ik een zwarte neem met witte accenten :~
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Die Lauf zou ik dus niet doen. Die lichte SID is prima!
Een Lauf op een fully: gaat er functioneel niet op vooruit. En die met de hand bedienbare lock ga je missen! Misschien krijg je een nog lichtere fiets, maar sneller wordt 'ie er niet op. Trager als het technischer wordt, en geen lock meer bij bergop fietsen of met sprintjes... Dan haal je niet meer uit de Lux wat er allemaal inzit. Kun je net zo goed een HT gaan rijden.
En mooier zou 'ie er ook niet op worden...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
_Erik_
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 785
Lid geworden op: za 6 november 2010, 17:50

Lauf raad het zelf zelfs af om er een in een fully te zetten.
Plaats reactie