Cube Stereo, 27.5 plus
Golden Bullitt / Rocky Mountain Element 950 RSL / Retired: Rocky Mountain Vertex 990 RSL / Retired: Rocky Mountain Vertex SE tribal bear / Retired: Scott Scale Ltd
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 8046
- Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: Met stuur
Thanks Cyclist
Vorktuning:
Kennelijk zit er 2 staalveren in deze luchtvorken. Ben wel benieuwd naar de reden waarom die er van 2016 uit is? (uiteraard omdat het 20gram scheelt en verder?)
De veerweg is te veranderen aldus Fox. Fox heeft het in het begeleidende filmpje echter alleen over inkorten van de veerweg. De andere kant op kan ook
En dus de aanwezig spacer verwijderen levert 10mm meer veerweg op.
De baseplate kan ook nog omgedraaid worden aldus Fox. Before:
After: (en dus 130mm veerweg)
Helemaal goed lijkt het deze operatie niet te zijn verlopen want de vork loopt voelbaar stroefer
Nog uit te zoeken: Hoe deze vork te voorzien van tokens.
Vorktuning:
Kennelijk zit er 2 staalveren in deze luchtvorken. Ben wel benieuwd naar de reden waarom die er van 2016 uit is? (uiteraard omdat het 20gram scheelt en verder?)
De veerweg is te veranderen aldus Fox. Fox heeft het in het begeleidende filmpje echter alleen over inkorten van de veerweg. De andere kant op kan ook
En dus de aanwezig spacer verwijderen levert 10mm meer veerweg op.
De baseplate kan ook nog omgedraaid worden aldus Fox. Before:
After: (en dus 130mm veerweg)
Helemaal goed lijkt het deze operatie niet te zijn verlopen want de vork loopt voelbaar stroefer
Nog uit te zoeken: Hoe deze vork te voorzien van tokens.
- zonoskar
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2213
- Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
- Contacteer:
Fox heeft tegenwoordig een negatieve luchtveer, dus die staalveren die ze daar voorheen voor gebruikten konden weg. Uiteraard scheelt dit gewicht, maar het is ook beter voor de soepelheid schijnbaar.
Jouw vork loopt nu minder soepel omdat je waarschijnlijk geen Fox float fluid olie/vet gebruikt hebt op de piston? https://r2-bike.com/FOX-Suspension-Float-Fluid-5-cl" onclick="window.open(this.href);return false;
Jouw vork loopt nu minder soepel omdat je waarschijnlijk geen Fox float fluid olie/vet gebruikt hebt op de piston? https://r2-bike.com/FOX-Suspension-Float-Fluid-5-cl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 8046
- Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: Met stuur
Zit toch echt een likje vet op.
Vork weer uit elkaar, terug in elkaar. Geen verbetering
130mm veerweg zorgt voor een rustig stuurgedrag. Benieuwd hoe dat in het bos stuurt.
[update]vork doet het super in het bos. 20mm veerweg maakt het stuurgedrag een stukje rustiger.
Ebay track & trace is van matige kwaliteit desondaks zou het goed kunnen dat het plakplastic vandaag arriveert (deze tracker site werkt voor ebay pakketen http://checkyourtrack.com/ebay-tracking-package.php" onclick="window.open(this.href);return false;)
Vork weer uit elkaar, terug in elkaar. Geen verbetering
130mm veerweg zorgt voor een rustig stuurgedrag. Benieuwd hoe dat in het bos stuurt.
[update]vork doet het super in het bos. 20mm veerweg maakt het stuurgedrag een stukje rustiger.
Ebay track & trace is van matige kwaliteit desondaks zou het goed kunnen dat het plakplastic vandaag arriveert (deze tracker site werkt voor ebay pakketen http://checkyourtrack.com/ebay-tracking-package.php" onclick="window.open(this.href);return false;)
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 8046
- Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: Met stuur
Plakplastic is gearriveerd
Evenals de bandenspanningsmeter, blijkt er 1 bar in de voorband te zitten Op de diverse zandduinen van de UHR ideaal (en trappetjes af geeft ie geen krimp, ik mag de protection versie van de x-king wel ).
Evenals de bandenspanningsmeter, blijkt er 1 bar in de voorband te zitten Op de diverse zandduinen van de UHR ideaal (en trappetjes af geeft ie geen krimp, ik mag de protection versie van de x-king wel ).
Dan moet je ook permanent marker gebruiken!Jurriaan schreef:Nog opzoek naar iets om de logo's van de banden te kleuren. Permanent marker houdt niet.
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Al iets kunnen experimenteren met het plakplastic?
Golden Bullitt / Rocky Mountain Element 950 RSL / Retired: Rocky Mountain Vertex 990 RSL / Retired: Rocky Mountain Vertex SE tribal bear / Retired: Scott Scale Ltd
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 8046
- Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: Met stuur
Eerste vingeroefening plakplastic:
Main bearings demperlink vervangen. Verkozen om het zelf te doen. Dat ging goed.
Volgende actie wordt CTD laten tunen. Ik merk geen verschil tussen C, T & D. Velocity stugger instellen zorgt voor verbetering begrijp ik uit diverse reacties. Scheelt ook in 'doorslaan' van de demper.
Voorbeeld:
Main bearings demperlink vervangen. Verkozen om het zelf te doen. Dat ging goed.
Volgende actie wordt CTD laten tunen. Ik merk geen verschil tussen C, T & D. Velocity stugger instellen zorgt voor verbetering begrijp ik uit diverse reacties. Scheelt ook in 'doorslaan' van de demper.
Voorbeeld:
- zonoskar
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2213
- Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
- Contacteer:
Normaal hoef je zelf niet te vertellen welke velocity (tune) jouw frame nodig heeft. Dat weet de tuner zelf wel. Ik hoefde bij Push alleen maar mijn rijstijl en huidige druk op te geven en ze regelen alle instellingen zelf.
Wat stel je precies in met Velocity? Hoe stel je dat dan in?
En hoe kun je zien met welke instelling je rijdt (ook bij Rebound)?
En hoe kun je zien met welke instelling je rijdt (ook bij Rebound)?
Golden Bullitt / Rocky Mountain Element 950 RSL / Retired: Rocky Mountain Vertex 990 RSL / Retired: Rocky Mountain Vertex SE tribal bear / Retired: Scott Scale Ltd
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 8046
- Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: Met stuur
@Zonoskar foto is bedoeld als voorbeeld.
Met velocity stel je in de ingaande demping in. Kan alleen door middel van het aanpassen van de shimstack. Daarvoor gaat de gehele demper uit elkaar.
Op de site van Fox kun je precies zien hoe de demper getuned is aan de hand van het serienummer.
Voorbeeld van de Float shock in de 25th:
2014, FLOAT-A P-S, CTD BV LV, Canyon, Nerve AL 29, 7.250, 1.750, 0.8 Spacer, VTL, RTL, 175, 16
Dit alles betekend:
CTD: Climb, Trail, Descend
BV: Boost Valve
LV: Low Volume
7.250: lengte van de demper
1.750: lengte van de 'veerweg'
0.8 spacer: de spacer in de luchtkamer. Er zijn 4 maten spacers. 0.8 is de de een naar grootste.
VTL: Velocity tune: L (L is low)
RTL: Rebound tune: L (L is low)
175: druk in de oliekamer: IFP
Met velocity stel je in de ingaande demping in. Kan alleen door middel van het aanpassen van de shimstack. Daarvoor gaat de gehele demper uit elkaar.
Op de site van Fox kun je precies zien hoe de demper getuned is aan de hand van het serienummer.
Voorbeeld van de Float shock in de 25th:
2014, FLOAT-A P-S, CTD BV LV, Canyon, Nerve AL 29, 7.250, 1.750, 0.8 Spacer, VTL, RTL, 175, 16
Dit alles betekend:
CTD: Climb, Trail, Descend
BV: Boost Valve
LV: Low Volume
7.250: lengte van de demper
1.750: lengte van de 'veerweg'
0.8 spacer: de spacer in de luchtkamer. Er zijn 4 maten spacers. 0.8 is de de een naar grootste.
VTL: Velocity tune: L (L is low)
RTL: Rebound tune: L (L is low)
175: druk in de oliekamer: IFP
Top, daar kan ik iets mee. Achterdempers zijn helemaal nieuw voor me en ik raakte het spoor al aardig bijsterJurriaan schreef:Met velocity stel je in de ingaande demping in. Kan alleen door middel van het aanpassen van de shimstack. Daarvoor gaat de gehele demper uit elkaar.
Op de site van Fox kun je precies zien hoe de demper getuned is aan de hand van het serienummer.
Thanks!
Golden Bullitt / Rocky Mountain Element 950 RSL / Retired: Rocky Mountain Vertex 990 RSL / Retired: Rocky Mountain Vertex SE tribal bear / Retired: Scott Scale Ltd
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 8046
- Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: Met stuur
Verschillende tunings staan op de site van Fox:
Hier het verschil in Velocity L and M.
Nu nog in twijfel: voor een Vorsprung luchtkamer ook de rebound laten aanpassen. (grote luchtkamer hogere druk meer rebound gewenst)
Hier het verschil in Velocity L and M.
Nu nog in twijfel: voor een Vorsprung luchtkamer ook de rebound laten aanpassen. (grote luchtkamer hogere druk meer rebound gewenst)