In het kader van ‘wat zit er in de Pike’. Deze na 2 jaar gebruik eens geopend, althans de luchtkamer.
Ideale adapter, van de Gamma
Verrassing 1: 2 tokens en verrassing 2: onscherpe foto
Nu ook eens de moeite genomen om de veerweg op te meten. Blijkt 150mm te zijn, terwijl tijdens de servicebeurt ik op de airshaft 140mm las. Was er altijd van uitgegaan dat ie dus 140mm veerweg heeft (sag ingesteld middels Shockwiz)
Wel handig om te weten met oog op de komende upgrade, wordt het dan een 140 of een 150mm debon-air shaft? 15cm veerweg blijkt mij goed te bevallen, bij 30% sag
Cube Stereo 29 140, 27.5 plus
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 7998
- Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: Met stuur
New cranks, weer terug naar RF (Shimano’s gesloopt).
Nieuwe trappers, Crank Brothers stamp 2. De vorige set ging 2 weken mee en reed ik toen krom.
En de chainstay voorzien van adhyze tape. Of hoe de installateur dat ook noemt. Bijzonder tape, het plakt niet door bijvoorbeeld een lijmlaag maar het blijft zitten door tijdens het aanbrengen de tape licht uit te trekken. Ideaal #hornbach
Hoe dan..
Dat dacht Canyon ook dus uit coulance stuurt Canyon een nieuw moertje op
Nieuwe trappers, Crank Brothers stamp 2. De vorige set ging 2 weken mee en reed ik toen krom.
En de chainstay voorzien van adhyze tape. Of hoe de installateur dat ook noemt. Bijzonder tape, het plakt niet door bijvoorbeeld een lijmlaag maar het blijft zitten door tijdens het aanbrengen de tape licht uit te trekken. Ideaal #hornbach
Hoe dan..
Dat dacht Canyon ook dus uit coulance stuurt Canyon een nieuw moertje op
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 7998
- Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: Met stuur
Tijd voor een upgrade #debonair, token verwijderd en 10mm erbij (wat enkel op papier het geval is. De oude airshaft waarop 140 stond gaf in de praktijk 150mm ).
Onder de oude airshaft, boven de debonair shaft. Zijn een hoop CC’s die de negatieve kamer erbij krijgt. Om precies te zijn 36%
Het verhaal van RS is ook dat de vork xx% soepeler is. Met nieuwe dustwipers gaat dat nog wel even duren. Vork is stroef ondanks Sram’s boter. Dat wordt hard werken tijdens het inrijden
Onder de oude airshaft, boven de debonair shaft. Zijn een hoop CC’s die de negatieve kamer erbij krijgt. Om precies te zijn 36%
Het verhaal van RS is ook dat de vork xx% soepeler is. Met nieuwe dustwipers gaat dat nog wel even duren. Vork is stroef ondanks Sram’s boter. Dat wordt hard werken tijdens het inrijden
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 7998
- Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: Met stuur
Wat een enorm verschil.
Kleinere positievere luchtkamer dus hop een token er uit. De luchtdruk is ook 10psi lager. Dan vlieg je dus wel super snel door je veerweg heen en dat op LV. Dus daar komen 1 of 2 tokens bij. En dan eens kijken of de demper het nog een beetje bij kan houden. Daar had ik nu toch af en toe wel mijn twijfels bij.
Kleinere positievere luchtkamer dus hop een token er uit. De luchtdruk is ook 10psi lager. Dan vlieg je dus wel super snel door je veerweg heen en dat op LV. Dus daar komen 1 of 2 tokens bij. En dan eens kijken of de demper het nog een beetje bij kan houden. Daar had ik nu toch af en toe wel mijn twijfels bij.
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29836
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Oeps...
Maar er is Hope, de Pro4
Maar misschien heeft meneer Hope nog wel een Evo Pro asje voor jou, als hij na de corona weer aan de slag gaat.
Maar er is Hope, de Pro4
Maar misschien heeft meneer Hope nog wel een Evo Pro asje voor jou, als hij na de corona weer aan de slag gaat.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 7998
- Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: Met stuur
Echt niet Pro 4. Alleen omdat er een as breekt . Ik heb net de slagen uit het wiel gehaald en waar nodig spaken vervangen.ThaSingleTrackMastah schreef: ↑za 16 mei 2020, 08:21 Oeps...
Maar er is Hope, de Pro4
Maar misschien heeft meneer Hope nog wel een Evo Pro asje voor jou, als hij na de corona weer aan de slag gaat.
Ik weet liever wat de oorzaak is. Ik heb Ollie een mail gestuurd, alhoewel ik mij voor kan stellen dat hij ook iets anders doet. Dan wordt het op zoek naar een winkel met voorraad..
- bartsince1975
- Extreme Biker
- Berichten: 615
- Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
- Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007
Balen, maar gelukkig z asl de as nog wel leverbaar zijn. Hope is in ieder geval weer in productie. Wellicht niet volledig, maar mijn remset incl. alle adapters was er binnen een week. Als hij niet op voorraad is kan het wel wat langer duren want productie is nog niet op 100%.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 7998
- Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: Met stuur
Randonneurmtb had lucht in de rem dus toch maar deze aangeschaft.
Nu ik lekker bezig ben ook de mtb mee genomen en dit filmpje snap ik. In tegenstelling tot de handleiding die Shimano bij hun ontluchtingsset doet. Die handleiding is überhaupt niet uit te voeren met alleen de ontluchtingsset.
O met betrekking tot het filmpje, af en toe even doorspoelen scheelt een boel kletspraat
Met Formula en Avid heb ik ontluchten nooit zo eenvoudig voor elkaar gekregen. Vind ik toch zeker belangrijk om mee te nemen in de overweging van iemand als ie nieuwe remmen aanschaft.
Wat betreft de gebroken Hope as, die is makkelijker te bestellen via de plaatselijke fietsenmaker dan via een webshop. Dus nu afwachten tot Rinus/Tiny van Cycleworks belt met het goede nieuws dat de as binnen is. Ook Rinus vroeg zich af hoe ik de as gebroken heb, toch fijn om te weten dat ik iets bijzonders heb
Nu ik lekker bezig ben ook de mtb mee genomen en dit filmpje snap ik. In tegenstelling tot de handleiding die Shimano bij hun ontluchtingsset doet. Die handleiding is überhaupt niet uit te voeren met alleen de ontluchtingsset.
O met betrekking tot het filmpje, af en toe even doorspoelen scheelt een boel kletspraat
Met Formula en Avid heb ik ontluchten nooit zo eenvoudig voor elkaar gekregen. Vind ik toch zeker belangrijk om mee te nemen in de overweging van iemand als ie nieuwe remmen aanschaft.
Wat betreft de gebroken Hope as, die is makkelijker te bestellen via de plaatselijke fietsenmaker dan via een webshop. Dus nu afwachten tot Rinus/Tiny van Cycleworks belt met het goede nieuws dat de as binnen is. Ook Rinus vroeg zich af hoe ik de as gebroken heb, toch fijn om te weten dat ik iets bijzonders heb
-
- Extreme Biker
- Berichten: 514
- Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 13:12
- Mijn mountainbike: Snowdon RP29 MK10
Nou lees ik nooit handleidingen, maar ik doe zo de gok dat ze het in die handleiding hebben over een injectiespuit met olie op de klauw? Je hebt nu een los trechtertje aangeschaft, er is ook nog een complete bleed kit met een spuit en wat andere rommel. Heb je niet nodig om te ontluchten, ik heb die spuit alleen een keer gebruikt na het vervangen van een remleiding.
Bike repair is 95% hex keys and 5% the tool you probably don't have at home.
Snowdon RP29 MK10
Banden kopen?
Snowdon RP29 MK10
Banden kopen?
-
- Moderator
- Berichten: 16710
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Aangezien luchtbelletjes naar boven willen vul ik altijd van onderaf.
En dan heb je toch echt wel een spuit & slangetje nodig.
Het Shimano systeem is inderdaad superhandig, dat trechtertje is ideaal. Sinds ze dat systeem gebruiken kun je echt letterlijk zonder een druppel te morsen je remmen vullen/ontluchten.
Hope heeft het gekopiëerd, maar maakt vervolgens dat trechtertje van alu. Dat ziet er heel luxe uit (en is ook veeeel duurder ) maar onhandig, want dan kun je niet meer zien of en hoeveel het niveau in het trechtertje stijgt als je onder bij de klauw bezig bent met de olie erin duwen.
Bovendien moest ik bij Hope ook nog het dekseltje van de hendel wisselen voor eentje met aansluiting voor het trechtertje (en na de klus weer terug), en dat noemen ze dan de "easy bleed kit"...
En dan heb je toch echt wel een spuit & slangetje nodig.
Het Shimano systeem is inderdaad superhandig, dat trechtertje is ideaal. Sinds ze dat systeem gebruiken kun je echt letterlijk zonder een druppel te morsen je remmen vullen/ontluchten.
Hope heeft het gekopiëerd, maar maakt vervolgens dat trechtertje van alu. Dat ziet er heel luxe uit (en is ook veeeel duurder ) maar onhandig, want dan kun je niet meer zien of en hoeveel het niveau in het trechtertje stijgt als je onder bij de klauw bezig bent met de olie erin duwen.
Bovendien moest ik bij Hope ook nog het dekseltje van de hendel wisselen voor eentje met aansluiting voor het trechtertje (en na de klus weer terug), en dat noemen ze dan de "easy bleed kit"...
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 7998
- Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: Met stuur
Lucht is al naar boven, want mtb hangt in de schuur En de prof mechanieker doet het ook zo
De Charger Demper gaat naar m-suspensiontech. Ben wel klaar met de tekortkoming van de Charger. En zie meer in tuning op basis van mijn kunnen en gewicht dan in de Charger 2.1 versie. (Heb nog wel de vraag lopen of m-suspensiontech de tuningskit B2B verkoopt, dan kan de vork naar MTBworks).
De Charger Demper gaat naar m-suspensiontech. Ben wel klaar met de tekortkoming van de Charger. En zie meer in tuning op basis van mijn kunnen en gewicht dan in de Charger 2.1 versie. (Heb nog wel de vraag lopen of m-suspensiontech de tuningskit B2B verkoopt, dan kan de vork naar MTBworks).
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 7998
- Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: Met stuur
Tijd om de Pike te openen. Ziet er allemaal netjes uit van binnen. Logisch, servicebeurt was een half jaar geleden en sindsdien was er iets met COVID-19 en droogte.
Ik had de Charger er nog niet eerder uit gehaald. Er was, naast nieuwsgierigheid, geen reden om de Charger er wel uit te halen.
De vorige eigenaar had de Charger goed in het vet gezet, of is dit zelfs nog origineel vet uit 2013..
In vol ornaat
Seal die er nog goed uit ziet. Werk ik wel hard genoeg op de trails Of is RockShox zo goed
Deze review, van enduro-mtb nog even gelezen, nou dan wil ik wel zo’n Charger.
Ik had de Charger er nog niet eerder uit gehaald. Er was, naast nieuwsgierigheid, geen reden om de Charger er wel uit te halen.
De vorige eigenaar had de Charger goed in het vet gezet, of is dit zelfs nog origineel vet uit 2013..
In vol ornaat
Seal die er nog goed uit ziet. Werk ik wel hard genoeg op de trails Of is RockShox zo goed
Deze review, van enduro-mtb nog even gelezen, nou dan wil ik wel zo’n Charger.