Cube Stereo, 27.5 plus

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2209
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Euh, ik had niet verwacht dat iemand een alu Canyon zou kopen, dus ben er blind vanuit gegaan dat dit een carbon frame was. :oops:
Gebruikersavatar
Luc151
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 9 mei 2013, 09:45
Mijn mountainbike: onbelangrijk

Lars TB schreef: zo 2 augustus 2020, 22:20 Een bizarre plek om een scheur te krijgen... :~
Nee hoor, ik had exact de zelfde scheur zelfs aan beide zijden. Zelfde frame. Is een kwaaltje van dit type frame. Op diverse fora kom je meer van dit soort scheuren tegen.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Luc151 schreef: ma 3 augustus 2020, 16:11
Lars TB schreef: zo 2 augustus 2020, 22:20 Een bizarre plek om een scheur te krijgen... :~
Nee hoor, ik had exact de zelfde scheur zelfs aan beide zijden. Zelfde frame. Is een kwaaltje van dit type frame. Op diverse fora kom je meer van dit soort scheuren tegen.
Oké, nou jammer eigenlijk. Ik was gefocust op de mij al wel bij dit type bekende gescheurde achterbrug.
zonoskar schreef: ma 3 augustus 2020, 16:07 Euh, ik had niet verwacht dat iemand een alu Canyon zou kopen, dus ben er blind vanuit gegaan dat dit een carbon frame was. :oops:
Dat iemand überhaupt een Canyon koopt. Tweedehands dat wel.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Luc151 schreef: ma 3 augustus 2020, 16:11
Lars TB schreef: zo 2 augustus 2020, 22:20 Een bizarre plek om een scheur te krijgen... :~
Nee hoor, ik had exact de zelfde scheur zelfs aan beide zijden. Zelfde frame. Is een kwaaltje van dit type frame. Op diverse fora kom je meer van dit soort scheuren tegen.
Dan blijft het een bizarre plek om een scheur te krijgen. Omdat die plek gewoon minimaal belast wordt. Bij die van Jur zou je dus al gaan vermoeden dat er bij de productie iets niet helemaal juist is gedaan. Zijn er meer, dan duidt het op een structurele fout in het proces (net te scherpe vouw, net te dunwandig).
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Luc151
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 9 mei 2013, 09:45
Mijn mountainbike: onbelangrijk

Ik heb beide gehad, de scheur als in de foto, dit was na ca 1,5 jr. De achterbrug kaduuk was een jr geleden, een 1/2 jr voor de garantie afliep.
Ik heb nu een neuron frame, vrijwel alles kon overgezet worden. Dus voor weinig had ik de fiets weer rollend.
Als die van jouw jonger is als 6 jr kom je ook in aanmerking voor een neuron frame. Het kleurtje mag je uitkiezen.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Tweedehands en ouder dan 6 jaar. Dat is twee keer garantie tot aan de deur.
Gebruikersavatar
Luc151
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 9 mei 2013, 09:45
Mijn mountainbike: onbelangrijk

https://bikemarkt.mtb-news.de/search/Nerve
Ze staan nog wel te koop, de vraag is wil je weer zo iets.
Je kunt ook proberen om bjj C een neuron frame los te peuteren tegen een redelijke vergoeding.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Nog even afwachten wat Canyon eventueel aan wil bieden. Ik dacht het serienummer doorgegeven te hebben. Dat was iets anders, het plaatje met ‘qr code’ en het nummer daaronder is het serienummer. Morgenmiddag hoop ik een aanbod te hebben.
zonoskar schreef: ma 3 augustus 2020, 16:07 Euh, ik had niet verwacht dat iemand een alu Canyon zou kopen, dus ben er blind vanuit gegaan dat dit een carbon frame was. :oops:
Reactie van carbonreperatie
Dat hebben we in het verleden al wel eens gedaan. Kun je mij nog een foto sturen die iets is uit gezoomd. Ik heb geen idee waar ik naar kijk.
Joh laat ik dat ding toch lekker plakken :lol:
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Nerve frames zijn op. Neuron frames zijn niet los leverbaar. Dat laatste vind ik niet erg, ik wil eerlijk gezegd ook geen Neuron.

Verder navragen mbt reparatie, met in het achterhoofd de achterbrug scheurd mogelijk ook. Legio voorbeelden gezien en niet heel gek bij een frame met 7 jaar op de teller.
Of een ander merk frame.
Gebruikersavatar
johan_v
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: vr 21 augustus 2015, 20:31
Mijn mountainbike: Nordest Sardinha/Pyga Hyrax

Ik heb hetzelfde frame. De vorige eigenaar heeft al 2 keer het frame laten vervangen wegens breuk. Sinds ik hem in mn bezit heb is de achterbrug gebroken en de zitbuis ter hoogte van de dropperkabel. Beide breuken heb ik laten lassen, en rij er nu zonder problemen mee rond tot de volgende breuk zich meld. Ik verwacht dat jouw breuk ook prima te lassen is, het frame wordt er alleen niet mooier op.
Gebruikersavatar
Luc151
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 9 mei 2013, 09:45
Mijn mountainbike: onbelangrijk

zo onder de radar gebeurt veel blijkbaar.
Gebruikersavatar
Luc151
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 9 mei 2013, 09:45
Mijn mountainbike: onbelangrijk

Jurriaan schreef: do 6 augustus 2020, 15:05 Nerve frames zijn op. Neuron frames zijn niet los leverbaar. Dat laatste vind ik niet erg, ik wil eerlijk gezegd ook geen Neuron.

Verder navragen mbt reparatie, met in het achterhoofd de achterbrug scheurd mogelijk ook. Legio voorbeelden gezien en niet heel gek bij een frame met 7 jaar op de teller.
Of een ander merk frame.
Op? Vreemd, voor garantie zijn ze niet op, of dat is ook weer veranderd.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Luc151 schreef: vr 7 augustus 2020, 07:57 zo onder de radar gebeurt veel blijkbaar.
Hoort hier op het forum vermeld te staan, eens :bier:
Luc151 schreef: vr 7 augustus 2020, 07:59 Op? Vreemd, voor garantie zijn ze niet op, of dat is ook weer veranderd.
Ik heb geen aanspraak gemaakt op garantie*. Enkel gevraagd of ik een nieuw frame kan aanschaffen.
Morgen, 🥵, Cube met boost achterbrug testen. Eens kijken of ik daarop kan rijden. Mijn hakken raken nu, op deNerve, het frame. Is dat bij Cube ook het geval dan ga ik voor de reparatie optie. Lassen of carbon.

(*want ik ben tweede eigenaar en frame 7 jaar oud. Garantietermijn is 6 jaar)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Luc151 schreef: vr 7 augustus 2020, 07:59 Op? Vreemd, voor garantie zijn ze niet op, of dat is ook weer veranderd.
Ze kunnen niet alles verkopen, want dan kunnen ze niets meer onder garantie leveren... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

johan_v schreef: do 6 augustus 2020, 17:25 Ik heb hetzelfde frame. De vorige eigenaar heeft al 2 keer het frame laten vervangen wegens breuk. Sinds ik hem in mn bezit heb is de achterbrug gebroken en de zitbuis ter hoogte van de dropperkabel. Beide breuken heb ik laten lassen, en rij er nu zonder problemen mee rond tot de volgende breuk zich meld. Ik verwacht dat jouw breuk ook prima te lassen is, het frame wordt er alleen niet mooier op.
Waar heb jij jou frame laten lassen? (Carbon reparatie is afgevallen).
Plaats reactie